Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zahraniční kancelář - CzechTrade Kyjev

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zahraniční kancelář - CzechTrade Kyjev"— Transkript prezentace:

1 Zahraniční kancelář - CzechTrade Kyjev
Specifická hlediska obchodování s Ukrajinou 26.března 2008 Ing.Jana Brzoňová - CzechTrade Praha Zahraniční kancelář - CzechTrade Kyjev

2 Vize a poslání agentury
Vládní proexportní organizace Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky Česká agentura na podporu obchodu působí na českém trhu od roku 1997. VIZE Být první volbou českých firem při jejich pronikání a rozvoji na mezinárodních trzích POSLÁNÍ Profesionálními službami přispívat k růstu exportu našich klientů

3 Ukrajina – základní informace o teritoriu
Rozloha: ,7 tis. Km2 Počet obyvatel: cca 47,1 mil. Úřední jazyk: Ukrajinština Hlavní město: Kyjev (2,6 milionu obyvatel) Další velká města: Charkov (1,47 mil.), Dněpropetrovsk (1,1 mil.), Doněck (1,01 mil.), Oděsa (1,1 mil.), Lvov (cca 1 mil.)

4 Ukrajina – základní informace o teritoriu

5 Ekonomická charakteristika země
Základní makroekonomické ukazatele 2001 2002 2003 2004 2005 2006 HDP, růst % 9,2 5,2 9,4 11,7 2,6 6,5 HDP/ob. ($) 785 883 1 040 1 340 1 716 1 860 Inflace, růst % 6,1 -0,6 8,2 12,3 10,3 9,1 Nezaměstnanost (%) 10,9 9,6 8,6 7,2 4,6 1) Říjen 2006

6 Ekonomická charakteristika země
Podíl odvětví na tvorbě HDP (údaje v mld. hřiven, běžné ceny) 2002 2003 2004 2005 2006 Průmysl 61,8 74,8 89,0 108,7 3,6 Stavebnictví 7,7 9,8 14,4 6,5 Zemědělství 29,4 28,7 37,2 40,4 3,4 Obchod 24,6 30,7 41,1 48,8 8,6 Doprava 27,5 31,9 42,7 51,0 8,0

7 Ekonomická charakteristika země
Dynamika obchodní výměny (česká statistika, mil. $) 2001 2002 2003 2004 2005 2006 Vývoz z ČR 185,3 212,0 261,7 463,4 702,3 934,2 Dovoz 256,9 289,9 348,2 565,7 681,3 636,2 Obrat 442,2 501,9 609,9 1 029,1 1381,0 1570,4 Bilance -71,6 -77,9 -86,5 - 102,3 18,0 298,0

8 Specifika obchodování na Ukrajině
hlavní rysy ukrajinského trhu; tržní prostředí a obchodní zvyklosti; odlišnosti obchodního styku; exportní a obchodní příležitosti, nejzajímavější obchodní skupiny a komodity; - nejčastější problémy českých firem na ukrajinském trhu; - vnímání ČR na Ukrajině

9 Služby pro české firmy cla, technické překážky, výstavy,….
obchodní kontakty (CT Praha, CT Ukrajina) ověření zájmu u potencionálních obchodních partnerů - doprovod firem při jednáních, prezentace - průzkum trhu výstavy (OFÚ ČR, výstavy CT, prezentace Aliancí individuální zadání firmy – partnerské subjekty na Ukrajině

10 Ochrana domácího trhu Technické překážky
Typy dovozních (vývozních) licencí generální jednorázová otevřená (individuální) antidampingová (individuální) kompenzační (individuální) speciální (individální)

11 Ochrana domácího trhu Technické překážky
Kvóty formou licencí (na každý druh zboží může být jedna kvóta) globální skupinové individuální antidampingové kompemzační speciální

12 Zóny volného obchodu Od roku 1996 – vytvořeno 21 bezcelních a zvláštních ekonomických zón Každá zóna fungovala na základě zvláštního zákona Od roku 2005 byly některé úlevy zrušeny, Ale v současné době se jedná opět o Obnově některých úlev v těchto zónách

13 Příklad požadavku firmy – pro realizaci služby
zadání požadavku (akviziční dopis) číslo celního sazebníku cílový, typický zákazník orientační ceník katalogy – 25 – 30 ks v Rj (preferuje se papírová forma) certifikáty ISO – nutnost zajištění shody podle ukr. Certifikátů spojení na kontaktní osobu

14 Základní informační zdroje I
Hlavní ukrajinské vyhledavače Celní sazebník Ukrajiny

15 Základní informační zdroje II
Největší pořadatelé výstav: Kyjevskij Meždunarodnyj Kontraktovyj Jarmarok International Exhibition Centre – ACCO International – Primus Ukrajina – EURO Index – Premier Expo – Auto Expo – Medvin – MSI Fairs and Exhibitions – ExpoDonbass –

16 Základní informační zdroje III
Teritoriální informace Ukrajině: CzechTrade + BusinessInfo Ministerstvo zahraničních věcí ČR PriceWaterhouseCoopers

