Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vydavatelský management 2 Rekapitulace Náklady, čtenost, návštěvnost Tisková a on-line inzerce Cílová skupina Distribuce a tisk Rozpočet Zadání seminární.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vydavatelský management 2 Rekapitulace Náklady, čtenost, návštěvnost Tisková a on-line inzerce Cílová skupina Distribuce a tisk Rozpočet Zadání seminární."— Transkript prezentace:

1 Vydavatelský management 2 Rekapitulace Náklady, čtenost, návštěvnost Tisková a on-line inzerce Cílová skupina Distribuce a tisk Rozpočet Zadání seminární práce

2 Velké vydavatelské domy v ČR Sanoma, Burda, Bauermedia...

3 REDAKCEINZERCE DISTRIBUCE MARKETING

4 Média a jejich konzumace

5 Integrovaný newsroom Nejprogresivnější světový přístup k managementu redakce

6 REDAKCE PRINT (MF DNES) REDAKCE ON-LINE (IDNES) REDAKCE TV (DNES TV) PLNĚ INTEGROVANÁ MULTIMEDIÁLNÍ REDAKCE

7

8

9

10 Integrovaný newsroom Ušetření nákladů na – zaměstnance – prostory Vyšší – zásah – interaktivita – synergie

11 Free vs registrace vs licence Důvody? Pluralismus vnitřní vs vnější - Náklady a přístup k médiu (blogeři v USA) - Omezený počet frekvencí

12 Náklady, sledovanost, návštěvnost

13 Vývoj nákladů tisku, ČR

14 Náklady, čtenost, metodika a finty Náklady -

15 Náklady Volný prodej Předplatné Ostatní prodej (marketing, polomarketing, rozdávání, zápočty atd…)

16 Čtenost

17

18 Návštěvnost webu

19

20 Inzerce – stoupající tendence

21 Inzerce Zodpovědnost Vždy označená Nesmí být ve stejné grafice jako redakční obsah Nesmí být podprahová, klamavá… Speciální pravidla: reklama na léky, výrobky pro děti atd… Samoregulační orgán: Srov.

22 Zdroj: Unie vydavatelů, WAN. Metodika: PricewaterhouseCooper Tištěná inzerce ČR

23 Webová reklama v ČR Nejdynamičtější médium Za posledních 6 let 10x více návštěvníků a výnosů Náklady novin klesají (ne zisky z inzerce) Ročenka Unie vydavatelů ČR 2008

24 Investice do reklamy web vs print

25 Tištěná Základní členění: – Inzertní strany – Redakční strany – Barva/čb – Titulní strana – Výrazná role: suplementy (Dům a bydlení, Ona Dnes, Zdraví, Proč ne? – jasné cílové skupiny čtenářů)

26 Ceny inzerce

27 Webová reklama Kontextová

28 Webová reklama Banerová

29 Web cena Banner –

30 Čtenost vs inzerce Důvod?

31 Průměrný denní náklad cca Průměrný denní náklad cca MfD průměrný denní náklad cca , LN

32 Inzerce Základ pro dobře fungující inzerci: Kvalitní, co nejkompaktnější cílová skupina -Lokálně -Ekonomicky

33 Distribuce Uzávěrky Volný prodej Předplatné Stojany Distribuční firmy PNS – kiosky (37% rabat) + remitenda, Mediaservis (schránky, problém včas. dor.)

34 Distribuce Mediaservis Distribuce titulů na předplatné. Celá ČR. Doručování garantují do 8:00 hodin ráno Cena má dvě složky: -Cena za správu kmene předplatitelů: 2,50 Kč za 1 adresu/ měsíc (+ DPH); - Doručování: Záleží na hmotnosti 1 výtisku a předpokládaném nákladu za rok, cca 4-5 Kč/výtisk

35 Tisk In-house tiskárny, externí tisk Všechny velké domy vlastní tisk (výhoda tisku za náklady) MaFra (LN, MfD) Deník Právo Suplementy: ČR, Polsko, Německo

