Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 8.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 8."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8. Téma : Státy světa podle původu a počtu obyvatel Autor : Mgr. Eva Vyskočilová

2 Státy světa podle původu a počtu obyvatel ☺podle lidských ras ☺podle jazykových skupin ☺podle národů ☺podle počtu obyvatel ☺podle přirozeného přírůstku (1) (2)

3 Národ společným historickým vývojemSpolečenství lidí spojené společným historickým vývojem a stejným stupněm společenského a ekonomického rozvoje Společný jazyk a území Často se nekryje s územím státu

4 Hlavní rasové skupiny na Zemi Bílá rasa (europoidní 45%) Evropa, západní Sibiř, Jihozápadní Asie, Indie, Severní Afrika (Arabové), původní bílí přistěhovalci a jejich potomci v Americe a Austrálii (3) ?? Charakterizuj základní znaky. ?? Za pomocí školního atlasu přemýšlej o rozmístění.

5 Hlavní rasové skupiny na Zemi Žlutá rasa (mongoloidní 40%) Původní obyvatelé Ameriky, Východní, Jihovýchodní a Severovýchodní Asie ?? Charakterizuj základní znaky. ?? Za pomocí školního atlasu přemýšlej o rozmístění. (4) (5)

6 Hlavní rasové skupiny na Zemi Černá rasa 10% (negroidní) Afrika (kromě severní), tropická Latinská Amerika – potomci dovezených černochů, Afroameričanů v USA(australoidní) Severní Austrálie, Nová Guinea, Srí Lanka ?? Charakterizuj základní znaky. ?? Za pomocí školního atlasu přemýšlej o rozmístění. (6) (7)

7 Rasismus Přeceňování některých rasových znaků (barva kůže, tvar očí) Chybná teorie rozlišující lidské rasy na méněcenné a nadřazenéChybná teorie rozlišující lidské rasy na méněcenné a nadřazené Projevy – př. Jižní a Severní Amerika, Jihoafrická republika ?? Rasismus v historii

8 Počet obyvatel Nemá vliv na význam a práva země Nejvíce obyvatel 1.Čína 2.Indie 3.USA 4.Indonésie 5.Brazílie Nejméně obyvatel 1.Vatikán 2.Tuvalu 3.Nauru 4.Palau 5.San Marino zemepis.com - počet obyv. (8)

9 Počet obyvatel -svět (11)

10 Přirozený přírůstek obyvatelstva Hospodářsky méně vyspělé 95% obyvatel Země –Africké státy, státy J Asie, J Ameriky –Průměrně 3,6 dítěte na 1 ženu Nejvyspělejší země –Evropské státy, Japonsko –Úbytek obyvatelstva –Průměrně 1,6 dítěte na 1 ženu zemepis.com - pp (9)

11 (10)

12 (12) Přirozený přírůstek obyvatelstva

13 Seznam použitých zdrojů CHALUPA, Petr; DEMEK, Jaromír; RUX, Jaromír. Zeměpis 8 : Lidé a hospodářství pro základní školy. 2. upravené a rozšířené. Praha : SPN, s. ISBN Zpravodajský server Lidových novin [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit ]. 2.Novinky.cz [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit ]. 3.Leccos.com [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit ]. 4.Leccos.com [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit ]. 5.Fler.cz [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit ]. 6.Leccos.com [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit ]. 7.Herba-magica.cz [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit ]. 8.Esotravel.cz [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit ]. 9.Dedalebeda.bloguje.cz [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit ]. 10.Český statistický úřad [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit ]. 11.Cuwhist.wordpress.com [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit ]. 12.Otevřená encyklopedie wikipedie [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit ]. Zeměpis.com: geografický portál [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit ].


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 8."

Podobné prezentace


Reklamy Google