Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)"— Transkript prezentace:

1 J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá

2 Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...) - Eclipse, vývojové prostředí

3 Spuštění programu hotový program uložíme - NazevProg.java (kde NazevProg musí být stejný jako název třídy) program musíme přeložit javac NazevProg.java příkaz javac přeloží zdrojový kód aby ho počítač pochopil a uloží jej do NazevProg.class spustíme program java NazevProg

4 NazdarLidi.java public class NazdarLidi { public static void main (String [] args) { System.out.println("Nazdar Lidi!"); }

5 NazdarLidi.java //nazev tridy stejny jako nazev programu public class NazdarLidi { // metoda main, je spousteci metoda public static void main (String [] args) { // prikaz na vygenerovani textu „Nazdar Lidi!“ System.out.println("Nazdar Lidi!"); }

6 Proměnná Proměnná slouží k ukládání dat (čísel, znaků, adres objektů,...) Rozlišujeme několik (datových) typů proměnných, které se liší svou velikosti. Typ proměnné pak volíme, podle toho, s jak velkými daty pracujeme...

7 Proměnná data (číslo) proměnná byte int

8 Proměnná

9 Pro desetinná čísla používáme proměnné typu: - float (32 bitů) - double (64 bitů) Pro uchování informace true/false se používá speciální typ proměnné - - boolean

10 Proměnná Vytvoření (deklarace) proměnné: int promena; //typ nazev Naplnění (definice) proměnné: promena = 8; int promena2 = 10;

11 Secti.java public class Secti{ public static void main (String [] args){ int a = 8; int b = 2; int c = a + b; System.out.println(“a=“ +a+ “, b=“ +b ); System.out.println(“a+b=“ + c ); System.out.println(“a+b=“ + (a+b)); }

12 Operátory aritmetické: +, -, *, /, % (zbytek) porovnání:, =, ==, =! bitové: & (AND), | (OR),^ (XOR) profixové a postfixové: ++, - - a++;// a = a+1

13 BOperator.java public class BOperator { public static void main(String [] args){ boolean cervene_tricko = false; boolean rifle = false; boolean test1 = cervene_tricko & rifle; System.out.println("Ma cervene tricko A rifle:"+ test1); boolean test2 = cervene_tricko | rifle; System.out.println(“Ma cervene tricko NEBO rifle:"+ test2); }

14 Komentáře Slouží k popsání zdrojového kódu. Jsou to naše poznámky, které bude počítač ignorovat. // tak se znační jednořádkový komentář /* toto je více řádkový komentář */

15 Přetypovani Stává se, že potřebujeme do menší proměnné dát větší. To nelze bez tzv.přetypování (změna typu proměnné). (typ) promenna;

16 Pretypovani.java public class Pretypovani { public static void main(String [] args){ byte a = 4; int i = 22; a = (byte)i; System.out.print(i); }


Stáhnout ppt "J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)"

Podobné prezentace


Reklamy Google