Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST."— Transkript prezentace:

1 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Druhy podstatných jmen Český jazyk – 6. ročník

2 Určete, zda je barevně vyznačené podstatné jméno pomnožné, hromadné nebo látkové. Úkol:

3 Všichni turisté obdivují Hradčany pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm.

4 Uhlí špatně hořelo pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm.

5 Zavři dveře! 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

6 Všude tekla čistá voda pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm.

7 Venku padal sníh pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm.

8 Dnes mám narozeniny. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

9 U kamen ležela hromada dříví. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

10 Veškeré obyvatelstvo bylo evakuováno. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

11 V krabici leželo voňavé mýdlo. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

12 Pardubice jsou krásné město. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

13 Prázdniny už skončily. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

14 Na dvoře ležela hromada kamení. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

15 Dveře před námi se náhle zavřely. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

16 Náhle utichlo veškeré ptactvo. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

17 Do těsta se přidává mouka. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

18 Vrata se tiše zavřela. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

19 Pavel si koupil nové kalhoty. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

20 Jaroslav Svěcený hraje krásně na housle. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

21 Křoví bylo úplně spáleno. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

22 Na zahradě musíme hrabat listí. 1.pomnožné podst. jm. 2.hromadné podst. jm. 3.látkové podst. jm

23 Druhy podstatných jmen 6. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Květa Jeníčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)www.zsrozmital.cz


Stáhnout ppt "Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST."

Podobné prezentace


Reklamy Google