17 BusinessInfo.cz oficiální portál pro podnikání a export
Strategie na období : prioritními tématickými oblastmi v tomto období – Export, Evropská unie, Elektronické databáze či informační databáze. Aplikace Interaktivních formulářů Teritoriální informace Exportní příležitosti Životní situace / Průvodce pro podnikatele Aktuální témata Přístupnost portálu Průměrná měsíční návštěvnost v roce 2006 :

18 Služby pro zahraniční klienty
YCS Pomoc při nalezení nového nebo alternativního dodavatele výrobku nebo služeb, o které má zahraniční firma zájem Obchodní schůzky Návazná služba – organizace jednání s českými firmami Další služby Zahraniční zástupci, zahraniční nabídky

19 Zahraniční kanceláře Belgie (Brusel) Bulharsko (Sofia)
Brazílie (Sao Paulo) Čína (Chengdu, Šanghaj) Dánsko (Kodaň) Egypt (Káhira) Francie (Paříž) Chorvatsko (Záhřeb) Indie (Bombaj) Irsko (Dublin) Itálie (Milán) Rusko (Jekatěrinburk, Moskva, Peterohrad) SAE (Dubaj) Srbsko (Bělehrad) Španělsko (Madrid) Švédsko (Stockholm) Turecko (Istanbul) Ukrajina (Kyjev) USA (Chicago) Velká Británie (Londýn) Vietnam (Ho Či Minovo město) Kanada (Toronto) Pobaltí (Vilnius) Mexiko (Mexico City) Německo (Kolín n. R.) Nizozemsko (Rotterdam) Polsko (Varšava) Rakousko (Vídeň) Rumunsko (Bukurešť)

20 Efektivní fungování zahraničních kanceláří
Strategické řízení kanceláří, metoda BSC, Benchmarking, Rating  soutěžení a princip neustálého zlepšování Sladění společných aktivit CT a OEÚ ZÚ  společné plány činnosti v rámci nového systému řízení služeb státu v zahraničí Systematická příprava pracovníků CT a OEÚ před vysláním do zahraničí  Exportní akademie

21 Exportní tréninková centra v zahraničí
Novinka služba se vztahuje nejčastěji na dobu, než si firma otevře vlastní zastoupení nebo vybere místního obchodního partnera/partnery pracují pod vedením ředitele ZK

22 Exportní tréninková centra nabízejí
pracovní prostor pro kancelářskou činnost vč. technického zázemí kanceláře možnost využití informačních zdrojů jednotlivých ZK CT prostory pro jednání a vedení obchodních /pracovních schůzek podporu ze strany ředitelů ZK CT

23 Exportní tréninková centra jsou k dispozici v zemích
Belgie Čína/Chengdu Čína/Šanghaj Dánsko Francie Itálie Kanada Německo Nizozemí Pobaltí (Riga i Vilnius) Polsko Rakousko Rusko/ Moskva Rusko/ Petrohrad Turecko USA Velká Británie

24 CzechTrade v regionech
Síť Regionálních exportních míst vytvořená ve spolupráci s HK ČR

25 Exportní příležitosti a informace
Cíl: zvýšit export a snižovat náklady klientů on-line databáze (poptávky, tendry, nabídky, novinky, investiční příležitosti a další) Mapa oborových příležitostí CzechTrade denně

26 Novinky 2008 Formuláře „Supplier Profile“ x jednodušší on-line reakce na poptávky (návazně na novou službu Adresář exportérů) Další zdroje poptávek, iniciování OEU, informace i ze zahraničních ambasád v ČR (Rusko, Dánsko, Egypt a další) Propojení s Mapou oborových příležitostí, jednodušší vyhledávání Incomingové mise návazně na oborové veletrhy a poptávky Inovace služby CT denně (v lednu anketa, následně úpravy)

27 Exportní vzdělávání Exportní akademie PROFESIONALITA ZKUŠENOSTI
Odborné semináře s tématikou mezinárodního obchodu Teritoriální semináře s řediteli ZK CT a vedoucími OEÚ Exportní akademie - Kurz Úspěšný exportér (realizace podzim 2008) - Kurz Minimum exportéra (v regionech ČR) - Exportní konference - Kurz obchodní diplomacie Firemní školení - cross-culture training (s řediteli ZK) - firemní školení zaměřené na mezinárodní tématiku International Trade Specialist - distanční e-learningový studijní program Připravujeme e-learningový kurz „Jak se účastnit exportních výběrových řízení“ (zahájení – únor 2008)

28 Adresář exportérů Databáze s ucelenými informacemi
o českých exportérech Výstupem: CD a webová aplikace Možnost vyhledávat podle: podle oborů výrobků sídla firmy fulltextově Distribuce zahraniční kanceláře CzechTrade zastupitelských úřadů ČR po celém světě

29


Stáhnout ppt "Zahraniční kancelář - CzechTrade Kyjev"

Podobné prezentace


Reklamy Google