Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vydavatelský management 2 Rekapitulace Náklady, čtenost, návštěvnost Tisková a on-line inzerce Cílová skupina Distribuce a tisk Rozpočet Zadání seminární.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vydavatelský management 2 Rekapitulace Náklady, čtenost, návštěvnost Tisková a on-line inzerce Cílová skupina Distribuce a tisk Rozpočet Zadání seminární."— Transkript prezentace:

1 Vydavatelský management 2 Rekapitulace Náklady, čtenost, návštěvnost Tisková a on-line inzerce Cílová skupina Distribuce a tisk Rozpočet Zadání seminární práce

2 Velké vydavatelské domy v ČR http://www.ringier.cz/ http://www.mafra.cz/ http://pravo.novinky.cz/ http://economia.ihned.cz/ http://www.vlp.cz/ Sanoma, Burda, Bauermedia...

3 REDAKCEINZERCE DISTRIBUCE MARKETING

4 Média a jejich konzumace

5 Integrovaný newsroom Nejprogresivnější světový přístup k managementu redakce

6 REDAKCE PRINT (MF DNES) REDAKCE ON-LINE (IDNES) REDAKCE TV (DNES TV) PLNĚ INTEGROVANÁ MULTIMEDIÁLNÍ REDAKCE

7

8

9

10 Integrovaný newsroom Ušetření nákladů na – zaměstnance – prostory Vyšší – zásah – interaktivita – synergie

11 Free vs registrace vs licence Důvody? Pluralismus vnitřní vs vnější - Náklady a přístup k médiu (blogeři v USA) - Omezený počet frekvencí

12 Náklady, sledovanost, návštěvnost

13 Vývoj nákladů tisku, ČR

14 Náklady, čtenost, metodika a finty Náklady - http://www.abccr.cz/http://www.abccr.cz/

15 Náklady Volný prodej Předplatné Ostatní prodej (marketing, polomarketing, rozdávání, zápočty atd…)

16 Čtenost

17

18 Návštěvnost webu http://online.netmonitor.cz/ola2.php

19

20 Inzerce – stoupající tendence

21 Inzerce Zodpovědnost Vždy označená Nesmí být ve stejné grafice jako redakční obsah Nesmí být podprahová, klamavá… Speciální pravidla: reklama na léky, výrobky pro děti atd… Samoregulační orgán: http://www.aka.cz/http://www.aka.cz/ Srov.

22 Zdroj: Unie vydavatelů, WAN. Metodika: PricewaterhouseCooper Tištěná inzerce ČR

23 Webová reklama v ČR Nejdynamičtější médium Za posledních 6 let 10x více návštěvníků a výnosů Náklady novin klesají (ne zisky z inzerce) Ročenka Unie vydavatelů ČR 2008

24 Investice do reklamy web vs print

25 Tištěná Základní členění: – Inzertní strany – Redakční strany – Barva/čb – Titulní strana – Výrazná role: suplementy (Dům a bydlení, Ona Dnes, Zdraví, Proč ne? – jasné cílové skupiny čtenářů)

26 Ceny inzerce

27 Webová reklama Kontextová

28 Webová reklama Banerová

29 Web cena Banner 40 000 – 150 000

30 Čtenost vs inzerce Důvod?

31 Průměrný denní náklad cca 60 000 Průměrný denní náklad cca 145 000 MfD průměrný denní náklad cca 280 000, LN 60 000

32 Inzerce Základ pro dobře fungující inzerci: Kvalitní, co nejkompaktnější cílová skupina -Lokálně -Ekonomicky

33 Distribuce Uzávěrky Volný prodej Předplatné Stojany Distribuční firmy PNS – kiosky (37% rabat) + remitenda, Mediaservis (schránky, problém včas. dor.)

