Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zemědělství ČR Rostlinná výroba Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zemědělství ČR Rostlinná výroba Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu."— Transkript prezentace:

1 Zemědělství ČR Rostlinná výroba Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám

2 Název: Zemědělství ČR – rostlinná výroba Anotace: Zemědělství v jednotlivých oblastech jsou ovlivněny: podnebím, kvalitou půdy, vyspělostí obyvatelstva a přírodními podmínkami. Půda jako přírodní zdroj. Jednotlivé oblasti ČR a jejich rostlinná výroba. Vypracoval: Mgr. Iva Hořejší Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět, přírodověda Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace, lze využít i k opakování. Druh učebního materiálu: Prezentace PowerPoint Ročník: 4. ročník Datum vytvoření: 4. prosince 2011

3 Zemědělství Zemědělství v určité oblasti je ovlivněno: Podnebím (ČR – mírný podnebný pás) Kvalitou půdy Vyspělostí obyvatelstva (technika) Přírodními podmínky

4 Půda Půda je přírodní zdroj. Vznikla postupným zvětráváním a rozpadem nerostů a hornin a působením půdních organizmů Nejúrodnější část se nazývá – HUMUS

5 Složení půdy HUMUS vrchní tmavá část půdy VLASTNÍ PŮDA zvětralé části nerostů a hornin PŮVODNÍ PEVNÁ HORNINA nejhlubší vrstva Půda také obsahuje – půdní vodu, půdní vzduch a živé organizmy.

6 Druhy půd - odlišují se svojí barvou, drsností, jemností, lepivostí, soudržností a velikostí jednotlivých částic. černozem hnědozem Např. jílovité, hlinité, podzolové, vápenité, nivní půdy ….

7 Humus Složen ze zbytků odumřelých těl rostlin a živočichů Čím více je v půdě humusu obsaženo, tím více je půda úrodnější

8 Rostlinná výroba Pěstování hospodářských rostlin (pole, vinice, chmelnice..)

9 Nížiny – teplé oblasti Nejúrodnější půdy - černozemně Pěstuje se zde: pšenice, kukuřice, cukrová řepa V nejteplejších oblastech se pěstuje ovoce a zelenina, vinná réva, chmel Chov prasat a drůbeže

10 kukuřice pšenice Cukrová řepa

11 Ovoce a zelenina

12 chmel vinná réva

13 Vysočina Ve vyšších nadmořských výškách se vyskytují především hnědozemě. Pěstuje se zde – oves, len, řepka olejka a brambory Chov dobytka (krávy, prasata)

14 brambory len

15 oves řepka olejka

16 Horské oblasti Nejméně kvalitní půdy – podzolové půdy Horské louky – pastviny pro ovce

17 Téma: Zemědělství ČR – rostlinná výroba, 4. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional PowerPoint Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)


Stáhnout ppt "Zemědělství ČR Rostlinná výroba Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu."

Podobné prezentace


Reklamy Google