Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Barevné modely www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Barevné modely www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí."— Transkript prezentace:

1 Barevné modely Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMBarevné modely Označení DUMVY_32_INOVACE_17_1_14 AutorIng. Miroslava Smržová Datum Vzdělávací oblastInformatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací oborInformatika Tematický okruhDigitální technologie – Digitalizace a reprezentace dat Ročník1.–4. ročník SŠ

2  používají se pro záznam barevné informace  používají základní barvy, výsledné barvy vznikají smícháním těchto základních barev

3  Aditivní  jednotlivé složky barev se sčítají  můžeme si ho představit tak, že na jedno místo svítí tři světelné reflektory (každý reflektor má filtr jedné ze základních barev – červená, zelená, modrá)  Subtraktivní  jednotlivé složky barev se odčítají  s každou přidanou barvou se ubírá část původního světla  můžeme si ho představit tak, že se překrývají barevné fólie (azurová, purpurová, žlutá)

4  odráží vnímání barev člověkem  definuje odstín, sytost a jas  odstín (hue) – barevný tón, obecně ho označujeme názvem barvy  sytost (saturation) – představuje množství šedi v poměru k odstínu  jas (brightnees) – relativní světlost či tmavost barvy

5  aditivní  používán v monitorech, televizích, projektorech  tvořen třemi základními barvami – červená, zelená, modrá  každá složka nabývá 256 odstínů  hodnoty 0–255

6  smíchání všech tří složek v plné intenzitě  získáme bílou barvu R + G + B = bílá [255,255,255]  sečtením  G + B = C (cyan) azurová  B + R = M (magenta) purpurová  R + B = Y (yellow) žlutá

7  používají ho tiskárny  model využívá k popisu barvy odečítání od bílého světla  tvořen třemi barvami  azurovou (Cyan)  purpurovou (Magenta)  žlutou (Yellow)

8  každá barva nabývá hodnot 0–100 %  využívá k popisu barev pigmentů (ne světla)  čím víc jednotlivých složek výsledná barva obsahuje, tím je tmavší  teoreticky by smícháním složek 100 % C, M a Y měla vzniknout černá barva  v praxi nejsou pigmenty čisté a černá je často spíš šedočerná, proto se používá v tiskárnách ještě černá barva (black)

9  tiskárny používají jiný barevný model než monitory  na monitoru může vypadat obrázek jinak, než po vytisknutí na tiskárně  je nutné kalibrovat monitor a tiskárnu  používají se tzv. kalibrační tabulky, podle kterých se nastaví monitor

10  Jaké jsou doplňkové barvy RGB modelu?  Jaká barva vznikne smícháním všech tří základních barev RGB modelu?  Jaká barva vznikne smícháním všech tří barev CMY modelu?  Na internetu najděte kalibrační tabulku.

11 1. AdmiralHood Commons.wikimedia.org: RGB_Additive_Model.gif?uselang=cs [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: 2. Link Mauve. Commons.wikimedia.org: CBarevny_model_rgb.svg?uselang=cs [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: 3. Jacobolus Commons.wikimedia.org: SubtractiveColor.svg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: 4. Barevný model - Wikipedie. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z:


Stáhnout ppt "Barevné modely www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí."

Podobné prezentace


Reklamy Google