Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: 22. 11. 2013 Ročník (obor) sexta, 2. A 79-41-K/81, 79-41-K/41, Gymnázium Tematická oblast Zoologie Předmět Biologie.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: 22. 11. 2013 Ročník (obor) sexta, 2. A 79-41-K/81, 79-41-K/41, Gymnázium Tematická oblast Zoologie Předmět Biologie."— Transkript prezentace:

1 Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) sexta, 2. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Zoologie Předmět Biologie Anotace: Prezentace, která by měla sloužit jako obrazová a textová podpora k výuce učiva o žahavcích. Materiál je zaměřen na jejich taxonomii. Šablona Číslo materiálu III/2-9 III/2-9-8 Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/

2 SYSTÉM ŽAHAVCŮ 1. třída: Medúzovci3. třída: Polypovci 2. třída: Čtyřhranky4. třída: Korálnatci

3 1. třída: Medúzovci rodozměna - převládá stádium medúzy někteří světélkují díky symbiotickým řasám 8FA2B2BDFF85A6EE.jpg

4 Talířovka ušatá

5 Kořenoústka plicnatá

6 2. třída: Čtyřhranky hranatý vzhled teplá moře mohou usmrtit člověka rodozměna - převládá stádium medúzy jellyfish-Venom.jpg

7 Čtyřhranka smrtelná (Č. Fleckerova) „mořská vosa“ nejjedovatější živočich na Zemi (smrt za 2-3 min.) severní pobřeží Austrálie https://lh6.googleusercontent.com/- KtYGPCN2_lA/UMsi5yY782I/AAAAAAAAp_8/Nau42_x2oKM/w497-h373/ChironexFleckeri.jpg

8 3. třída: Polypovci rodozměna - převládá polypové stádium

9 Nezmaři sladkovodní regenerace Nezmar hnědýNezmar zelený V symbióze se zelenými řasami způsobující charakteristické zelené zbarvení. odpadní produkty metabolismu jako potrava pro řasu kyslík k dýchání pro nezmara

10 Medúzka sladkovodní do ČR zavlečena z Ameriky

11 Trubýši plovoucí kolonie - každý jedinec má svou specifickou funkci Měchýřovka portugalská - nebezpečná

12 4. třída: Korálnatci teplá, mělká moře mezi obratníky pouze stádium polypa

13 A) KORÁLY kolonie kostra z CaCO 3, která přirůstá ke skalnatému podkladu horninotvorný význam - odumřelé kostry tvoří korálové útesy a ostrovy (atoly) Velký bariérový útes - východní pobřeží Austrálie, přes 2000 km dlouhý.

14 Korál červený rozvětvené stromkovité kolonie šperkařství Ety3mV45hMFrrP-r-f4rzSXmPZpidqCF6J8fNvw korálky z koster korálů

15 Větevník mozkový polokulovité kostry připomínající lidský mozek

16 B) SASANKY barvené tělo bez kostry připomínající květy velký počet chapadel G0010.gif Klauni žijící v symbióze se sasankami. content/uploads/2009/11/clown_anemonefish_amphiprion_percula_P jp g Prospěšný vztah: ochrana pro klauna vybírání zbytků potravy pro sasanku

17 Sasanka plášťová žije v symbióze s rakem poustevníčkem Prospěšný vztah: ochrana pro raka pohyb za potravou pro sasanku %20palliata)%20(P.%20prideux%20remeter%E1kon).jpg

18 Sasanka koňská silný nožní terč

19 Použitá literatura a zdroje Dobroruka, L. J. et al. (1997): Přírodopis I. Pro 6. ročník základní školy. Scientia, Praha, 127 s. Čabradová, V. et al. (2003): Přírodopis 6. Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Fraus, Plzeň, 120 s. Jelínek, J. & Zicháček, V. (2007): Biologie pro gymnázia. Nakladatelství Olomouc, Olomouc, 575 s. Papáček, M. et al. (1994, 1997): Zoologie. Scientia, Praha, 285 s. Všechny uveřejněné odkazy [cit ]. 1.http://www.mesa.edu.au/cnidaria/images/intro.jpg 2.http://www.webanswers.com/post-images/A/A6/5483ED7E-42BD-4A51-8FA2B2BDFF85A6EE.jpg 3.http://www.flickr.com/photos/jeff_mather/ / 4.http://farm8.staticflickr.com/7024/ _2326ee641d_z.jpg 5.http://www.velablog.com/wp-content/uploads/2008/08/medusa_rizosthoma_pulmo.JPG 6.http://2.bp.blogspot.com/-jYk9TvCLOpI/T2IdG9_NuyI/AAAAAAAAFAo/qr-YibbU670/s1600/box-jellyfish-Venom.jpg 7.https://lh6.googleusercontent.com/-KtYGPCN2_lA/UMsi5yY782I/AAAAAAAAp_8/Nau42_x2oKM/w497- h373/ChironexFleckeri.jpg 8.http://www.voderek.cz/prirodopis/ekoprir6/p618/p618_soubory/image028.gif 9.http://www.futura-sciences.com/typo3temp/pics/911cabb248.jpg

20 10.http://nathistoc.bio.uci.edu/Cnidaria/DSC_1435b.jpg 11.http://www.biolib.cz/IMG/GAL/76487.jpg 12.http://www.biolib.cz/IMG/MAP/TXM/180.png 13.http://www.geoffschultz.org/Reef/Creatures/images/ _ JPG 14.http://images.sciencedaily.com/2008/04/ large.jpg 15.http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTTvt-grQUPIcIVrjBvQxWnwe-7kjCCVqupLk_Z_-gf8kz78Cdzfg 16.http://www.geografie.kvalitne.cz/soubory/Atol.jpg 17.http://stoneplus.cst.cmich.edu/zoogems/coral-red%20dyrynda-med-corallium-rubrum-wl.jpg 18.http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSCF8lOlK8Uff-Ety3mV45hMFrrP-r-f4rzSXmPZpidqCF6J8fNvw 19.http://collections.osb.hu/kepek/nagy/dscn7537.jpg 20.http://www.corallosphere.org/images/SMALL/ png 21.http://www.accessscience.com/loadBinary.aspx?filename=008000FG0010.gif 22.http://www.messersmith.name/wordpress/wp- content/uploads/2009/11/clown_anemonefish_amphiprion_percula_P jpg 23.http://people.mokk.bme.hu/~daniel/Heni/regebbi/003Cnidaria/045%20%23%23%23%20k%F6penyes%20t.%20r%F3zsa %20(Adamsia%20palliata)%20(P.%20prideux%20remeter%E1kon).jpg 24.http://www.lorologiaiomiope.com/wp-content/2008/04/aequina.jpg


Stáhnout ppt "Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: 22. 11. 2013 Ročník (obor) sexta, 2. A 79-41-K/81, 79-41-K/41, Gymnázium Tematická oblast Zoologie Předmět Biologie."

Podobné prezentace


Reklamy Google