Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Modul II - Příprava lektora na výuku VYPRACOVAL: Ing. Vladimír Mareš, CSc. Vzdělávací program Lektorských dovedností a aplikace vhodných metod lektorské.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Modul II - Příprava lektora na výuku VYPRACOVAL: Ing. Vladimír Mareš, CSc. Vzdělávací program Lektorských dovedností a aplikace vhodných metod lektorské."— Transkript prezentace:

1 Modul II - Příprava lektora na výuku VYPRACOVAL: Ing. Vladimír Mareš, CSc. Vzdělávací program Lektorských dovedností a aplikace vhodných metod lektorské výuky prostřednictvím vzdělávacího programu Manažerských dovedností pro nižší a střední management, registrační číslo projektu CZ.1.07/3.2.13/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1

2 Program Identifikace vzdělávacích potřeb Logika výstavby školicí jednotky Didaktika a metodika z pohledu profesního vzdělávání Vyučovací metody, druhy a volba Metody tzv. problémového vyučování - případové metody Vizualizace a práce s didaktickou technikou Tvorba učebních pomůcek pro účastníky Scénář (plán) lektorského vystoupení a jeho příprava 2 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.

3 Metody výuky přednáška s diskusí práce ve dvojicích a skupinách případové studie zaměřené na profesní vzdělávání simulace a výukové hry nácvik vystupování před skupinou vč. záznamu na kameru a následný rozbor řízená diskuse cca 60% výuky je realizováno dialogickými metodami. 3 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.

4 Cíle zlepšíte si sv é lektorsk é schopnosti a dovednosti a budete je vhodně aplikovat v oblastech, kterým se běžně při sv é lektorsk é činnosti věnujete (tzn. zejména v oblasti manažerských dovednost í ); v průběhu tvorby vzděl á vac í ch programů budete m í t možnost uplatnit svůj n á zor a praktick é zku š enosti a t í m ovlivnit výsledný produkt. 4 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.

5 Alexandre Dumas 5 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. Člověk, který mnoho mluví, řekne nakonec hloupost.

6 Příprava = 9 / 10 úspěchu Cíle Posluchači Čas Vizuální pomůcky Materiály 6 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.

7 Analýza vzdělávacích potřeb 7 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. ACB

8 Učební jednotka 8 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. Cíl Hodnocení výkonu Vstupní chování Učební proces

9 Analýza posluchačů hodnoty potřeby zábrany vědomosti dovednosti 9 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.

10 Určete prvky obsahu - úvod uvádí přehled vyvolává očekávání vysvětluje cíle a racionální podstatu stimuluje zájem 10 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.

11 Obsah - hlavní část (5P) poradit informace pro účastníky ptát se zjistit úroveň dovedností a stimulovat myšlení a zájem dát účastníkům čas na kladení otázek přizpůsobit srovnávat informace s předcházející výukou použít deduktivní přístup: úč. aplikují informace na příkladech induktivní přístup: úč. dělají závěry z příkladů posoudit vyhodnotit, zda jsou cíle dosažitelné vzdělávacím programem 11 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.

12 Obsah - závěr rekapitulace hlavních bodů příprava plánu činnosti, jak účastníci v budoucnosti využijí to, co se naučili prostor pro účastníky, vyjádření jejich zpětných vazeb příprava přechodu do dalšího kurzu, modulu, školení Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.

13 Didaktika a metodika z pohledu profesního vzdělávání Metody = strategie pro podporu obsahu (např. přednáška, diskuse, práce v malé skupině, atd.) Prostředky = fyzické prvky pro podporu metod (např. o flipcharty, materiály rozdávané účastníkům, snímky pro dataprojektor, počítače, videofilmy, atd.) 13 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.

14 Vizualizace a práce s didaktickou technikou umožní lektorovi a účastníkům: připravit vypracovat oživit opravit zpracovat odkázat (na co) 14 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. zvětšit nebo zmenšit poskytnout a získat zpětnou vazbu sumarizovat učit se na dálku ukládat materiály k programu.

15 15 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. Podávejte své myšlenky přitažlivým způsobem Dale Carnegie

16 16 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. než 1000 slov Lepší jeden obrázek

17 17 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.

18 18 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. Porovnání parametrů kol Nevhodný snímek

19 Usměrňujte pozornost posluchačů Vypnutí obrazu projektoru (černá plocha) Otočení archu s informacemi Smazání tabule Odkrytí a zakrytí předmětu Nedáte předměty nebo informační materiály kolovat 19 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.

20 20 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. Kroky, akce, změnyZačátek akceCílový termínKdo mi může pomoci Hodnota školení závisí výhradně na věcech, které udělám, až školení skončí = zlepšený pracovní výkon


Stáhnout ppt "Modul II - Příprava lektora na výuku VYPRACOVAL: Ing. Vladimír Mareš, CSc. Vzdělávací program Lektorských dovedností a aplikace vhodných metod lektorské."

Podobné prezentace


Reklamy Google