Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST."— Transkript prezentace:

1 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník

2 Početí Ke vzniku nového života je třeba splynutí ženské pohlavní buňky – vajíčka a mužské pohlavní buňky – spermie. Tomuto splynutí říkáme oplození

3 Prenatální vývoj Období od početí do porodu

4 Novorozenecké období (od porodu do 1 měsíce) Reflexy – sací, úlekový, uchopovací…. Neudrží hlavičku, zaťaté pěsti Spánek zaujímá většinu dne (až 20 hodin) Nepříjemné – reaguje křikem

5 Kojenecké období (do 1 roku) Dovede záměrně uchopovat a pouštět věci (9 měsíc) Postupně ovládá své tělo – hrubá motorika Na konci 1. roku – vzpřímený postoj Od měsíce - úsměv Od 7- 8 měsíce - jasné rozlišení známe osoby

6

7 Batolecí období Rozvoj hrubších a jemných pohybových schopností Začíná chodit, běhat, lézt do schodů Rozvoj hygienických návyků a sebeobsluhy První slůvka – rychlý rozvoj řeči Mezi rokem - významné osamostatňování Kolem 3 roku – období vzdoru

8 Batole - hra Začínají konstrukční hry – stavění z kostek …. Funkční hry – ježdění na tříkolce, běhání, skákání… Symbolické hry – klacík jako puška…… Na počátku batolecího období paralelní, souběžná hra (děti si hrají vedle sebe), ke konci období kooperativní hra (spolupráce)

9 Předškolní období Dítě nabývá obratnosti rukou, nohou a trupu Je třeba dbát na správné držení těla Chápání času, prostoru a počtu Rozvoj fantazie – nepravé lži Velký význam pohádky – rozvoj řeči, myšlení, fantazie, Mizí dětská patlavost

10 Mladší školní věk Období „střízlivého realizmu“ Nástup dítěte do školy – nová sociální role - žák Školní zralost Cílenější pohybová aktivita Škola velký vliv na rozvoj osobnosti dítěte. Rozumové chápání světa – hledání souvislostí a vztahů

11 Rozvoj paměti a představivosti Děti jsou impulzivní – rychlé střídání emocí Malá sebekritičnost Nedokáží systematicky sledovat svůj cíl Rozvoj pohybové aktivity, rytmu, energičnost…

12 1. – 5. třída Proces socializace – začlenění do kolektivu Autorita – učitel, trenér …. Hledání idolů Soutěživost

13 Starší školní věk - dospívání Prudký růst těla Pohlavní zrání Bouřlivý emoční vývoj – emoční labilita – impulzivnost Nevyzrálost postojů Prudký vývoj svalstva – síla Kritika rodičů - revolta

14 třída Skupinová identita Sebehodnocení – kolísání Schopnost rychle se učit novým pohybovým dovednostem Rozšiřují se obzory – chápání abstrakce Zvyšuje se rychlost učení Vznikají hluboké zájmy Prohloubení citového života - náladovost

15 Vývojová stadia člověka – přírodověda – 5. ročník Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Přírodověda – Mgr. Helena Holovská, Ing. Antonín Rükl – Alter Přírodověda – Jiří Matyášek, Věra Štiková – Nová škola Přírodověda – Jarmilá Mladá, Ladislav Podroužek – SPN Přírodověda – Danuše Kvasničková, Jiří Froněk – Fortuna Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)


Stáhnout ppt "Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST."

Podobné prezentace


Reklamy Google