Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Efektivní IT Utopie, nebo realita? Petr Paukner Oracle Czech

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Efektivní IT Utopie, nebo realita? Petr Paukner Oracle Czech"— Transkript prezentace:

1

2 Efektivní IT Utopie, nebo realita?

3 Petr Paukner Oracle Czech

4 Dvě srovnání  Studie EK, leden 2004 Reorganisation of Government Back Offices for Better Electronic Public Services – European good practices (zpracována IFIB Bremen a Danish Technological Institute) Porovnává „staré“ země EU  Studie The Economist E-Government in Central Europe Rethinking public administration Porovnává „nové“ země EU

5 Úspěšnost IT projektů 33% 50% 17% 83% Neúspěch Úspěch Úspěšné projekty: Včas, v rámci rozpočtu atd. Problematické projekty: Zpožděné, překročený rozpočet, omezené vlastnosti a funkcionalita, atd. Zrušené nebo předčasně ukončené Zdroj: Studie Reorganisation of back-office services, DTI&IFIB, 2004

6 10 nejzávažnějších problémů 1.Tlak na snižování nákladů a rozpočtů 2.Vyšší požadavky na ochranu osobních údajů 3.Definice procesů (při propojování agend) 4.Risk management projektů 5.„Ucelený pohled na občana“ 6.Vyšší kvalita dat 7.Požadovaná vyšší kvalita výkazů 8.Podpora projektů e-governmentu 9.Řízení znalostí a lidských zdrojů 10.Standardizace (a EU direktivy) Zdroj: Studie Reorganisation of back-office services, DTI&IFIB, 2004

7 Dvě klíčové oblasti  Kvalita dat a možnost jejich sdílení mezi agendami  Definice a implementace procesů v rámci agend a komplexních systémů (standardizace)

8 Integrační platformy Finanční systém Rozpočet Styk s občany Sociální agendy Stavební agendy Doprava Integrační platforma Občané, Subjekty, Registry, Spec. data

9 Vrstva integrace procesů Integrace procesů a sdílení dat mezi agendami Výplata dávek Správa daní Řízení kvality dat Datové jádro Výdej formulářů a příjem žádostí o soc. podporu

10 Datové jádro (Data Hub)  Citizen Data Hub umožňuje institucím veřejné správy vytvářet a spravovat registry aktuálních referenčních informací, které umožňují zvýšit efektivitu jednotlivých agend a zlepšit podporu rozhodování při snížení operačních nákladů.  Pomocí flexibilního datového modelu, umožňuje Citizen Data Hub zjednodušit a urychlit přístup k aktuálním (přesným) real-time informacím, a tím zvýšit kvalitu služeb poskytovaných občanům i podporu rozhodovacích procesů v rámci institucí veřejné správy.

11 Praha Ostrava Evoluční změna architektury Brno Praha Externí klienti Brno Ostrava Základní registry, centralizovaná data a jednotné rozhraní  Resortní agendy, Distribuovaná data

12 Podpora rozhodování Datové jádro Úřady a kontaktní místa Agendy Jiné resorty Řízení kvality dat a správa entit Datový sklad Analýza a prezentace dat Externí data Vrstva integrace procesů

13 Požadavky na procesy a služby Zviditelnění služeb (Expose Services) Heterogenní systémy agend Různorodá API a přístupové mechanismy Neprůhledné/heterogenní definice dat Synchronizace různých datových úložišť Sladění služeb (Orchestrate Services) Asynchronní zpracování, koordinace operací, transformace dat, správa verzí, audit Provoz Neočekávaná zatížení, minimální doby výpadku, rozložení zátěže Správa a zabezpečení Řízení přístupů, Šifrování, Audit, meření kvality poskytování služby Poskytnutí a zpřístupnění služby Katalogy procesů a služeb, úprava služby, řízení přístupu

14 Business Process Execution Language Standard pro budoucnost? Select Lowest Offer 10:00am Handle Negative Credit Exception Credit Rating start end BPEL Flow ? United Loan Star Loan Get Rating Send Loan Application Receive Loan Offer 03:00pm Send Loan Application Receive Loan Offer

15 Snížení nákladů s komplexity projektů integrace procesů Přínos řízení procesů pomocí BPEL Řízení procesů „na zakázku“ BPEL Řízení procesů Cost/Complexity Popis Implementace Správa Adaptace Popis Implementace Správa Adaptace Implementace různých nástrojů pro řízení procesů v rámci různých systémů Výjimky převlávají nad pravidly Komplexní a frgmentovaná logika Jedna komponenta pro řízení logiky procesů Řízená správa verzí Vestavěné řízení testování a auditů. Definice pravidel a zpracování výjimek Vyšší úroveň programové abstrakce, Zdokonalená infrastruktura 20-30x méně kódu

