Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT35.04 Téma: Excel Číslo projektu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT35.04 Téma: Excel Číslo projektu:"— Transkript prezentace:

1 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT35.04 Téma: Excel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová slova: buňka, funkce SUMA, vzorec Anotace: Tato prezentace slouží jako zopakování informací nabytých v hodinách informatiky v programu MS Excel. Jde o prozkoušení žáka nebo žáků ročníků ZŠ zábavnou formou. Motivuje žáky k lepším výsledkům. Může být použita jako skupinová práce, kde každá skupina odpovídá samostatně a pak se vyhodnotí, kdo prošel otázkami. Nebo může sloužit také jako zkouška jednotlivce.

2 VY_32_INOVACE_ICT35.04

3 Chcete být jedničkářem v informatice?

4 b) tabulkový procesor Excel je: a) tabulková kalkulačka d) tabulkový hardwarec) operační paměť Otázka na 4ku Správně Špatně!

5 c) Klikneme na pracovní plochu na ikonu Windows Jak spustíme EXCEL? d) klikneme na tlačítko START umístěné V levé dolní části Windows, dále položka PROGRAMY a)klikneme na tlačítko START umístěné v pravé dolní části Windows, dále položka PROGRAMY b) klikneme na pracovní plochu na ikonu POČÍTAČ Otázka na 3ku Správně Špatně!

6 c) buňka-nosič informace b) kuňka-nosič informace d) bluňka-nosič informace a) muňka-nosič informace Základním kamenem Excelu je: Otázka na 2ku Správně Špatně!

7 d) funkce PRŮMĚRc) funkce MIN b) funkce SUMAa) funkce MAX Jakou funkci použiji, když chci sečíst data v tabulce? Otázka na 1ku Správně Špatně!

8 b) šetříme čas Díky tabulkovému procesoru: a) ušetříme d) nebudete mít penízec) nebudete mít čas Otázka na 4ku Správně Špatně!

9 Budete-li chtít vymazat vzorec z buňky: a)buňku označíme a stiskneme klávesu DELETE b) stiskneme klávesu ENTER d) buňku označíme a stiskneme klávesu ENTER c) stiskneme klávesu DELETE Otázka na 3ku Správně Špatně!

10 Jaká tlačítka používáme pro základní matematické operace násobení a dělení? d)Násobení: * Dělení: / b) Násobení: * Dělení: _ a) Násobení: + Dělení: / c) Násobení: * Dělení: : Otázka na 2ku Správně Špatně!

11 Bude mít tento vzorec =7+5*12 stejný výsledek jako vzorec =(7+5)*12? b) NE, nejdříve se provede násobení před sčítáním v prvním vzorci d) ANO, pokud výpočet neprovedete v souladu s matematickými pravidly a)NE, nejdříve se provede sčítání před násobením v prvním vzorci c) ANO, výsledek bude stejný Otázka na 1ku Správně Špatně!

12 Autor: Mgr. Ilona Sadílková, srpen 2011 Použit templát od Jana Jánského Použité zdroje: Obsluha počítače v kostce : Pavel Kras, Fragment Počítač můj přítel,

13 Didaktické poznámky Tato prezentace slouží jako zopakování informací nabytých v hodinách informatiky v programu MS Excel. Jde o prozkoušení žáka nebo žáků ročníků ZŠ zábavnou formou. Motivuje žáky k lepším výsledkům. Může být použita jako skupinová práce, kde každá skupina odpovídá samostatně a pak se vyhodnotí, kdo prošel otázkami. Nebo může sloužit také jako zkouška jednotlivce. Informační a komunikační technologie, seminář z INF, MS Excel


Stáhnout ppt "Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT35.04 Téma: Excel Číslo projektu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google