Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Specifická hlediska obchodování s Ukrajinou 26.března 2008 Ing.Jana Brzoňová - CzechTrade Praha Zahraniční kancelář - CzechTrade Kyjev.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Specifická hlediska obchodování s Ukrajinou 26.března 2008 Ing.Jana Brzoňová - CzechTrade Praha Zahraniční kancelář - CzechTrade Kyjev."— Transkript prezentace:

1 Specifická hlediska obchodování s Ukrajinou 26.března 2008 Ing.Jana Brzoňová - CzechTrade Praha Zahraniční kancelář - CzechTrade Kyjev

2 2 2 Vize a poslání agentury Vládní proexportní organizace Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky Česká agentura na podporu obchodu působí na českém trhu od roku VIZE Být první volbou českých firem při jejich pronikání a rozvoji na mezinárodních trzích POSLÁNÍ Profesionálními službami přispívat k růstu exportu našich klientů

3 3 3 Ukrajina – základní informace o teritoriu Rozloha: 603,7 tis. Km2 Počet obyvatel: cca 47,1 mil. Úřední jazyk: Ukrajinština Hlavní město: Kyjev (2,6 milionu obyvatel) Další velká města: Charkov (1,47 mil.), Dněpropetrovsk (1,1 mil.), Doněck (1,01 mil.), Oděsa (1,1 mil.), Lvov (cca 1 mil.)

4 4 4 Ukrajina – základní informace o teritoriu

5 5 5 Ekonomická charakteristika země HDP, růst %9,25,29,411,72,66,5 HDP/ob. ($) Inflace, růst %6,1-0,68,212,310,39,19,1 Nezaměstnanost (%)10,99,69,18,67,24,64,6  Základní makroekonomické ukazatele 1) Říjen 2006

6 6 6 Ekonomická charakteristika země  Podíl odvětví na tvorbě HDP  (údaje v mld. hřiven, běžné ceny) Průmysl61,874,889,0108,73,6 Stavebnictví7,79,814,4 6,5 Zemědělství29,428,737,240,43,4 Obchod24,630,741,148,88,6 Doprava27,531,942,751,08,0

7 7 7 Ekonomická charakteristika země Dynamika obchodní výměny (česká statistika, mil. $) Vývoz z ČR185,3212,0261,7463,4702,3934,2 Dovoz256,9289,9348,2565,7681,3636,2636,2 Obrat442,2501,9609,91 029,11381,01570,4 Bilance-71,6-77,9-86,5- 102,318,0298,0

8 8 8 Specifika obchodování na Ukrajině - hlavní rysy ukrajinského trhu; - tržní prostředí a obchodní zvyklosti; - odlišnosti obchodního styku; - exportní a obchodní příležitosti, nejzajímavější obchodní skupiny a komodity; - nejčastější problémy českých firem na ukrajinském trhu; - vnímání ČR na Ukrajině

9 9 9 Služby pro české firmy - cla, technické překážky, výstavy,…. - obchodní kontakty (CT Praha, CT Ukrajina) - ověření zájmu u potencionálních obchodních partnerů - doprovod firem při jednáních, prezentace - průzkum trhu - výstavy (OFÚ ČR, výstavy CT, prezentace Aliancí - individuální zadání firmy – partnerské subjekty na Ukrajině

10 10 Ochrana domácího trhu Technické překážky Typy dovozních (vývozních) licencí  generální  jednorázová  otevřená (individuální)  antidampingová (individuální)  kompenzační (individuální)  speciální (individální)

11 11 Ochrana domácího trhu Technické překážky Kvóty formou licencí (na každý druh zboží může být jedna kvóta)  globální  skupinové  individuální  antidampingové  kompemzační  speciální

12 12 Zóny volného obchodu Od roku 1996 – vytvořeno 21 bezcelních a zvláštních ekonomických zón Každá zóna fungovala na základě zvláštního zákona Od roku 2005 byly některé úlevy zrušeny, Ale v současné době se jedná opět o Obnově některých úlev v těchto zónách

13 13 Příklad požadavku firmy – pro realizaci služby  zadání požadavku (akviziční dopis)  číslo celního sazebníku  cílový, typický zákazník  orientační ceník  katalogy – 25 – 30 ks v Rj (preferuje se papírová forma)  certifikáty ISO – nutnost zajištění shody podle ukr. Certifikátů  spojení na kontaktní osobu

14 14 Základní informační zdroje I Hlavní ukrajinské vyhledavače Celní sazebník Ukrajiny

15 15 Základní informační zdroje II Největší pořadatelé výstav : Kyjevskij Meždunarodnyj Kontraktovyj Jarmarok International Exhibition Centre – ACCO International – Primus Ukrajina – EURO Index – Premier Expo – Auto Expo – Medvin – MSI Fairs and Exhibitions – ExpoDonbass –

16 16 Základní informační zdroje III Teritoriální informace Ukrajině: CzechTrade + BusinessInfo Ministerstvo zahraničních věcí ČR PriceWaterhouseCoopers

