Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Informační architektura pro systémy veřejné správy Petr Paukner Oracle Czech, s.r.o

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Informační architektura pro systémy veřejné správy Petr Paukner Oracle Czech, s.r.o"— Transkript prezentace:

1

2 Informační architektura pro systémy veřejné správy Petr Paukner Oracle Czech, s.r.o petr.paukner@oracle.com

3 Akční plán e-Europe+  Vlády hrají klíčovou roli při transformaci svých společností  Základní kameny informační společnosti jsou: – Zpřístupnit internet rychleji a levněji – Rozvíjet základní IT dovednosti občanů – Dodávat služby občanům pomocí internetu  E-Government

4 Dopad rozšíření EU na informační strategie ve VS  Potřeba transparence interních procesů – Průhlednost v oblasti řízení ekonomiky přitahuje více zahraničního kapitálu  Jak integrovat Vaše interní systémy (G2G, G2E)?  Jak správně komunikovat s ekonomickou sférou i občany (G2B, G2C)?  Jak využívat finančních zdrojů z fondů? – příprava projektů, na které je možné získat prostředky z EU  Rozpočty, nákupy, řízeni financí, e-daně, cla, sociální pojištění, právní aspekty, soudnictví, e-demokracie......čas běží

5 Transformace na e Government INTEGROVANÁ INFORMAČNÍ INFRASTRUKTURA ZALOŽENA NA INTERNETOVÝCH STANDARDECH interní procesy Rozpočet, účetnictví, řízení lidských zdrojů, projektové řízení externí procesy Služby občanům, internetová tržiště, dodavatelské řetězce Podpora rozhodování & strategické řízení Zaměření na administrativu Zaměření na občana Modernizace vlády

6 Cesta ke službám e Government A – Accountability & transparency (Zodpovědnost a transparentnost) B – Budget Control & efficiency ( Rozpočty a efektivita) C – Citizen & Business Service (služba občanům a organizacím) D – Deployment Central/Local ( propojení sytémů) E – eGovernment

7 Accountability – Zodpovědnost a transparentnost  Zprůhlednění procesů je klíčové pro veřejnou správu  Začít od finančních, nákupních a personálních systémů  Umožnit 360° pohled na vztahy G2G a G2E při zachování a respektování senzitivnosti informací  Nástroje Business Intelligence pro manažerské analýzy klíčových informací

8 Státní zemědělský a intervenční fond Česká republika Oracle řešení: Oracle Financials Oracle Projects Svou činností se SZIF snaží kvalitně, účelně a účinně upevňovat ekonomickou pozici zemědělství tak, aby plnilo nejen funkci produkční, ale i formující a sociální v souladu s hospodářskou politikou České republiky a jejím vstupem do Evropské unie.  Platební agentura s certifikovanými procesy  Kompatibilita s účetními standardy  Bezpečný přístup k informacím Kontrola rozpočtu

9 Budget Control (Rozpočty a efektivita)  Optimalizace systémů přináší úspory – Rozpočtové řízení – Integrace ERP sytému s dodavatelsko odběratelskými řetězci  Výsledky – Výší efektivita administrativní práce – Snížení nákladů – Zlepšení řízení a kontroly rozpočtů

10 NATO  Více než 700 uživatelů  V NATO široce využívané finanční a nákupní řešení  Integrace se specializovanými systémy pro rozpočtování, sledování cestovních nákladů, treasury, dodavatelské nákupy „Implementace Oracle E-Business Suite v organizaci NATO umožní využívat mechanismy, které vedou k plnění stanovených cílů a zároveň řešení poskytuje smysluplnější informace v kratším čase.“ - Ředitel programátorů NATO, David Oakley …Oracle přináší moderní standardizované řešení, které může využívat celé NATO

11 Citizen Services (služby občanům a organizacím)  Od efektivní interní komunikace k externí směrem k občanům i ekonomickým subjektům. Primární zaměření na transakce generující příjem – Příjmové daně – DPH/ spotřební daně Sekundární zaměření na časté a ve velkém objemu se opakující procesy – Interakční centra pro občany – Online vracení přeplatků daní – Administrativní požadavky...

12 Kingston-Upon-Hull City Council, Velká Británie  Cílem bylo stát se moderním „digitálním městem”  250 000 obyvatel  Hull Call Centrum pro občany  16 000 hovorů týdně  98% dotazů zodpovězeno během 10 sekund  Jednoznačné dlouhodobé úspory „Naší strategií je využívat nejmodernější internetové technologie a obchodní strategíe tak, abychom občanům dodali co nejlepší služby, co nejrychleji a nejefektivněji”.

