Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Enviromentální výchova.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Enviromentální výchova."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Enviromentální výchova Ročník : 9. Téma : Národní parky Autor : Mgr. Eva Vyskočilová

2 Národní parky - Ochrana přírody-

3 Ochrana přírody –> národní parky Proč je třeba chránit přírodu?Proč je třeba chránit přírodu? –Využívání přírodních zdrojů –Ničení (devastace) = činnost zaměřená proti škodlivému využívání přírodních zdrojů Cíl: ochrana určité plochy každého geobiomu (nejlépe 10%) Nejvyšší kategorie: Národní park (NP)

4 Národní parky ČR – příklady: Krkonošský NP (KRNAP) Krkonošský NP (KRNAP) www.krnap.cz

5

6

7

8 NP Šumava www.npsumava.cz

9

10 NP Podyjí www.nppodyji.cz

11

12 NP České Švýcarsko http://ceskosaske-svycarsko.eu

13

14 Národní parky – svět: Nejstarší: Yellowstonský NP –1872 –USA –8 983,5 km 2 –Horké prameny, gejzíry

15

16 Národní parky – svět: Největší Grónský NP –700 000 km 2

17 Národní parky – svět: Přibajkalský a Zabajkalský NP –Centrum Asie –Ochrana největší nádrže pitné vody na světě

18 Národní parky – svět: NP Sundarbans –Delta řeky Gangy –J Asie –Největší populace tygrů v Indii

19 Národní parky – svět: NP Serengeti –Tanzanie (Afrika) –23 051 –Největší množství býložravců a šelem v Africe

20 Národní parky – svět: NP Kakadu –Austrálie –Populace krokodýlů

21 Biosférické rezervace K zachování genetické různorodosti přírodních ekosystémů V ČR př.: –Pálava na jižní Moravě http://www.palava.ochranaprirody.cz

22 Kontrolní otázky: 1.Proč je důležité chránit přírodu? 2.Jaká je nejvyšší kategorie chráněného území? 3.Kde se nachází a jak se jmenuje nejstarší NP na světě? 4.Vyjmenuj NP v ČR. 5.Znáš nějaké biosférické rezervace?

23 Seznam použitých zdrojů 1.CHALUPA, Petr; DEMEK, Jaromír; RUX, Jaromír. Zeměpis 8 : Lidé a hospodářství pro základní školy. 2. upravené a rozšířené. Praha : SPN, 2009. 88 s. ISBN 978-80- 7235-439-9. 2.Krkonoše svazek měst a obcí [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 3.Domácí výrobky [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 4.Bio monitoring [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 5.Oficiální turistické stránky Krkonoš [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 6.Český rozhlas [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 7.Regiony České republiky [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 8.Šumavská ubytovací kancelář: Retour [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 9.Oficiální informační systém města Vimperk [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 10.Turistické oblasti České republiky [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 11.Gymnászum Jakuba Škody [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 12.Gymnászum Jakuba Škody [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 13.Vítejte v České republice [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 14.Turistické oblasti České republiky [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 15.Pension andy [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 16.Czech hotels [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 17.Czech hotels [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 18.České švýcarsko [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 19.Travel and language [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 20.Planet ware [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 21.Jezzbean [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 22.Hedvábná stezka [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 23.Passport Praha s.r.o. [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 24.Redakceinfo [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 25.Lidovky [on-line]. Dostupné na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 26.India travel guide [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 27.Greencitizens [on-line]. Dostupný na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 28.Encyclopedia Britanica [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 29.Locura viajes [on-line]. Dostupná na WWW:. [cit. 30.6.2010]. 30.Sans frontieres [on-line]. Dostupnáýna WWW:. [cit. 30.6.2010]. 31.Untalii travel and safaris ltd [on-line]. Dostupnáýna WWW:. [cit. 30.6.2010]. 32.Untalii travel and safaris ltd [on-line]. Dostupnáýna WWW:. [cit. 30.6.2010]. 33.Go 2 Australia [on-line]. Dostupnáýna WWW:. [cit. 30.6.2010]. 34.Treking: turistika a cykloturistika, hory [on-line]. Dostupnáýna WWW:. [cit. 30.6.2010]. 35.CHKO Pálava [on-line]. Dostupnáýna WWW:. [cit. 30.6.2010]. 36.Czech tourism: oficiální turistická prezentace Češké republiky [on-line]. Dostupnáýna WWW:. [cit. 30.6.2010].


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Enviromentální výchova."

Podobné prezentace


Reklamy Google