Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

JavaFX Vývoj aplikací s využitím JavaFX Autor: Vedoucí práce: František Sedláček RNDr. Jaroslav Icha.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "JavaFX Vývoj aplikací s využitím JavaFX Autor: Vedoucí práce: František Sedláček RNDr. Jaroslav Icha."— Transkript prezentace:

1 JavaFX Vývoj aplikací s využitím JavaFX Autor: Vedoucí práce: František Sedláček RNDr. Jaroslav Icha

2 Cíle práce •Stručně popsat technologii JavaFX •Navrhnout a vytvořit aplikace, které budou využity ve výuce JavaFX v rámci Java3 •Popsat vlastní vývoj aplikací •Využít vývojové prostředí NetBeans

3 Metodika práce •Seznámení se s problematikou prostřednictvím literatury a ukázkových aplikací na javafx.com •Testování API JavaFX a jazyka JavaFX Script na modelových aplikacích •Navržení cílových aplikací tak, aby představily důležité schopnosti platformy JavaFX a zároveň by svým tématem byly atraktivní pro studenty •Vlastní vývoj aplikací

4 Co je to JavaFX ? •Platforma pro běh RIA aplikací •Vyvinuto firmou SUN Microsystems (Oracle) •Snadná přenositelnost aplikací na různá zařízení •Nevýhoda: Slabá podpora u mobilních zařízení

5 Architektura platformy JavaFX

6 Jazyk JavaFX Script •Deklarativní syntaxe pro vytváření instancí tříd •Zápis třídy stejný jako v Javě •Datové typy: String, Integer…, nový typ Duration •Zajímavosti: Data binding, triggers var objekt: Trida = Trida { promenna1: 123 promenna2: “Ahoj svete” }

7 Jazyk JavaFX Script •Deklarativní syntaxe pro vytváření instancí tříd •Zápis třídy stejný jako v Javě •Datové typy: String, Integer..., nový typ Duration •Zajímavosti: Data binding, triggers public class Trida extends Rodic { var x: Integer; public function vypis() : Void { println(“{x}”); }

8 Jazyk JavaFX Script •Deklarativní syntaxe pro vytváření instancí tříd •Zápis třídy stejný jako v Javě •Datové typy: String, Integer…, nový typ Duration •Zajímavosti: Data binding, triggers var cislo: Integer = 123; var text: String = “ahoj”; var trvani: Duration = 250ms;

9 Jazyk JavaFX Script •Deklarativní syntaxe pro vytváření instancí tříd •Zápis třídy stejný jako v Javě •Datové typy: String, Integer apod., nový typ Duration •Zajímavosti: Data binding, triggers var y: Integer = bind x; var cislo: Integer = 157 on replace { println(“Nastala zmena”); }

10 Princip výstavby GUI Stage { title: “Okno aplikace” scene: Scene { width: 320 height: 240 content: [] } •Každý JavaFX program musí obsahovat instanci třídy Stage, která definuje okno aplikace •Objekt scene třídy Scene reprezentuje obsahovou oblast okna •Vlastní obsah (potomci třídy Node ) vkládán do proměnné content

11 Princip výstavby GUI Stage { title: “Okno aplikace” scene: Scene { width: 320 height: 240 content: [ Text { x: 10 y: 30 content: “Hello” } ] } •Do proměnné content třídy Scene vložíme instanci třídy Text (potomek třídy Node )

12 Princip výstavby GUI Stage { title: “Okno aplikace” scene: Scene { width: 320 height: 240 content: [ Stack { content: [ Text { content: “Hello” } ] } ] } •„Hello“ vycentrujeme vložením instance Text do proměnné content třídy Stack

13 Princip výstavby GUI •Programátor může vytvářet vlastní třídy, které jsou potomky třídy Node a díky tomu vytvářet vlastní grafické objekty

14 Vyvíjené aplikace Aplikace jsou dostupné na •Počítačová hra (SpaceGame) (Typický příklad RIA aplikace) •Odpočítávání času (Countdown) (Aplikace pro PC, mobil i TV, používá CSS) •Převod měn (Currency Converter) (Aplikace ukazující API JavaFX pro práci s XML) •Animovaný reklamní banner (Banner) (JavaFX banner jako alternativa k flash bannerům)

15 Význam práce •Představení platformy JavaFX, popis schopností jazyka JavaFX Script •Vysvětlení tvorby konkrétních aplikací pro platformu JavaFX •Vytvořené aplikace budou součástí výukových materiálů pro předmět Java3

16 Ukázka – počítačová hra

17 KONEC Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "JavaFX Vývoj aplikací s využitím JavaFX Autor: Vedoucí práce: František Sedláček RNDr. Jaroslav Icha."

Podobné prezentace


Reklamy Google