Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Procvičování vyjmenovaných slov po

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Procvičování vyjmenovaných slov po"— Transkript prezentace:

1 Procvičování vyjmenovaných slov po
Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo šablony: Ročník: III. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Byl uskutečněn z prostředků grantového projektu OPVK. VY_32_INOVACE_Čj z 2

2 Škola: Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Kvalita, interaktivita a kreativita (KIK) Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název výukového materiálu: Procvičování vyjmenovaných slov po V Autor výukového materiálu: Mgr. Jana Michálková Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň - první období Vzdělávací obor a tematický okruh: Český jazyk, Jazyková výchova Ročník, pro který je výukový materiál určen: III. Druh učebního materiálu: prezentace s pracovními listy Anotace: Pomocí prezentace procvičují žáci vyjmenovaná slova po V a slova stejně znějící, ale s jiným významem. Klíčová slova: vyjmenovaná slova po V a slova podobně znějící, rozdíly, doplňková vyjmenovaná slova Druh interaktivity: kombinovaná

3 Nezapomeň: VYZA KAVYL

4 Rozlišujte: výška x vížka výšky y vížka
V_šplhali jsme do veliké______. y y Na hradě b_la starob_lá _______.

5 Výš x víš výš Balon stoupal _____ a _____. výš Víš ____ to jistě?

6 Výt X vít vít Pojďme ______ věnce. výt y
Sl _šel jsi někdy ____ v lese vlka?

7 Výská x víska výská Každé dítě _______ radostí. víska
Lhota je malá _______.

8 Výr x vír Výr ____ velký je naše největší sova. vír
Na vodě se udělal vodní ____.

9 Vysel x visel vysel Zemědělec _______ ob_lí. i visel
Na stěně _______ vzácný obraz.

10 METODICKÉ POKYNY   Cíl: Rozlišování psaní i, í, y, ý v podobně znějících slovech.
Organizace: Výuku realizujeme v učebně opatřené interaktivní tabulí. Možná je i individuální výuka na počítači. Při vzdělávací činnosti uplatňujeme individuální přístup k žákům. Popis práce se vzdělávacím materiálem: Žáci jsou usazeni před interaktivní tabuli. Učitel spouští prezentaci. Snímek 3: V první části prezentace si žáci zapamatují doplňková vyjmenovaná slova, která nejsou vždy uvedena v přehledech vyjmenovaných slov. Snímek 4- 9: Ve druhé části prezentace žáci rozlišují podobně znějící slova a snaží se rozlišit jejich význam pomocí vět a doplňují i,í,y,ý.

11 ZDROJE: Snímek 3: Vyza. Wikipedie [online] [cit ]. Dostupné z: Kavyl. Wikipedie [online] [cit ]. Dostupné z: Snímky 4,5,6,7,8,9: In: Office.microsoft.com [online] [cit ]. Dostupné z: Klíčová slova: smajlík, horolezectví, hrad, výt, otazník, balon, věneček, sova, vír, křičet, vesnice, sejeme, obraz


Stáhnout ppt "Procvičování vyjmenovaných slov po"

Podobné prezentace


Reklamy Google