Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CSR jako součást obchodního modelu Klára Gajdušková, Česká spořitelna, a.s Seminář CSR Governance 27. 10. 2011.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CSR jako součást obchodního modelu Klára Gajdušková, Česká spořitelna, a.s Seminář CSR Governance 27. 10. 2011."— Transkript prezentace:

1 CSR jako součást obchodního modelu Klára Gajdušková, Česká spořitelna, a.s Seminář CSR Governance

2 CSR v České spořitelně Zadání pro CSR: „Zvýšíme hodnotu pro akcionáře tím, že propojíme naše obchodní cíle se zájmy společnosti, v níž podnikáme “

3 Srozumitelnost Spolehlivost Otevřenost a vstřícnost Firemní hodnoty EkonomickýSociálníEnviromentální C S R P i l í ř e Vzdělání (zejm. finanční) Lidé v nouzi/ stárnoucí společnost Udržitelný rozvoj CSR Strategie České spořitelny „Investujeme pro budoucnost “ Jsme banka první volby pro všechny naše cílové skupiny

4 Cíle CSR v České spořitelně –Nic nového –Dlouhá historie –Od roku 1825… –Navazujeme na principy, na kterých vznikly spořitelny v 19.století (tehdy se tomu ale neříkalo CSR ): „ Tam, kde budou působit spořitelny, se bude lidem žít lépe. “ 1885 Rudolfinum 1888 Domov Palata 1918 Vltavské nábřeží …

5 Vznik koncepce CSR v České spořitelně Určující bylo: „Propojme CSR a naším businessem“ 1. Co chtějí hlavní „stakeholdeři“? –Management –Akcionář –Zaměstnanci –Klienti 2. Co doporučují ti, co tomu rozumějí Externí svět –NGOs –Novináři –Opinion-makers Náš svět –IR –Compliance CSR? Zaměst- nanci KlientiNGOsNovináři Opinon- makers IR Com- pliance AkcionářiMngmnet

6 Kdo je do CSR zapojen? –Aktivně: Zaměstnanci –Dny pro Charitu – týmové, rodinné; –Třídění odpadu; –Etický kodex; –Grantový program, Senioři komunikují -- již 5 let se dobrovolně hlásí zaměstnanci z poboček ve všech regionech v ČR do role lektorů na kurzech pro seniory –Tříkrálová sbírka –Aktivně: Management –CSR je součástí strategie banky –Aktivně: Klienti –Bonus program) –Tříkrálová sbírka –Pasivně: Odborná veřejnost –CSR Report –Výroční zprávy

7 Jak probíhá rozhodování o projektech -Víme, že naši partneři jsou na nás často existenčně závislí -Víme, že je relativně snadné projekt spustit ale mnohem těžší je ho rozvíjet -Víme, že nemůžeme dělat všechno Pět otázek, na které se ptáme:  Dokážeme na to sehnat peníze nejen teď ale i za rok a za dva?  Je to v souladu se strategií?  Je to opravdu CSR (ne marketing)?  Má to perspektivu pro další rozvoj?  Dává to prostor pro jinou než jen pasivní spolupráci?

8 Rozpočet na CSR Rozpočet Nadace ČS: -Schvaluje správní rada -Rozděluje výnos ze základního jmění (to činí 0.5 mld Kč) -Prostředky se přidělují na základě předložených projektů -Každý projekt musí každoročně dodat zprávu o plnění -Rozpočet jde i do každého regionu – projekty oblastních poboček v regionech obtížně shánějí finance Rozpočet banky na CSR: -Řízen z několika linií (Firemní komunikace, HR, manažer pro Etiku, Diversitas…) -Standardní projekty a objemy se schvalují v linii -Strategické projekty, nové projekty a větší objemy schvaluje představenstvo Nadace ČS má svůj vlastní rozpočet, který je nezávislý na bance. Prostředky z něj jdou výlučně na charitativní projekty. Nadace ročně rozdělí 15 milionů Kč. Drtivá většina jejích projektů jsou dlouhodobé. Nadace slaví příští rok 10.narozeniny!

9 Zájmy stakeholderů Zájmy stakeholderů jsou různé, ale: -Nikdy nemůžeme vyjít vstříc všem; -Navíc, témata, která někdy vnímají stakeholdeři jako klíčová, se opakují s tím, čemu už se věnují jiné organizace -A společnost potřebuje řešit i jiné otázky, než ty které napadnou každého jako první… -…. takže se držíme se naší strategie, která vzešla z hloubkových rozhovorů se stakeholdery Školství & Sport Nemocnice Dětské domovy Sociální otázky Ekologie Kultura

10 Hodnocení –Nezávislá studie od Ipsos Tambor (ročně) - pro porovnání se s ostatními firmami na trhu. –Nezávislá studie Mediální audit od Factum Invenio (ročně) – znalost projektů mezi novináři. –Znalost projektů mezi zaměstnanci, interní dotazování po intranetu (ročně) –Strategie je fajn, projekty jsou fajn, ale nedaří se nám k tomu dělat PR –Dlouho jsme si mysleli, že to nevadí, že důležité jsou činy, ne slova. –Ale vadí. –Je výzva na příští rok


Stáhnout ppt "CSR jako součást obchodního modelu Klára Gajdušková, Česká spořitelna, a.s Seminář CSR Governance 27. 10. 2011."

Podobné prezentace


Reklamy Google