Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná."— Transkript prezentace:

1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

2 Gustav Klimt (1862 – 1918) otec připravoval syna na povolání zlatníka a rytce, Gustav vystudoval uměleckoprůmyslovou školu a malířství, otevřel si s bratrem umělecký dekoratérský ateliér ve Vídni realizoval plakát pro první výstavu Secese získal vlivné postavení v umění monarchie a byl oblíbeným portrétistou vídeňské společnosti obraz Portrét Adele Bloch-Bauer I (také zvaný Zlatá Adéla) zakoupil v roce 2006 Ronald Lauder za 135 milionů amerických dolarů (asi tři miliardy Kč), čímž se stal nejdražším zobchodovaným obrazem představitel secesní výtvarné tvorby

3 SECESE dekorativismus = okrasnost, zdobnost dekorace = výzdoba, vyzdobení, ozdoba ornament = výzdoba z geometrických prvků nebo stylizovaných přírodních motivů

4 Adele Bloch- Bauer

5 Emilie Louise

6 Eugenia Primaesi

7 Polibek

8 VÝTVARNÝ NÁM Ě T zpracovat dekorativnost a ornamentálnost secesních Klimtových maleb dle vlastní fantazie porovnat vzájemné působení různě zpracovaných částí téhož díla individuálním přístupem

9 VÝTVARNÉ POT Ř EBY černobílá kopie varianty obrazu Polibek (či jiné), formát A4 (pro větší zpracování A3) nůžky, lepidlo, podkladový papír bílý A4 (A3) barevné fixy, černé tenké fixy, tužky, pastelky - progresa

10

11 VÝTVARNÝ POSTUP rozdat černobílou kopii varianty obrazu Polibek (či jiné) rozstříhanou na několik dílů doplnit dekorativní a ornamentální kresbou jednotlivé plochy dle fantazie autora a nezávisle na dalších přináležejících částech použít pastelky – progresa, barevné fixy, černý tenký fix, tužku sestavit a slepit jednotlivé výtvarně zpracované části do mozaiky

12 UKÁZKY studentských prací

13 zdroje _11877.html _11877.html KLIMEŠ, Lumír. Slovník cizích slov.Praha: SPN, ISBN


Stáhnout ppt "Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná."

Podobné prezentace


Reklamy Google