Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná."— Transkript prezentace:

1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná ICT “. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zpracováno: 19. února 2013 Autorka: Mgr. Kateřina Kyjovská

2

3 Mikroekonomie Zabývá se ekonomií menších subjektů – podnik, domácnost, škola, atd. Makroekonomie Zabývá se ekonomií větších celků – hospodářství státu, Evropské unie, atd.

4 Makroekonomie Nezaměstnan ost InflaceHDP Makroekonomie se zabývá například problematikou:

5 Snažte se sami objasnit, co znamená termín nezaměstnanost. Není nezaměstnanost jako nezaměstnanost. Jaký je rozdíl mezi dobrovolnou a nedobrovolnou nezaměstnaností? Která z těchto nezaměstnaností je pro stát problémem? Zamyslete se nad tím, proč je problémem.

6 Nezaměstnanost je výskyt práceschopného obyvatelstva, které nemá práci. POZOR! Nedobrovolná nezaměstnanost – lidé bez práce se aktivně snaží práci najít Dobrovolná nezaměstnanost – lidé nepracují dobrovolně, chtějí nepracovat Problém pro stát představuje nedobrovolná nezaměstnanost – lidé pobírají podporu v nezaměstnanosti, moc nenakupují

7 Hrubý domácí produkt se uvádí pod zkratkou HDP HDP – celková peněžní hodnota statků a služeb, vytvořená za určité časové období na území daného státu Nejčastěji se uvádí hodnota HDP za jeden rok

8 Inflace – ekonomický jev, při kterém dochází k všeobecnému růstu cenové hladiny, snižuje se kupní síla peněz Za stejné množství peněz si koupíme méně zboží. Spotřebitelský koš – zboží a služby, které jsou předem stanovené a podle jejich ceny se měří míra inflace Hyperinflace – nejhorší druh inflace

9  Měna státu v podstatě ztrácí svou hodnotu  Německo – 20. léta, ceny rostly doslova ze dne na den Jakou hodnotu má bankovka na obrázku?

10  Teacher. Wpclipart.com [online]. 2007 [cit. 2012-12-06]. Dostupné z: http://www.wpclipart.com/education/teacher/teacher_2/teacher.png.html http://www.wpclipart.com/education/teacher/teacher_2/teacher.png.html  Teacher pointing at blackboard. WPClipart [online]. 2012 [cit. 2012-03-02]. Dostupné z: http://www.wpclipart.com/education/teacher/teacher_pointing_at_blackboard.png. html http://www.wpclipart.com/education/teacher/teacher_pointing_at_blackboard.png. html  Factory. WPClipart [online]. 2012 [cit. 2012-03-02]. Dostupné z: http://www.wpclipart.com/buildings/factory/factory.png.html http://www.wpclipart.com/buildings/factory/factory.png.html  1923 gdansk 10mln.JPG. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-03]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:1923_gdansk_10mln.JPG

11  BARTONÍČKOVÁ, Klára. Občanský a společenskovědní základ - přehled středoškolského učiva. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 272 s. Maturity. ISBN 978-80-251- 2631-8.  BELLOVÁ, Jana a kol. Občanský a společenskovědní základ: Ekonomie. 1. vyd. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7402-093-3. HOLMAN, Robert. Ekonomie. 4. aktualiz. vyd. Praha: C. H. Beck, 2005, xxii, 709 s. ISBN 80-717-9891-6. KLÍNSKÝ, Petr, Otto MÜNCH a Danuše CHROMÁ. Ekonomika: ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Vyd. 1. Praha: Eduko, 2010, 179 s. ISBN 978-80-87204-21-4.


Stáhnout ppt "Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná."

Podobné prezentace


Reklamy Google