Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Modul II - Příprava lektora na výuku

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Modul II - Příprava lektora na výuku"— Transkript prezentace:

1 Modul II - Příprava lektora na výuku
VYPRACOVAL: Ing. Vladimír Mareš, CSc. Vzdělávací program Lektorských dovedností a aplikace vhodných metod lektorské výuky prostřednictvím vzdělávacího programu Manažerských dovedností pro nižší a střední management, registrační číslo projektu CZ.1.07/3.2.13/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

2 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.
Program Identifikace vzdělávacích potřeb Logika výstavby školicí jednotky Didaktika a metodika z pohledu profesního vzdělávání Vyučovací metody, druhy a volba Metody tzv. problémového vyučování - případové metody Vizualizace a práce s didaktickou technikou Tvorba učebních pomůcek pro účastníky Scénář (plán) lektorského vystoupení a jeho příprava Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 2

3 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.
Metody výuky přednáška s diskusí práce ve dvojicích a skupinách případové studie zaměřené na profesní vzdělávání simulace a výukové hry nácvik vystupování před skupinou vč. záznamu na kameru a následný rozbor řízená diskuse cca 60% výuky je realizováno dialogickými metodami. Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 3

4 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.
Cíle zlepšíte si své lektorské schopnosti a dovednosti a budete je vhodně aplikovat v oblastech, kterým se běžně při své lektorské činnosti věnujete (tzn. zejména v oblasti manažerských dovedností); v průběhu tvorby vzdělávacích programů budete mít možnost uplatnit svůj názor a praktické zkušenosti a tím ovlivnit výsledný produkt. Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 4

5 Člověk, který mnoho mluví, řekne nakonec hloupost.
Alexandre Dumas Člověk, který mnoho mluví, řekne nakonec hloupost. Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 5

6 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.
Příprava = 9 / 10 úspěchu Cíle Posluchači Čas Vizuální pomůcky Materiály Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 6

7 Analýza vzdělávacích potřeb
Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 7

8 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.
Učební jednotka Cíl Hodnocení výkonu Vstupní chování Učební proces Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 8

9 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.
Analýza posluchačů hodnoty potřeby zábrany vědomosti dovednosti Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 9

10 Určete prvky obsahu - úvod
uvádí přehled vyvolává očekávání vysvětluje cíle a racionální podstatu stimuluje zájem Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 10

11 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.
Obsah - hlavní část (5P) poradit informace pro účastníky ptát se zjistit úroveň dovedností a stimulovat myšlení a zájem dát účastníkům čas na kladení otázek přizpůsobit srovnávat informace s předcházející výukou použít deduktivní přístup: úč. aplikují informace na příkladech induktivní přístup: úč. dělají závěry z příkladů posoudit vyhodnotit, zda jsou cíle dosažitelné vzdělávacím programem Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 11

12 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.
Obsah - závěr rekapitulace hlavních bodů příprava plánu činnosti, jak účastníci v budoucnosti využijí to, co se naučili prostor pro účastníky, vyjádření jejich zpětných vazeb příprava přechodu do dalšího kurzu, modulu, školení... Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 12

13 Didaktika a metodika z pohledu profesního vzdělávání
Metody = strategie pro podporu obsahu (např. přednáška, diskuse, práce v malé skupině, atd.) Prostředky = fyzické prvky pro podporu metod (např. o flipcharty, materiály rozdávané účastníkům, snímky pro dataprojektor, počítače, videofilmy, atd.) Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 13

14 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.
Vizualizace a práce s didaktickou technikou umožní lektorovi a účastníkům: připravit vypracovat oživit opravit zpracovat odkázat (na co) zvětšit nebo zmenšit poskytnout a získat zpětnou vazbu sumarizovat učit se na dálku ukládat materiály k programu. Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 14

15 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.
Podávejte své myšlenky přitažlivým způsobem Dale Carnegie Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 15

16 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.
Lepší jeden obrázek než 1000 slov Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 16

17 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.
17

18 Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc.
Porovnání parametrů kol Nevhodný snímek Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 18

19 Usměrňujte pozornost posluchačů
Vypnutí obrazu projektoru (černá plocha) Otočení archu s informacemi Smazání tabule Odkrytí a zakrytí předmětu Nedáte předměty nebo informační materiály kolovat Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 19

20 závisí výhradně na věcech, které udělám, až školení skončí
Hodnota školení závisí výhradně na věcech, které udělám, až školení skončí = zlepšený pracovní výkon Kroky, akce, změny Začátek akce Cílový termín Kdo mi může pomoci Vypracoval: Ing. Vladimír Mareš, CSc. 20


Stáhnout ppt "Modul II - Příprava lektora na výuku"

Podobné prezentace


Reklamy Google