Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná."— Transkript prezentace:

1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

2 AKČNÍ MALBA  spontánní malba na velkou plochu – většinou plátno rozložené na podlaze  barva v plechovkách, barva v tubách, písek, drcené sklo, štětce, špachtle  nejdůležitější je průběh malování, je výsledkem nejvyššího prožitku, spontánní fyzickou akcí

3 Mark Tobey Záření velkoměsta  jemná abstraktní grafická síť je inspirována pohledem na moderní velkoměsto  autora ovlivnila orientální filosofie a zenbudhismus

4 Mark Tobey Transfigurace cirkusu  dílo patří k sérii „bílých grafismů“  prostor není prázdnota, je to nesmírná zásobárna kosmické energie

5 Mark Tobey Bílý pohyb  metoda „all over painting“ – rovnoměrné rozvržení prvků po celé ploše plátna  zdánlivost rytmického pohybu  vliv orientální kaligrafie

6 Jackson Pollock - Vlčice  kompozici zde dominuje prvek figurativní  abstraktní expresionismus

7 Jackson Pollock – Číslo I  kompozice je založena na dojmu výbuchu, přesto vykazuje určitý rytmus

8 Jackson Pollock Vlnivé dráhy  na plátno položené na zemi je rozstřikována barva rovnou z plechovky („dripping“) nebo je cákána štětcem („slash painting“)

9 Jackson Pollock Číslo 4  olej, a hliníková barva na plátně  spontánní a bezprostřední malířské vyjadřování pocitů

10 Jackson Pollock - Hledání „Když jsem uvnitř obrazu, neuvědomuji si, co dělám. Teprve po určité době „seznamování“ vidím, co vlastně provádím. …obraz má přece vlastní život. Tomuto vlastnímu životu se pokouším dodat výraz.“ (Pollock)

11 zdroje  PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění pro výuku dějin umění na středních školách. Sokolov: O.K.-Soft,  RUHRBERG, SCHNECKENBURGER,FRICKEOVÁ, HONNEF. Umění 20. století /II. díl. Praha: Nakladatelství Slovart, ISBN  PIJOAN, José. Dějiny umění / 10. Praha: Odeon, ISBN


Stáhnout ppt "Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná."

Podobné prezentace


Reklamy Google