Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší."— Transkript prezentace:

1 Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší

2 Pravěk ARPANET, první počítačová síť -pravzor Internetu-vznikla v roce 1969 WWW, celosvětová pavučina vzniká v roce 1989 ve švýcarském institutu připojení ČSFR k Internetu v roce vznik prohlížeče Netscape Navigator v roce zhruba 50 miliónů uživatelů v roce 1996 a konec pravěku - internet se komercializuje a rychle se zabydluje v naší společnosti

3 Středověk aneb léta počet uživatelů internetu roste o 100% hlavní využívané www – klasické stránky používající HTML – rychlá a bezplatná ftp – přenos a sdílení dat po instant messaging – aneb ICQ, MSN Messenger …

4 Středověk aneb léta devadesátá hlavní bariéry rozvoje internetu v této rychlost a dostupnost „málo“ obsahu, málo připojených nedůvěra zákazníků / firem v novou technologii ( rozdíl USA / Evropa / přesto ke konci milénia se stává internet běžnou součástí života, připojeno je 250 milionů uživatelů

5 Novověk (2000 – opojení internetem, internetovým bussinesem (1996 – 2001) = velká rychlost a dostupnost připojení k internetu roste (ADSL, wi-fi, mobilní lidé chtějí nakupovat, bavit se, být informování skrze v roce 2003 má internet 650 miliónů uživatelů

6 Web termín definován v roce web 2.0 je typicky tvořen uživateli a pro uživatele a nahrazuje tak statický „starý“ obsah využití technologií web blog, wiki, mashup, sdílení obsahu, sociální sítě

7 Sociální nebo také společenské, komunitní sítě vznikají mezi skupinami lidí na základě společenských vazeb či zájmů (typicky nejznámější myspace, linkedin

8 služba založena roku 2007 v umožňuje publikovat krátké zprávy (z PC, mobilu) o délce maximálně 140 znaků – tzv. služba umožňuje odběr zpráv od dalších červen 2010 – 65 milionů zpráv denně, 750 za sekundu

9 založen 2004 v USA (Mark původně určen studentům univerzit, od roku 2006 otevřen aktuální 500 miliónů uživatelů (ČR nových uživatelů 65 miliard zhlédnutých stránek měsíčně

10 Facebook použití je založené na vzájemném propojovaní osobních profilů (stránek, skupin) lidí – přátel a vytvářením (a jejich přátelé) pak vidí vaše příspěvky, fotky, události či videa mohou je komentovat či vše závisí na míře nastavení soukromí uživatele!

11 Facebook pro firmy mocný marketingový nástroj díky lavinovému efektu šíření informací lidé dají v 80 % na doporučení přátel ale jen v 15 % na reklamu! firemní stránky na Facebooku (Pages) jsou důležité, ještě důležitější je však jejich správa, aktualizace a integrace do www stránek firmy

12 Propagace integrace do vlastních stránek formou jednoduchého odkazu na FB stránku „Like“ tlačítek u článků, produktů FB boxů s výpisem našich zpráv, přehledem našich fanoušků propagace přes osobní profily zainteresovaných osob reklama na Facebooku v interním reklamním systému

13 O CO JDE = získat (další) fanoušky pro své = potencionální zákazník, konzument našeho obsahu (a jeho přátelé = naše zprávy (informace o akcích, produktech apod.) se budou objevovat na Zdi fanoušků a odtud se budou šířit dál jejich přátelům

14 Ukázky


Stáhnout ppt "Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší."

Podobné prezentace


Reklamy Google