Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/21.0657 Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/21.0657 Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ."— Transkript prezentace:

1 Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu: Desetinná čísla Úvod – porovnávání a zaokrouhlování desetinných čísel 6. Ročník Autor: Mgr. Šárka Uhlířová LEDEN 2011 HRAZENO Z EU OP - VK

2 Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP Matematika a její aplikace Matematika a její aplikace Desetinná čísla Desetinná čísla Klíčová slova: desetinný zlomek, desetinné číslo, desetiny, setiny Klíčová slova: desetinný zlomek, desetinné číslo, desetiny, setiny Anotace: Materiál je určen k vysvětlení, procvičení a upevnění učiva. Obsahuje cvičení na porovnávání a zaokrouhlování desetinných čísel, která jsou opatřená zpětnou vazbou se správným řešením. Na tento materiál navazují další prezentace na početní výkony s desetinnými čísly. Anotace: Materiál je určen k vysvětlení, procvičení a upevnění učiva. Obsahuje cvičení na porovnávání a zaokrouhlování desetinných čísel, která jsou opatřená zpětnou vazbou se správným řešením. Na tento materiál navazují další prezentace na početní výkony s desetinnými čísly. Obsah: Obsah: 1) Úvodní strana 2) Obsah 3) Desetinné číslo 4) Přečti desetinná čísla 5) Porovnávání desetinných čísel 6) Porovnávání desetinných čísel 7,8) Porovnej, řešení 9,10) Procvičování 11) Úkol 12) Zaokrouhlování desetinných čísel 13) Zaokrouhlování desetinných čísel 14) Zdroje Desetinná čísla2

3 Desetinná čísla3 Desetinné číslo

4 Desetinná čísla4 sta desdesííttkykydesdesííttkykyítj jjednoednottkkyyjjednoednottkkyytky desedesettiinynydesedesettiinynyti sesettiinynysesettiinynytitisíci ttiissíícciinynyttiissíícciinyny desedesettiittiissíícciinynydesedesettiittiissíícciinynytitisícistotisíci ssttoottiissíícciinynyssttoottiissíícciinyny mimilliiononttiinnyymimilliiononttiinnyylitiny 2,312 35, , , ,045 45, Přečti desetinná čísla:

5 Desetinná čísla5 Porovnávání desetinných čísel Ze dvou desetinných čísel znázorněných na číselné ose je větší to, které se nachází vpravo. Ze dvou desetinných čísel znázorněných na číselné ose je větší to, které se nachází vpravo. A=0,3 B=1,1 C=2,5 D=3,9 A=0,3 B=1,1 C=2,5 D=3,9 2,5>0,3 3,9>2,5 1,1 0,3 3,9>2,5 1,1<3,9 0,3<1,1

6 Desetinná čísla6 Porovnávání desetinných čísel Maminka s Jirkou byli nakupovat. Maminčin nákup měl hmotnost 4,25 kg, Jirkův 4,272 kg. Kdo z nich měl těžší nákup? Maminka s Jirkou byli nakupovat. Maminčin nákup měl hmotnost 4,25 kg, Jirkův 4,272 kg. Kdo z nich měl těžší nákup? Řešení: 4,25 < 4,272 Řešení: 4,25 < 4,272 Jirkův nákup je těžší než maminčin. Jirkův nákup je těžší než maminčin.

7 Desetinná čísla7 Porovnej : Porovnej : 7,567,6515,414,9 7,567,6515,414,9 0,270,335,0635,6 0,270,335,0635,6 9,3268,731 5,39 5,4 9,3268,731 5,39 5,4 1,52 1,25 3,6 3,2 1,52 1,25 3,6 3,2

8 Řešení: Řešení: 7,56 14,9 7,56 14,9 0,27 <0,335,06 <35,6 0,27 <0,335,06 <35,6 9,326 >8,731 5,39 8,731 5,39 < 5,4 1,52 > 1,25 3,6 > 3,2 1,52 > 1,25 3,6 > 3, Desetinná čísla8

9 Procvičování 7,999 < ,4 > 13, > 333,333 24,60 < 24,66 3,650 < 30,652 1,110 > 11,10 6,756 <7 156,24 > 87, Desetinná čísla9

10 Procvičování 6,756 < 7 6,756 < 7 0,158 < 0,16 0,158 < 0,16 0,2 > 0,002 1,1 = 1,10 156,24 > 87, ,01 > 14, ,4 > 123,45 30,562 > 3, Desetinná čísla10

11 Úkol Najdi všechna přirozená čísla, která jsou řešením daných nerovnic: 6,356 > x > 3,02 x = 3,4,5 6 a < 2,021 a = 2,1 98,23 < y < 101,999 y = 98, 99, 100, Desetinná čísla11

12 Desetinná čísla12 Zaokrouhlování desetinných čísel Následuje-li po zaokrouhlované číslici číslice 0, 1, 2, 3, 4 zaokrouhlujeme „dolů“. (Hodnota zaokrouhlované číslice zůstává beze změny.) Následuje-li po zaokrouhlované číslici číslice 0, 1, 2, 3, 4 zaokrouhlujeme „dolů“. (Hodnota zaokrouhlované číslice zůstává beze změny.) Následuje-li po zaokrouhlované číslici číslice 5, 6, 7, 8, 9 zaokrouhlujeme „nahoru“. (Hodnota zaokrouhlované číslice se zvětší o 1.) Následuje-li po zaokrouhlované číslici číslice 5, 6, 7, 8, 9 zaokrouhlujeme „nahoru“. (Hodnota zaokrouhlované číslice se zvětší o 1.)

13 Desetinná čísla 13 Zaokrouhlování desetinných čísel Zaokrouhli na desetiny : Zaokrouhli na desetiny : 15,625 ≐ 3,79 ≐ 15,625 ≐ 3,79 ≐ 6,17 ≐ 52,99 ≐ 6,17 ≐ 52,99 ≐ Zaokrouhli na setiny : Zaokrouhli na setiny : 3,635 ≐ 5,8631 ≐ 3,635 ≐ 5,8631 ≐ 11,999 ≐ 0,392 ≐ 11,999 ≐ 0,392 ≐ Zaokrouhli na desetiny : Zaokrouhli na desetiny : 15,625 ≐ 15,6 3,79 ≐ 3,8 15,625 ≐ 15,6 3,79 ≐ 3,8 6,17 ≐ 6,2 52,99 ≐ 53,0 6,17 ≐ 6,2 52,99 ≐ 53,0 Zaokrouhli na setiny : Zaokrouhli na setiny : 3,635 ≐ 3,645,8631 ≐ 5,86 3,635 ≐ 3,645,8631 ≐ 5,86 11,999 ≐ 12,000,392 ≐ 0,39 11,999 ≐ 12,000,392 ≐ 0,39

14 Desetinná čísla14 Použité zdroje: 1. URL: 1. URL: 2. TREJBAL, J., JIROTKOVÁ, D.: Matematika pro 6. ročník základní školy, 2.díl., 1.vydání, Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, a.s., 1998, 88 stran, ISBN


Stáhnout ppt "Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/21.0657 Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ."

Podobné prezentace


Reklamy Google