Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Technická univerzita v Liberci – Ekonomická fakulta Kurz: Globální retailing v Evropě Vyučující: Ing. Petra Matějovská, Ph.D. Vypracovala: Iveta Gerychová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Technická univerzita v Liberci – Ekonomická fakulta Kurz: Globální retailing v Evropě Vyučující: Ing. Petra Matějovská, Ph.D. Vypracovala: Iveta Gerychová."— Transkript prezentace:

1 Technická univerzita v Liberci – Ekonomická fakulta Kurz: Globální retailing v Evropě Vyučující: Ing. Petra Matějovská, Ph.D. Vypracovala: Iveta Gerychová Obor: Podniková ekonomika – kombinované studium Školní rok: 2012/2013

2  Hlavní město: Řím  Rozloha: 301 338 km 2  Počet obyvatel: 60 626 442  Státní zřízení: parlamentní republika  Měna: euro/€ (zavedeno 1. 1. 2002)  Hlava státu: Giorgio Napolitano (10. 5. 2006)  Předseda vlády: Mario Monti

3 201120122013 HDP (mld. €) 1. 5791. 5661. 576 Růst HDP v konst. cenách (%) 0, 5- 2, 4- 1, 0 HDP na hlavu (€) 26. 00025. 70025. 900 Index spotřebních cen (%) 2, 93, 32, 0 Míra nezaměstnanosti (%) 8, 410, 711, 6 Rozpoč. Deficit (podíl na HDP) - 3, 8- 3, 0- 2, 1 Veřejné zadlužení (podíl na HDP) 120, 7127, 1128, 1 Export zboží a služeb (podíl na HDP) 28, 830, 331, 0 Import zboží a služeb (podíl na HDP) 30, 329, 128, 6 Saldo běž. Účtu p. b. (mld. €) - 48, 4- 9, 5- 2, 4

4  Velké množství malých a středních průmyslových podniků  Drobné rodinné podniky ve vnitřní struktuře  Vyspělý sever, zaostalejší jih  Nositelé značky „ Made in Italy “ především v průmyslu textilním oděvním kožedělném obuvnickém nábytkářském potravinářském

5 AuchanEsselunga BillaEmmelunga BricGigante CarrefourIKEA ColmarIper ConadLidl CoopLeroy CraiMerlin DesparPam RinascenteSelex

6 RANKRETAILER TURNOVE R NR. OF STORES 1.COOP Italia 12. 898918 2.Conad 9. 9222. 922 3.Selex 8. 4003. 024 4.Esselunga 6. 581162 5.Carrefour 6. 0671. 370 6.Interdis 5. 6292. 650 7.Sisa 4. 3402. 482 8.Despar 3. 6001. 636 9.Crai 3. 5003. 000 10.Auchan 2. 9871. 686 Turnover in Italy in Milion € (2011)

7 BYTOVÉ ZAŘÍZENÍIKEASPODNÍ PRÁDLOTEZENIS DOMÁCNOSTMONDO CONVENIENZA KNIHY A ČASOPISYLA FELTRINELLI SPORTOVNÍ ZBOŽÍDECATHLONMÓDA PRO DĚTIOVS/OVIESSE TAŠKY A DOPLŇKYCARPISADÁMSKÁ MÓDAH&M OBUVPITTARELLO CALZATURE PÁNSKÁ MÓDACONBIPEL CD, DVD A VIDEOHRY MEDIA WORLDOPTIKASALMOIRAGHI & VIGANO ELEKTRONIKAMEDIA WORLDPARFUMERIEYVES ROCHER SBĚRATELSTVÍBOTTEGA VERDEPRODUKTY PRO ZVÍŘATA PET ´ S PLANET KUTILSTVÍLEROY MERLINRYCHLÉ OBČERSTVENÍ MCDONALD ´ S HRAČKYTOYS CENTERSUPERMARKETYESSELUNGA KOŽENÉ ZBOŽÍSTROILI OROTELEFONIEMEDIA WORLD PCMEDIA WORLD

8

9 MALOOBCHODNÍ INDEX MĚŘÍCÍ MĚSÍČNÍ VÝVOJ OBRATU V BĚŽNÝCH CENÁCH PODNIKATELSKÝCH SŮBJEKTŮ S MALOOBCHODNÍM PRODEJEM

10  Nepříznivé vyhlídky pro maloobchodníky v roce 2013  Od začátku roku 2013 uzavřeno na 167 obchodů denně  Od 1. 1. do 28. 2. 2013 uzavřeno 13. 755 obchodů  Nově otevřených obchodů v období (leden/únor) pouze 3.992  Pokud bude tento negativní trend pokračovat, na konci roku zmizí z mapy Itálie 60.000 obchodů

11


Stáhnout ppt "Technická univerzita v Liberci – Ekonomická fakulta Kurz: Globální retailing v Evropě Vyučující: Ing. Petra Matějovská, Ph.D. Vypracovala: Iveta Gerychová."

Podobné prezentace


Reklamy Google