Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz."— Transkript prezentace:

1 Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno, Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_12_INOVACE_ČJL–GRAMATIKA-18 Tematický celek (sada): Gramatika Téma (název) materiálu: Popis Předmět: Český jazyk a literatura Ročník / Obor studia: 1. a 4. ročník/ všechny obory a formy studia Autor / datum vytvoření: Mgr. Marie Kalušová/ Anotace: Materiál slouží k výkladu nové látky a opakování, základní rysy popisu Metodický pokyn: Materiál slouží k prezentaci a samostudiu

2 Popis

3 -Úkolem je podat celkový obraz popisovaného předmětu nebo jevu -Rozlišujeme: a)Popis odborný b)Popis prostý c)Popis subjektivně zabarvený - líčení -Úkolem je podat celkový obraz popisovaného předmětu nebo jevu -Rozlišujeme: a)Popis odborný b)Popis prostý c)Popis subjektivně zabarvený - líčení

4 Popis -Podle popisovaného tématu rozlišujeme: a)Popis statický – popis předmětu b)Popis dynamický – popis děje (postihuje průběh děje), popis pracovního postupu (návod) -Podle popisovaného tématu rozlišujeme: a)Popis statický – popis předmětu b)Popis dynamický – popis děje (postihuje průběh děje), popis pracovního postupu (návod)

5 Popis -Cílem popisu je umožnit čtenáři vytvoření správné představy po stránce vnější i vnitřní -Kompozice popisu musí mít systém – od celku k částem, od nejdůležitějšího k nejméně důležitému apod. -Cílem popisu je umožnit čtenáři vytvoření správné představy po stránce vnější i vnitřní -Kompozice popisu musí mít systém – od celku k částem, od nejdůležitějšího k nejméně důležitému apod.

6 Popis 1.Úvod – seznámení s předmětem, dějem, zdůvodnění, proč o něm píšeme 2.Vlastní popis – popis statický – popis jednotlivých částí, popis dynamický – popis jednotlivých činností dějů 3.Závěr – souhrnný výčet hlavních předností, nedostatků, významných rysů 1.Úvod – seznámení s předmětem, dějem, zdůvodnění, proč o něm píšeme 2.Vlastní popis – popis statický – popis jednotlivých částí, popis dynamický – popis jednotlivých činností dějů 3.Závěr – souhrnný výčet hlavních předností, nedostatků, významných rysů

7 Popis -Jazykové prostředky – určeny druhem popisu -Užívají se podstatná jména (popř. odborné názvy), přídavná jména, příslovce -Popis jako samostatný útvar se často neobjevuje, ale je součástí výkladu, referátu apod. -Jazykové prostředky – určeny druhem popisu -Užívají se podstatná jména (popř. odborné názvy), přídavná jména, příslovce -Popis jako samostatný útvar se často neobjevuje, ale je součástí výkladu, referátu apod.

8 Popis Z následujících témat si jedno vyberte a napište popis: a)Filmový/ knižní hrdina b)Město/ ves, kde bych chtěl/a žít c)Můj koníček Z následujících témat si jedno vyberte a napište popis: a)Filmový/ knižní hrdina b)Město/ ves, kde bych chtěl/a žít c)Můj koníček

9 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Použité zdroje MAŠKOVÁ DANUŠE. Český jazyk - přehled středoškolského učiva. Třebíč: Petra Velanová, 2005, ISBN


Stáhnout ppt "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google