Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST."— Transkript prezentace:

1 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 2. Světová válka 5. ročník

2 Mnichovská dohoda Koncem září 1938 se v Mnichově uskutečnila schůzka Hitlera s představiteli Anglie, Itálie a Francie. Zde bylo rozhodnuto (bez zástupců z Čech), že Československo musí vydat Německu celé pohraničí tzv.Sudety. České obyvatelstvo se z pohraničí muselo odstěhovat a naše armáda ztratila bez boje vojenské pevnosti.

3 Podpis dohody v Mnichově 29. září 1938

4 Bourání hraničních sloupů

5 Odchod českého obyvatelstva ze zabraného pohraničí.

6 Protektorát Čechy a Morava Německo se s pohraničím nespokojilo a 15. března 1939 obsadilo zbytek našeho území. Z ČR se stal Protektorát Čechy a Morava. Slovensko se odtrhlo a vytvořilo samostatný stát. Nastalo dlouhé období okupace, které trvalo více než 6 let.

7 2. světová válka 1. září 1939 překročila německá armáda polské hranice. Tak vypukla 2. světová válka. Postupně Němci napadli Dánsko, Norsko, Nizozemí, Belgii, Lucembursko, Francii, Sovětský svaz a vyhlásili válku Anglii a Spojeným státům americkým. K Německu se přidaly Itálie, Japonsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Slovensko

8 Hrůzy války Koncentrační tábory Vyhlazovací tábory Vyhlazovací tábory Vězněni muži, ženy a děti Vězněni muži, ženy a děti Posíláni hlavně Židé a Rómové, ale i nepohodlní lidé Posíláni hlavně Židé a Rómové, ale i nepohodlní lidé Těmto lidem byl zabaven veškerý majetek. Těmto lidem byl zabaven veškerý majetek. Vězni zde museli za nelidských podmínek pracovat, přežívat zimu a hlad. Vězni zde museli za nelidských podmínek pracovat, přežívat zimu a hlad. Do koncentračních táborů bylo zavlečeno 18 milionů lidí, z nichž zahynulo okolo 11 milionů osob, z toho 2 miliony dětí. Do koncentračních táborů bylo zavlečeno 18 milionů lidí, z nichž zahynulo okolo 11 milionů osob, z toho 2 miliony dětí.

9 Zločiny proti lidskosti

10 . Této r Holocaust – označení pro systematické pronásledování a hromadné vyvražďování Židů prováděné nacistickým Německem a jeho spojenci v době druhé světové války. Této rasové ideologii padlo za oběť 6 milionů Židů.Židů nacistickým Německemdruhé světové války

11 Život Židů za války od roku 1939 museli na oblečení nosit židovskou hvězdu nesměli vycházet po 20. hodině mohli bydlet jen v podnájmu, nesměli mít vlastní byt nesměli navštěvovat hostince, vinárny, kina ani divadla nakupovat mohli pouze mezi 11 – 13 hodinou a 15 – 17 hodinou nesměli chodit do městských parků nesměli bez povolení opustit město ve kterém bydleli nesměli navštěvovat školy postupně byli deportováni do koncentračních táborů celkem zahynulo v německý táborech 6 milionů židů - Lidí stejných jako my.

12 Průběh války – největší bitvy Letecká bitva o Anglii Značný podíl na tomto vítězství náležel kromě britských pilotů také ČechůmČechům Rozbombardovaný Londýn

13 Bitva o Pearl Harbor 7. prosince7. prosince 1941 se z japonských letadlových lodí, jež nepozorovaně připluly do blízkosti Havajských ostrovů, vznesly stovky japonských letadel, které krátce před osmou hodinou podnikly ničivý nálet na americkou námořní základnu v Pearl Harboru. Během dvou hodin trvajícího útoku byla potopena nebo vážně poškozena řada amerických bitevních lodí a jiných plavidel. Po tomto zákeřném napadení vyhlásily USA Japonsku válku.1941letadlových lodíHavajských ostrovův Pearl Harborubitevních lodí

14 Blokáda Leningradu 8. září 1941 Němci odřízli Leningrad, čímž začalo více než dva roky trvající obležení tohoto města. ( ) 8. září 1941 Němci odřízli Leningrad, čímž začalo více než dva roky trvající obležení tohoto města. ( ) 8. záříodřízli Leningrad 8. záříodřízli Leningrad Deník Tatiany 11-náctileté dívky které si psala deník o úmrtí svých členů rodiny a kamarádůTatiany Cesta života přes Ladožské jezero 1 milion civilistů zemřelo na hladomor (100g chleba na den)

15 Bitva u Stalingradu Sovětské vítězství u Stalingradu definitivně zlomilo mýtus o neporazitelnosti německé armády a stalo se symbolem obratu ve vývoji války. Německá armáda nebyla připravena na velmi kruté mrazy

16 Vylodění v Normandii Při vylodění spojenecké síly prolomily Hitlerův Atlantický val a znovu otevřely západní frontu. Na průběhu bitvy se projevilo několik faktorů — výhoda naprostého překvapení na straně Spojenců, jejich zdrcující množství a vybavení novými zbraněmi.spojenecké HitlerůvAtlantický val západní frontubitvy

17 Konec války Vítězný postup německé armády se nakonec podařilo zastavit Na západní frontě Velké Británii a Francii pomohli američtí vojáci Na východní frontě porazila německou armádu armáda Sovětského svazu Obě vojska se při postupném osvobozování setkali na našem území.

18 30. dubna 1945 pronikli sovětští vojáci do centra Berlína, načež Adolf Hitler spáchal v podzemním bunkru pod Říšským kancléřstvím sebevraždu. Zbývající obránci Berlína se 2. května vzdali Sovětům. 30. dubnaAdolf Hitler2. května

19 5. května5. května 1945 vypuklo pražské povstání, které tři dny poté skončilo podpisem příměří a ústupem Wehrmachtu.pražské povstání Válka v Evropě skončila 8. května 1945, kdy vstoupila v platnost bezpodmínečná kapitulace německých ozbrojených sil.8. května1945kapitulace

20 Japonsko Po kapitulaci Německa Japonsko nadále bojovalo. Americké letectvo svrhlo 6. srpna 1945 jadernou bombu na japonské město Hirošimu a o tři dny později další na Nagasaki. Při tomto dosud jediném atomovém úderu přišlo o život více než lidí. Trvalé následky se projevují dodnes.6. srpnaHirošimuNagasaki

21 Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Vlastivěda – M. Bloudková a kol. – SPN Vlastivěda – I. Stříbrná – Nová škola Vlastivěda – M. Hronek – Prodos Obrazy ze starších českých dějin – J.Harna a kol. – Alter Obrázky z internetu 2. světová válka – vlastivěda 5. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Vlastivěda – M. Bloudková a kol. – SPN Vlastivěda – I. Stříbrná – Nová škola Vlastivěda – M. Hronek – Prodos Obrazy ze starších českých dějin – J.Harna a kol. – Alter Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)


Stáhnout ppt "Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST."

Podobné prezentace


Reklamy Google