Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyIII/2 Inovace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyIII/2 Inovace."— Transkript prezentace:

1 jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT předmětpřírodopis pořadové číslo DUM02

2 AnotacePrezentace, která slouží jako textová a obrazová podpora k výuce buňky.Na závěr žáci řeší test, který má řešení. AutorMgr. Eva Truxová Očekávaný výstupobjasní funkci základních organel buňky, popíše rozdíly mezi rostlinnou a živočišnou buňkou Druh učebního materiáluprezentace Druh interaktivityaktivita Cílová skupinažák Stupeň a typ vzdělávánízákladní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina let Buňka

3 buněčná stěna chloroplasty mitochondrie jádro plazmatická membrána cytoplazma ROSTLINNÁ BUŇKA vakuola Obr.1.

4 STAVBA ROSTLINNÉ BUŇKY Buněčná stěna – na povrchu, chrání a zpevňuje buňku Cytoplazmatická membrána – polopropustná Cytoplazma – uvnitř polotekutá hmota Jádro – řídí buňku a má vliv na rozmnožování – kolem jádra je jaderná membrána Chloroplasty – obsahují zelené barvivo – chlorofyl, probíhá v nich fotosyntéza Vakuoly – obsahují buněčnou šťávu Mitochondrie – získávání energie, buněčné dýchání

5 Živočišná buňka Cytoplazmatická membrána jádro cytoplazma mitochondrie Obr.2 Obr.3.

6 pletiva Soubor buněk stejného tvaru, velikosti a funkce = pletiva - pletiva jsou u rostlin příklad: pletivo krycí – pokožka pletivo vodivé - cévní svazky

7 tkáň U živočichů těmto skupinám buněk říkáme tkáň příklad: svalová, nervová tkáň

8 Tkáň, pletivo orgány orgánové soustavy Orgány – plíce, srdce, list, stonek Orgánové soustavy – dýchací, cévní

9 test 1.O poznání buňky se zasloužil: a) Janskýb) Purkyně c) Mendel 2. Vnitřek buňky je vyplněn: a) buněčnou stěnou b) tkání c) pletivem d) cytoplazmou

10 3. Vyber správnou odpověď: a) živočišná buňka nemá jádro, na povrchu není cytoplazmatická blána b) živočišná buňka nemá buněčnou stěnu a nemá chloroplasty c) živočišná buňka má chloroplasty a má pevnou buněčnou stěnu 4. Základní rozdíl mezi živočišnou a rostlinou buňkou je: a) v pohybub) ve způsobu výživy c) ve velikosti a tvaru

11 5. Napiš, jakou funkci mají buněčné ústroječky: a)buněčná ústa ……………. b)brvy ………….. c)potravní vakuoly ………….. d)jádro …………… 6. Soubor buněk stejného tvaru a funkce se u živočichů nazývá: …………

12 Řešení: 1.b 2.d 3.b 4.b 5.a) příjem potravy b) pohyb c) trávení potravy d) řídí buňku, rozmnožování 6. tkáň

13 Zdroje: Obr.1 skenováno z učebnice přírodopisu Obr.2 skenováno z uč.přírodopisu Obr.3 vlastní


Stáhnout ppt "Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyIII/2 Inovace."

Podobné prezentace


Reklamy Google