Download presentation
Презентация загружается. Пожалуйста, подождите
PublishBeáta Havlová
1
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/01.0063
2
Zlomky - úvod Matematika 7. ročník Jana Míková
3
čitatel jmenovatel zlomková čára celek dvě čtvrtiny
4
Celek rozdělíme na jednotlivé části: poloviny třetiny čtvrtiny desetiny
5
Přečti správně zlomky: Řešení: Jedna sedmina Dvě pětiny Pět šestin Sedm desetin Osm dvanáctin Sedmnáct setin Jedenáct pětadvacetin Dvacet tři osmdesátin
6
Zapiš správně zlomky: Tři osminy Šest devítin Pět jedenáctin Třináct patnáctin Devatenáct dvacetin Třicet tři jednačtyřicetin Padesát tisícin Čtyřicet sedm dvaaosmdesátin
7
Zapiš jaké části celku jsou vybarveny:
8
Zlomek, který má stejného čitatele a jmenovatele, se rovná jedné.
9
Je-li čitatel zlomku nula, rovná se zlomek nule. !!! Jmenovatel zlomku nesmí být nula !!! NEMÁ SMYSL
10
Zdroje: Rosecká, Z.-Čuhajová V.: Aritmetika pro 7. ročník, nakl. Nová Škola, Brno 2003 Odvárko, O.-Kadleček, J.: Matematika pro 7. ročník ZŠ, 1. díl, nakl. Prometheus, Praha 1998 Trejbal, J.-Kučinová, E.: Sbírka úloh z matematiky pro 6. a 7. ročník ZŠ, SPN- pedagogické nakladatelství, Praha 1999
Similar presentations
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.