Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Počítačové hry a animace 1 Jan Buriánek, Michal Hapala.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Počítačové hry a animace 1 Jan Buriánek, Michal Hapala."— Transkript prezentace:

1 Počítačové hry a animace 1 Jan Buriánek, Michal Hapala

2 (2) Předpoklady a cíle Volně navazuje na předmět Programování grafiky Předpokládá se znalost – –Programování, algoritmizace – –Použití knihoven, čtení cizího kódu – –Znalost.NET C# nebo Java či C++ velkou výhodou – –Soutěživost – –Schopnost práce v týmu Cílem je – –seznámit se s vývojem počítačových her – –důraz kladen na technickou stránku věci obzvláště pak programování počítačové animace v reálném čase základ většiny her vytvoření uceleného herního projektu v týmu

3 (3) Proč počítačové hry? Trh – –obrat v řádu bilionů dolarů 2. Zábavní průmysl – –očekává se že interaktivní aplikace postupně nahradí/doplní televizi a kino Reklamní průmysl – –iteraktivní reklamní předměty, merchandising Vážné hry (Serious Games) – –ry nejsou vždy pro zábavu – –stejná technologie použita např. ve vojenských či – –dopravních simulacích, léčba vybraných psychologických problémů (klaustrofobie, arachnofobie, …)

4 (4) Hry v Čechách Bohemia Interactive / Black Element / … JRC – –Flash Point – –Arma I/II – –Virtual Battlefield Simulator I/II Illusion Softworks / 2kCzech – –Hidden and Dangerous I/II – –Mafia I/II Cinemax / Prague-Matic – –…, Gumboy, … Pat a Mat Ostatní – –Většinou AdGames, casual games, vizualizace, malá studia

5 (5) Obsah předmětu Web – –https://service.felk.cvut.cz/courses/A7B39PHA/ – –https://service.felk.cvut.cz/courses/Y39PHA/ Naučíme se: – –základy počítačové animace v reálném čase – –grafické algoritmy často používané v hrách – –co obnáší vývoj počítačových her – –co obnáší používat hotové herní knihovny (XNA) – –práci v týmu – –plánování, realizaci a obhajobu projektu

6 (6) Bodování Semestrální projekt70b – –0bKoncept – –5bWeb projektu + role v týmu – –15bDesign dokument + prezentace – –10bZáklad aplikace – –15bDemo – –25bFinal. prezentace + aplikace + dokumentace Test10b Zkouška20b Finální prezentace před porotou složenou z profesionálů – –nejlepší tým: automatické A bez zkoušky

7 (7) Zápočet a známka Min. 50b pro zápočet bA 80-89bB 70-79bC 60-69bD 50-59bE

8 (8) Týmové projekty Cíl: vytvořit ucelenou jednoduchou počítačovou hru – –(nejen její koncept) – –vyzkoušet si probírané algoritmy v praxi – –typické programování – –použití hotového prostředí (XNA, Blender3D,...) – –vyzkumná či umělecká činnost také možná a vítána – –důraz na ucelený projekt, jeho použitelnost a obhajobu Tým tvoří typicky 3 lidé – –zvolí si vedoucího více organizační práce, méně vlastního vývoje – –ostatní dva: typicky programátor a „grafik“ nebo toolmaker

9 (9) Strategie týmových projektů 1. Plán zvolit si zadání (tj. vytvořit nové, vlastní invence, nápady) konzultovat s ostatními a se cvičícím sepsat klíčové body řešení rozvrhnout práci (alespoň přibližně) toto vše sepsat a poslat cvičícímu (příští týden koncept!) Týmová práce: – –Dělba práce na navazující celky, plánování – –Zvolit si role v týmu (volby, forma vyhodnocení, …) – –Být schopni se shodnout (hlasování, obhajoba, …) – –Být schopni společně vymýšlet (brainstorming, myšlenkové mapy, …) – –Schopnost reportingu, dodržování termínů, společné odpovědnosti

10 (10) Strategie týmových projektů 2. Vývoj doporučená platforma: XNA /.NET C# – –soutěž Imagine Cup – –cvičící bude více nápomocen, zdarma veškeré vývojové nástroje přes MSDN Alliance a Dreamspark jiné platformy také možné, ALE – –např. mobilní hry, Java, Flash,... – –nevýhoda: hodnocení bude stejné jako pro ostatní, cvičící ani – –cvičící/přednášející nejspíš nebudou schopni pomoci… – –výhoda: v případě úspěchu bude možný nejaký bonus, ale bez záruk je povoleno používat kód někoho jiného či vycházet z příkladů platformy, ALE: – –musí to dovolovat jeho licence – –musí být odsouhlaseno cvičícím

11 (11) 3. Prezentace důležitá součást hodnocení – –výborný projekt může být znehodnocen nekvalitní prezentací a naopak – –slouží nejen učiteli, ale také ostatním studentům vystoupení jednoho člena týmu (výjimečně více) – –možno používat slajdy / PowerPoint / video / machinima – –předvedení ukázky programu – –zodpovídání dotazů

12 (12) Imagine Cup Imagine Cup Student Competition – –Studentská soutěž – –Téma: "Imagine a world where technology helps solve the toughest problems facing us today.„ – –ESRB Rating “E” – –Vyžadováno XNA – –~40K $ na ceny pro finále

13 (13) Cryengine3 Engine Crysis 2 Školní licence – –SDK Sandbox 3.0 What you see is what you play Pokročílý editor materiálů, animací, terénu Skriptování pomocí vizuálního Flowgraphu – –Game DLL kód možnost upravit si „pravidla“ hry přístup ke všem sub-systémům Cryengine3 – animace, fyzika, renderer engine pro FPS možné upravit na např. adventuru, strategii atp.

14 (14) Inspirace pro koncepty First person shooter (klasická střílečka) – –jednoduchý 3D svět (např. jako starý Wolfenstein) – –pohybující se nepřátelé ne nutně inteligentní – –likvidace nepřátel nějakou formou / “zbraní” Simulátor dopravního prostředku – –auto, loď, letadlo,... – –vytvořit jednoduchý terén (alespoň výšková mapa) – –navrhnout ovládání a chování daného prostředku

15 (15) Inspirace pro koncepty Strategická hra v reálném čase – –2D či 3D – –síťová komunikace – –ovládání jednotek a jejich skupin Dobrodružná hra (adventure) – –vytvořit jednoduchý scénář – –použít/vytvořit skriptovací jazyk – –systém najdi - seber – použij

16 (16) Inspirace pro koncepty Simulace a animace davu – –oživení virtuálního města – –variace – –simulace pohybu jednotlivých virtuálních lidí – –import modelu / váhové mapy Tamagoči – –vytvořit jednoduchou postavu / zvířátko – –popsat jasně chování a jeho návaznosti – –navrhnout uživatelské rozhraní


Stáhnout ppt "Počítačové hry a animace 1 Jan Buriánek, Michal Hapala."

Podobné prezentace


Reklamy Google