13 Deployment (provoz a propojení systémů)  Spolehlivé a výkonné systémy pro - G2G, G2E, G2B a G2C  Rozšíření komunikace přes různé kanály díky partnerství veřejného a soukromého sektoru: – Telefon – počítače, PDA zařízení – Inteligentní telefony – Digitální televize – Interaktivní kiosky

14 Bezdrátové město Glasgow  Zlepšení služeb občanům  Nižší administrativní náklady  O cca 20% více návštěv u zákazníků  50% snížení čekací doby na opravy či údržby  Dlouhodobé úspory „ Technologie Oracle umožnily naším pracovníkům v terénu přistup do podnikových systémů přes libovolné mobilní zařízení. Bezdrátový přístup nám pomáhá rozšiřovat portfolio poskytovaných služeb." - Jane Alexander, Marketing Manager, Building Services, Glasgow City Council „Chtěli jsme řešení, které nám dovolí migraci na technologie GPRS a ostatní podobné standardy“

15 E-Government!  Ověřené komplexní řešení  Krok za krokem k jeho uskutečnění – Zodpovědnost a transparentnost- Accountability – Efektivnější rozpočtování - Budget control – Služby občanům (Citizens) a ekonom. subjektům – Využití komunikace různými kanály Deployment  Čtyři kroky ke skutečnému e-Governmentu

16 Informační architektura Oracle (OIA)

17 Problém nízké kvality informací  Nekompletní automatizace procesů  Ostrovy dat  Rostoucí náklady – Nekoordinovaná architektura – Neplánované rozšiřování

18 Informační architektura Oracle Konsolidovaná data (Data hub) Aplikace Integrace IS (Business) Procesy Přístup k informacím Podpora rozhodování Spolupráce Transackce Vývojové prostředí Správa systémů Platforma/Outsourcing Databáze Aplikační servery Archivace, Zálohování Infrastruktura, Grid

19 Základní princip aplikací Oracle  Jednotný, kompletní datový model – např. pouze jedna definice občana, dodavatele, služby, atd..  Všechny funkce používají stejný datový model  Všechna data uložena v jediné centrální databázi

20 Aplikace Oracle pro veřejnou správu Oracle eBusiness suite  Finance, ekonomický systém (GL, AR, AP, PO)  Správa majetku (Fixed Assets, Property Manager)  Elektronický nákup (iProcurement)  Kontaktní centrum(CRM, Citizen Interaction Center)  Granty  Rozpočty VS institucí  Personalistika  Výukové a vzdělávací systémy (Learning Mgmt System)

21 Standardní intergrační služby Oracle Application Server a Developer suite  Jednotná definice občana / organizace  Datový model a služby řízení kvality dat – Integruje klíčové interakce s občany, klienty a dodavateli  žádosti, objednávky  kontrakty  historie služeb – Synchronizace dat téměř v reálném čase – Čištění dat  Kompletní pohled 360° na občana/klienta Vlastní vývoj PeopleSoft SAP EkonFIS Siebel Business Objects FIS

22 Pracovní prostředí úředníka Podpora rozhodování Agendy a procesy Spolupráce a komunikace Dokumentace a obsah Přístup k informacím a službám

23 Informace v kontextu Oracle Application Server

24 Podpora rozhodování v reálném čase Oracle Application Server  Samoobslužný přístup k datům  Rychlé rozpoznání trendů  Rychlejší rozhodování  Publikace a zveřejňování poznatků Business Intelligence Portal

25 Integrované prostředky pro spolupráci Oracle Collaboration suite Kalendářové služby E-mail Hlasová poštal Správa a sdílení souborů Vyhledávání Mobilnípřístup Portál Hlasovéslužby Web konference

26 V čem je Oracle unikátní? Konvergence Aplikace, integrace, data management, aplikační služby a nástroje projektovány do jediné, konzistentní a přitom otevřené architektury Sdílená infrastruktura Společná správa a řízení Konsolidované informace Koncept Gridu

27 Oracle Grid architektura Jednotná správa Ukládání, Archivace Zálohování dat Databázové servery Aplikační servery

28


Stáhnout ppt "Informační architektura pro systémy veřejné správy Petr Paukner Oracle Czech, s.r.o"

Podobné prezentace


Reklamy Google