17 17 BusinessInfo.cz oficiální portál pro podnikání a export Strategie na období : prioritními tématickými oblastmi v tomto období – Export, Evropská unie, Elektronické databáze či informační databáze. Aplikace Interaktivních formulářů Teritoriální informace Exportní příležitosti Životní situace / Průvodce pro podnikatele Aktuální témata Přístupnost portálu Průměrná měsíční návštěvnost v roce 2006 :

18 18 Služby pro zahraniční klienty YCS Pomoc při nalezení nového nebo alternativního dodavatele výrobku nebo služeb, o které má zahraniční firma zájem Obchodní schůzky Návazná služba – organizace jednání s českými firmami Další služby Zahraniční zástupci, zahraniční nabídky

19 19 Zahraniční kanceláře Belgie (Brusel) Bulharsko (Sofia) Brazílie (Sao Paulo) Čína (Chengdu, Šanghaj) Dánsko (Kodaň) Egypt (Káhira) Francie (Paříž) Chorvatsko (Záhřeb) Indie (Bombaj) Irsko (Dublin) Itálie (Milán) Kanada (Toronto) Pobaltí (Vilnius) Mexiko (Mexico City) Německo (Kolín n. R.) Nizozemsko (Rotterdam) Polsko (Varšava) Rakousko (Vídeň) Rumunsko (Bukurešť) Rusko (Jekatěrinburk, Moskva, Peterohrad) SAE (Dubaj) Srbsko (Bělehrad) Španělsko (Madrid) Švédsko (Stockholm) Turecko (Istanbul) Ukrajina (Kyjev) USA (Chicago) Velká Británie (Londýn) Vietnam (Ho Či Minovo město)

20 20 Efektivní fungování zahraničních kanceláří Strategické řízení kanceláří, metoda BSC, Benchmarking, Rating  soutěžení a princip neustálého zlepšování Sladění společných aktivit CT a OEÚ ZÚ  společné plány činnosti v rámci nového systému řízení služeb státu v zahraničí Systematická příprava pracovníků CT a OEÚ před vysláním do zahraničí  Exportní akademie

21 21 Exportní tréninková centra v zahraničí  služba se vztahuje nejčastěji na dobu, než si firma otevře vlastní zastoupení nebo vybere místního obchodního partnera/partnery  pracují pod vedením ředitele ZK Novinka

22 22 Exportní tréninková centra nabízejí  pracovní prostor pro kancelářskou činnost vč. technického zázemí kanceláře  možnost využití informačních zdrojů jednotlivých ZK CT  prostory pro jednání a vedení obchodních /pracovních schůzek  podporu ze strany ředitelů ZK CT

23 23 Exportní tréninková centra jsou k dispozici v zemích  Belgie  Čína/Chengdu  Čína/Šanghaj  Dánsko  Francie  Itálie  Kanada  Německo  Nizozemí  Pobaltí (Riga i Vilnius)  Polsko  Rakousko  Rusko/ Moskva  Rusko/ Petrohrad  Turecko  USA  Velká Británie

24 24 CzechTrade v regionech Síť Regionálních exportních míst vytvořená ve spolupráci s HK ČR

25 25 Exportní příležitosti a informace Cíl: zvýšit export a snižovat náklady klientů  on-line databáze (poptávky, tendry, nabídky, novinky, investiční příležitosti a další)  Mapa oborových příležitostí  CzechTrade denně

26 26 Novinky 2008  Formuláře „Supplier Profile“ x jednodušší on-line reakce na poptávky (návazně na novou službu Adresář exportérů)  Další zdroje poptávek, iniciování OEU, informace i ze zahraničních ambasád v ČR (Rusko, Dánsko, Egypt a další)  Propojení s Mapou oborových příležitostí, jednodušší vyhledávání  Incomingové mise návazně na oborové veletrhy a poptávky  Inovace služby CT denně (v lednu anketa, následně úpravy)

27 27 Exportní vzdělávání Exportní akademie PROFESIONALITA ZKUŠENOSTI Odborné semináře s tématikou mezinárodního obchodu Teritoriální semináře s řediteli ZK CT a vedoucími OEÚ Exportní akademie - Kurz Úspěšný exportér (realizace podzim 2008) - Kurz Minimum exportéra (v regionech ČR) - Exportní konference - Kurz obchodní diplomacie Firemní školení - cross-culture training (s řediteli ZK) - firemní školení zaměřené na mezinárodní tématiku International Trade Specialist - distanční e-learningový studijní program Připravujeme e-learningový kurz „Jak se účastnit exportních výběrových řízení“ (zahájení – únor 2008)

28 28 Adresář exportérů Databáze s ucelenými informacemi o českých exportérech Výstupem: CD a webová aplikace Možnost vyhledávat podle:  podle oborů výrobků  sídla firmy  fulltextově Distribuce  zahraniční kanceláře CzechTrade  zastupitelských úřadů ČR po celém světě

29 Děkuji Vám za pozornost. CzechTrade Dittrichova 21, Praha 2 Zelená linka pro export:


Stáhnout ppt "Specifická hlediska obchodování s Ukrajinou 26.března 2008 Ing.Jana Brzoňová - CzechTrade Praha Zahraniční kancelář - CzechTrade Kyjev."

Podobné prezentace


Reklamy Google