Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Technická univerzita v Liberci – Ekonomická fakulta Kurz: Globální retailing v Evropě Vyučující: Ing. Petra Matějovská, Ph.D. Vypracovala: Iveta Gerychová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Technická univerzita v Liberci – Ekonomická fakulta Kurz: Globální retailing v Evropě Vyučující: Ing. Petra Matějovská, Ph.D. Vypracovala: Iveta Gerychová."— Transkript prezentace:

1 Technická univerzita v Liberci – Ekonomická fakulta Kurz: Globální retailing v Evropě Vyučující: Ing. Petra Matějovská, Ph.D. Vypracovala: Iveta Gerychová Obor: Podniková ekonomika – kombinované studium Školní rok: 2012/2013

2  Hlavní město: Řím  Rozloha: km 2  Počet obyvatel:  Státní zřízení: parlamentní republika  Měna: euro/€ (zavedeno )  Hlava státu: Giorgio Napolitano ( )  Předseda vlády: Mario Monti

3 HDP (mld. €) Růst HDP v konst. cenách (%) 0, 5- 2, 4- 1, 0 HDP na hlavu (€) Index spotřebních cen (%) 2, 93, 32, 0 Míra nezaměstnanosti (%) 8, 410, 711, 6 Rozpoč. Deficit (podíl na HDP) - 3, 8- 3, 0- 2, 1 Veřejné zadlužení (podíl na HDP) 120, 7127, 1128, 1 Export zboží a služeb (podíl na HDP) 28, 830, 331, 0 Import zboží a služeb (podíl na HDP) 30, 329, 128, 6 Saldo běž. Účtu p. b. (mld. €) - 48, 4- 9, 5- 2, 4

4  Velké množství malých a středních průmyslových podniků  Drobné rodinné podniky ve vnitřní struktuře  Vyspělý sever, zaostalejší jih  Nositelé značky „ Made in Italy “ především v průmyslu textilním oděvním kožedělném obuvnickém nábytkářském potravinářském

5 AuchanEsselunga BillaEmmelunga BricGigante CarrefourIKEA ColmarIper ConadLidl CoopLeroy CraiMerlin DesparPam RinascenteSelex

6 RANKRETAILER TURNOVE R NR. OF STORES 1.COOP Italia Conad Selex Esselunga Carrefour Interdis Sisa Despar Crai Auchan Turnover in Italy in Milion € (2011)

7 BYTOVÉ ZAŘÍZENÍIKEASPODNÍ PRÁDLOTEZENIS DOMÁCNOSTMONDO CONVENIENZA KNIHY A ČASOPISYLA FELTRINELLI SPORTOVNÍ ZBOŽÍDECATHLONMÓDA PRO DĚTIOVS/OVIESSE TAŠKY A DOPLŇKYCARPISADÁMSKÁ MÓDAH&M OBUVPITTARELLO CALZATURE PÁNSKÁ MÓDACONBIPEL CD, DVD A VIDEOHRY MEDIA WORLDOPTIKASALMOIRAGHI & VIGANO ELEKTRONIKAMEDIA WORLDPARFUMERIEYVES ROCHER SBĚRATELSTVÍBOTTEGA VERDEPRODUKTY PRO ZVÍŘATA PET ´ S PLANET KUTILSTVÍLEROY MERLINRYCHLÉ OBČERSTVENÍ MCDONALD ´ S HRAČKYTOYS CENTERSUPERMARKETYESSELUNGA KOŽENÉ ZBOŽÍSTROILI OROTELEFONIEMEDIA WORLD PCMEDIA WORLD

8

9 MALOOBCHODNÍ INDEX MĚŘÍCÍ MĚSÍČNÍ VÝVOJ OBRATU V BĚŽNÝCH CENÁCH PODNIKATELSKÝCH SŮBJEKTŮ S MALOOBCHODNÍM PRODEJEM

10  Nepříznivé vyhlídky pro maloobchodníky v roce 2013  Od začátku roku 2013 uzavřeno na 167 obchodů denně  Od do uzavřeno obchodů  Nově otevřených obchodů v období (leden/únor) pouze  Pokud bude tento negativní trend pokračovat, na konci roku zmizí z mapy Itálie obchodů

11


Stáhnout ppt "Technická univerzita v Liberci – Ekonomická fakulta Kurz: Globální retailing v Evropě Vyučující: Ing. Petra Matějovská, Ph.D. Vypracovala: Iveta Gerychová."

Podobné prezentace


Reklamy Google