34 Distribuce Mediaservis Distribuce titulů na předplatné. Celá ČR. Doručování garantují do 8:00 hodin ráno Cena má dvě složky: -Cena za správu kmene předplatitelů: 2,50 Kč za 1 adresu/ měsíc (+ DPH); - Doručování: Záleží na hmotnosti 1 výtisku a předpokládaném nákladu za rok, cca 4-5 Kč/výtisk

35 Tisk In-house tiskárny, externí tisk Všechny velké domy vlastní tisk (výhoda tisku za náklady) MaFra (LN, MfD) Deník Právo Suplementy: ČR, Polsko, Německo

36 Tisk Příklad kalkulace: Brno – Moravská Typografie (Jedna z mála tiskáren, která není napojena na žádné větší vydavatelství, má zdravou techniku, je závislá na externích zakázkách.) Příklad objednávky: Tisk – 289x420 mm, 32 stran, 4c Papír: novinový 45g Dodané podklady: PDF způsob balení: páskovat Cena za kus bez DPH: Náklad10 000 ks 20 000 ks 30 000 ks 40 000 ks 32 stran 4,69 Kč/ks 3,52 Kč/ks 3,09 Kč/ks 2,91 Kč/ks

37 Agenturní servisy V ČR -ČTK -Mediafax -Reuters, DPA… Cena: závislá na nákladu periodika, šíři odebíraného servisu. Malá vydavatelství v řádech milionů Velká vydavatelství až desítky milionů ročně

38 Agenturní servisy Nabídka ČTK

39 Náklady celkem na výrobu novin Cca 4-7 Kč tisk na výtisk Cca 4-6 Kč distribuce Cena novin dnes cca 12 Kč Další náklady: -Lidé (cca 50 tis. na člověka) -Prostory -Vybavení -Energie -Telefony -Auta -Cesty -Agentury…

40 Rozpočet Náklady - Distribuce - Tisk - Náklady na redakci - Náklady na hosting, servery Výnosy - Prodej novin - Inzerce

41 Shrnutí: 2 příklady podnikání 1.HN - Economia -Ekonomicky zaměřená periodika, deník HN -Zajímavá cílová skupina -Vysoké příjmy z inzerce (klienti – velké firmy, luxusní prodejci) -Malá redakce -Malé náklady na tisk (malý náklad) -Malé náklady na distribuci (soustředěno hlavně do velkých měst) -Vysoký zisk 1.VLP

42 Shrnutí: 2 příklady podnikání 2. VLP - Deník -Deník, regionální catch-all tisk -Rozdrobená cílová skupina -Inzertní klienti – malé lokálně působící firmy (špatně oslovitelné) -Velká redakce -Vysoké náklady na tisk (velký náklad, velký počet mutací) -Vysoké náklady na distribuci (celá ČR)

43 Práce ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ PRÁCE: Zpracujte návrh – koncept na vydávání periodika (podnikového či jiného časopisu, novin, občasníku, věstníku, webu) včetně jednoduchého ročního business plánu. Měl by obsahovat: a)V obsahovém konceptu: popis cílové skupiny určení, základní zaměření-vymezení periodika –vydavatele vůči této cílové skupině, titul, podtitul, základní vydavatelské a polygrafické parametry (periodicita, rozsah, poměr redakčních a inzertních stran atp), a)V návrhu layoutu – název-popis hlavních sekcí, hlavních rubrik, předpřipravené- aktuální strany, příprava k tisku atp., a)V business plánu – příjmovou a výdajovou stránku projektu, adresáti, způsob distribuce, celková ekonomická rozvaha vydávání periodika.

44 Postup 1.Cílovka 2.Druh média 3.Návrh média 4.Personální obsazení + další náklady 5.Výroba 6.Distribuce

45 Postup 1.Cílovka - Popis cílové skupiny, zdůvodnění proč právě tato 2. Druh média – Titul, typ média (web, tisk), základní parametry: periodicita, rozsah, předpokládaný náklad 3. Návrh členění - hlavní rubriky

46 Postup 4. Personální obsazení + další náklady (Počet lidí + prostory/odhad + náklady na techniku) 5. Výroba – náklady na tisk/webhosting 6. Distribuce – způsob distribuce, náklady na distribuci 7. Odhad příjmů (viz tabulka cena za zasažení)

47 Postup 7. Odhad příjmů (viz tabulka cena za zasažení) 8. Roční rozpočet – výdajová a příjmová stránka


Stáhnout ppt "Vydavatelský management 2 Rekapitulace Náklady, čtenost, návštěvnost Tisková a on-line inzerce Cílová skupina Distribuce a tisk Rozpočet Zadání seminární."

Podobné prezentace


Reklamy Google