16 1 Zlepšení kvality dat Sjednocení popisu a zpracování procesů2 Rozšíření podpory rozhodování3 Využití platformy pro nové projekty4 Citizen Data Hub BPEL Manager Kompletní BI Platforma DB, Aplikační Servery a Suity 4 kroky k efektivnějším systémům

17 Konsolidovaná informační architektura ROI & TCO Infrastruktura Procesy Data Enterprise Directory (LDAP) Single User Identity 2. MRO ERP Persona- listika 3. Data Hub 6. Externí business procesy Definice rozšiřujících procesů Operativní Data Store 4a. 5. Analytický DW Integrace business procesů 5a. Cesty k cíli mohou býti rozličné... Multi- kanálový přístup 9. Enterprise Portal 8. Přístup k informacím Provádění globálních procesů 10. Definice existujících procesů Techno- logické Standardy 1. Standardní definice dat

18 Oracle Information Architecture Přístup k informacím a službám Správa infrastruktury, Grid Datová jádra Definice a zpracování procesů

19 Architektura pro e-government Centra styku s občany Agendy Podpora rozhodování Správa vztahů s občany (CRM) Jiné orgány veřejné správyAgentury a služby a služby Integrovaná správa procesů Integrovaný datový model ÚřadovnyCall CentraInternetITV Kiosky Balíkové aplikace Zdroj: Studie Reorganisation of back-office services, DTI&IFIB, 2004

20 Portugalsko Ministerstvo životního prostředí a místního rozvoje  Centralizace všech procesů, formulářů a výstupů  Personalizované informace  Samoobslužné aplikace a analýzy  Integrované transakce "Oracle technologie nám umožnila splnění stanovených cílů. Pomocí Oracle, poskytujeme aktuální informace a data z více než 30 organizací prostřednictvím jediného portálu." -- Gabriela Borrego, Engineer and Chairwoman of IPAMB, MAOT Komponenty Oracle: Oracle Integration Platform Oracle 9iApp Server Oracle Portal „Díky technologiím a řešení Oracle jsme dokázali implementovat tento projekt za méně než 5 měsíců."

21 Španělsko Infoville – integrované služby pro region Valencie  Více než 250 služeb pro občany poskytováno on-line  Přístup přes různé prostředky  Průměrná doba strávená v systému je 49 min za den  Personalizovaný obsah  Více než uživatelů "Oracle technologie jsou pro nás klíčové jako platforma pro vývoj aplikací, které nám umožňují vytvořit Infoville jako flexibilní Smart Community model, který je odolný, výkonný a může být rozšiřován o služby pro další oblasti a vyhovět měnícím se požadavkům" - Mr Escuin, CEO, TISSAT. Komponenty Oracle: Databáze, Oracle Integration Platform Jserver I-Messaging I-Directory BPEL Infoville je 'Smart Community' projekt, který slouží celému regionu Valencie

22 Velká Británie City of Liverpool  240 úředníků v call centru  75% všech kontaktů s občany vyřízeno přes call centrum  kontaktů za týden  K dispozici plných 24x7  Průměrný čas čekání 3 sec. “Nejdůležitější pro nás bylo získat solidní platformu, na které budeme dále stavět. Oracle‚ aplikace a informační architektura nám takovou platformu poskytly.”, David McElhinney, executive director, City of Liverpool Kompnenty Oracle: Oracle Internet Platform Oracle Finance Oracle CRM Oracle nákup Oracle personalistika Oracle mzdy Liverpool City Council získal britskou národní cenu za nejlepší využití technologií pro inovativní zavádění služeb pro občany.

23 Island eGovernment  Konsolidované informace a aplikace  Propojení mezi resorty  Podpora úředníků  Centrální správa – Decentralizovaná struktura “Tato IT investice poskytuje základ pro moderní islandskou IT infrastrukturu a umožňuje nám splnit požadavky občanů na kvalitnější služby.” - Gunnar Hall, Director of the State Accounting Office in Iceland Komponenty Oracle: Oracle 10g Database Oracle 10g App. Server Oracle eBusiness Suite Od konce roku 2003, všechny islandské instituce veřejné správy poskytují občanům přístup 24x7 ke všem službám.

24


Stáhnout ppt "Efektivní IT Utopie, nebo realita? Petr Paukner Oracle Czech"

Podobné prezentace


Reklamy Google