Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 PMA – Osobnost manažera-Cv Prezentace je forma komunikace Prezentace informovat přimět k jednání ovlivnit nebo přesvědčit.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 PMA – Osobnost manažera-Cv Prezentace je forma komunikace Prezentace informovat přimět k jednání ovlivnit nebo přesvědčit."— Transkript prezentace:

1 1 PMA – Osobnost manažera-Cv Prezentace je forma komunikace Prezentace informovat přimět k jednání ovlivnit nebo přesvědčit

2 2 Základní části a kroky Metodika "PANIC" : Purpose (upřesnění záměru) Audience (analýza publika) Need (identifikace hlavních požadavků) Information (shromáždění potřebných informací) Communication (volba vhodné formy komunikace)

3 3 Jak připravit prezentaci? 1) Promyslete si téma a cíl prezentace 2) Sežeňte si potřebné informace (o tématu, posluchačích atd.) 3) Zvolte vhodnou formu, způsob a pomůcky 4) Formulujte hlavní body a propracujte je 5) Připravte si pomůcky a doplňte ilustrace 6) Zkontrolujte prezentaci a připravené vybavení 7) Trénujte přednes a proveďte konečné úpravy 8) Prezentujte a sledujte reakce posluchačů 9) Zodpovězte případné dotazy a poznamenejte si všechny postřehy a nápady na zlepšení

4 4 Úvod prezentace Úvod slouží k získání pozornosti, zájmu a důvěry Nejprve se představte a uvítejte posluchače Za nic se neomlouvejte Je dobré začít drobnou příhodou, žertem nebo vtipnou poznámkou, kterou vzbudíte pozornost publika a navážete s ním kontakt Vysvětlete, o čem hodláte hovořit a proč Zdůrazněte cíl vašeho projevu - co posluchačům přinese

5 5 Hlavní část (stať) Rozhodující část prezentace, jejímž účelem je přednést dané téma v logické posloupnosti Každý bod shrňte a poskytněte posluchačům překlenující vodítka – posluchači musejí chápat dané souvislosti Jednotlivá podstatná tvrzení se snažte alespoň třikrát zopakovat, nejlépe pokaždé jinými slovy, Součástí může být i polemika, poukázání na slabá místa vašich argumentů

6 6 Stylizace hlavní části Zřetelnost (ekonomičnost, specifické termíny) Živost (nadsázka, přirovnání) Aktivní slovesa („Výkon prudce stoupnul“) Použití obrazných vyjádření a představivosti Přiměřenost (bez slangových či vulgárních výrazů) Osobní styl (osobní zájmena, otázky do publika) Větná stavba (krátké, přímé, činné, pozitivní věty)

7 7 Závěr prezentace V závěru stručně shrňte to nejdůležitější z vašeho vystoupení, Předneste jednu, dvě připravené závěrečné věty (hesla, výzvy), které by měly dotvořit celkový obraz vašeho vystoupení, První a poslední dojem jsou vždy nejdůležitější, proto se snažte zakončit prezentaci pozitivně, Poděkujte za pozornost.

8 8 Verbální komunikace Přednes Hlasitost Tempo Artikulace a výslovnost Pauzy

9 9 Neverbální komunikace Až 80 % informací o světě získává člověk očima Mezi neverbální prvky komunikace patří: Pohyby a držení těla Zevnějšek Mimika Gesta Oči

10 10 Pomůcky a vybavení černá (bílá) tabule papírové bloky (flipchart) zpětný projektor diapozitivy video počítač a data projektor prospekty namnožené materiály fyzické předměty Pozn: Připravte si i variantu, kdy nic nebude fungovat!

11 11 Rady Dalea Carnegieho Nikdy se neučte svou řeč slovo od slova! Nadchněte se pro své téma a buďte opravdoví! Nezabývejte se negativními podněty! Mluvte jen o tom, co posluchače zajímá! Prokládejte svůj projev příklady a ilustracemi! Buďte specifičtí! – podle tzv. formule 5 W When(kdy), Where(kde), Who(kdo), What(jak), Why(proč) Vyjádřete svou pointu srozumitelně, aby ji všichni pochopili!

12 12 Metody překovávání trémy „Strach poráží lidi více než jakákoli jiná věc na světě!“ Emerson Zjistěte důvod(y) obav a odstraňte je Uvolněte se Dýchejte Zahrajte sebevědomí Nemluvte o svých obavách Napište si úvodní slova Klidně začněte


Stáhnout ppt "1 PMA – Osobnost manažera-Cv Prezentace je forma komunikace Prezentace informovat přimět k jednání ovlivnit nebo přesvědčit."

Podobné prezentace


Reklamy Google