36 Tisk Příklad kalkulace: Brno – Moravská Typografie (Jedna z mála tiskáren, která není napojena na žádné větší vydavatelství, má zdravou techniku, je závislá na externích zakázkách.) Příklad objednávky: Tisk – 289x420 mm, 32 stran, 4c Papír: novinový 45g Dodané podklady: PDF způsob balení: páskovat Cena za kus bez DPH: Náklad ks ks ks ks 32 stran 4,69 Kč/ks 3,52 Kč/ks 3,09 Kč/ks 2,91 Kč/ks

37 Agenturní servisy V ČR -ČTK -Mediafax -Reuters, DPA… Cena: závislá na nákladu periodika, šíři odebíraného servisu. Malá vydavatelství v řádech milionů Velká vydavatelství až desítky milionů ročně

38 Agenturní servisy Nabídka ČTK

39 Náklady celkem na výrobu novin Cca 4-7 Kč tisk na výtisk Cca 4-6 Kč distribuce Cena novin dnes cca 12 Kč Další náklady: -Lidé (cca 50 tis. na člověka) -Prostory -Vybavení -Energie -Telefony -Auta -Cesty -Agentury…

40 Rozpočet Náklady - Distribuce - Tisk - Náklady na redakci - Náklady na hosting, servery Výnosy - Prodej novin - Inzerce

41 Shrnutí: 2 příklady podnikání 1.HN - Economia -Ekonomicky zaměřená periodika, deník HN -Zajímavá cílová skupina -Vysoké příjmy z inzerce (klienti – velké firmy, luxusní prodejci) -Malá redakce -Malé náklady na tisk (malý náklad) -Malé náklady na distribuci (soustředěno hlavně do velkých měst) -Vysoký zisk 1.VLP

42 Shrnutí: 2 příklady podnikání 2. VLP - Deník -Deník, regionální catch-all tisk -Rozdrobená cílová skupina -Inzertní klienti – malé lokálně působící firmy (špatně oslovitelné) -Velká redakce -Vysoké náklady na tisk (velký náklad, velký počet mutací) -Vysoké náklady na distribuci (celá ČR)

43 Práce ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ PRÁCE: Zpracujte návrh – koncept na vydávání periodika (podnikového či jiného časopisu, novin, občasníku, věstníku, webu) včetně jednoduchého ročního business plánu. Měl by obsahovat: a)V obsahovém konceptu: popis cílové skupiny určení, základní zaměření-vymezení periodika –vydavatele vůči této cílové skupině, titul, podtitul, základní vydavatelské a polygrafické parametry (periodicita, rozsah, poměr redakčních a inzertních stran atp), a)V návrhu layoutu – název-popis hlavních sekcí, hlavních rubrik, předpřipravené- aktuální strany, příprava k tisku atp., a)V business plánu – příjmovou a výdajovou stránku projektu, adresáti, způsob distribuce, celková ekonomická rozvaha vydávání periodika.

44 Postup 1.Cílovka 2.Druh média 3.Návrh média 4.Personální obsazení + další náklady 5.Výroba 6.Distribuce

45 Postup 1.Cílovka - Popis cílové skupiny, zdůvodnění proč právě tato 2. Druh média – Titul, typ média (web, tisk), základní parametry: periodicita, rozsah, předpokládaný náklad 3. Návrh členění - hlavní rubriky

46 Postup 4. Personální obsazení + další náklady (Počet lidí + prostory/odhad + náklady na techniku) 5. Výroba – náklady na tisk/webhosting 6. Distribuce – způsob distribuce, náklady na distribuci 7. Odhad příjmů (viz tabulka cena za zasažení)

47 Postup 7. Odhad příjmů (viz tabulka cena za zasažení) 8. Roční rozpočet – výdajová a příjmová stránka


Stáhnout ppt "Vydavatelský management 2 Rekapitulace Náklady, čtenost, návštěvnost Tisková a on-line inzerce Cílová skupina Distribuce a tisk Rozpočet Zadání seminární."

Podobné prezentace


Reklamy Google