Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Teritoriální seminář MPO,CT RUSKO-Jekatěrinburg 22.ledna 2009.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Teritoriální seminář MPO,CT RUSKO-Jekatěrinburg 22.ledna 2009."— Transkript prezentace:

1 Teritoriální seminář MPO,CT RUSKO-Jekatěrinburg 22.ledna 2009

2 2 Teritoriální seminář Úvod -Představení sebe a CzechTrade -ředitelem zahraniční kanceláře Jekatěrinburg,Ruská federace,od srpna ředitel společného podniku v Uzbekistánu místopředseda představenstva a.s. v Kazachstánu -Proč Rusko? „Logické pokračování“ 2

3 3 Vize a poslání CzechTrade Vládní proexportní organizace Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky Česká agentura na podporu obchodu působí na českém trhu od roku VIZE Být první volbou českých firem při jejich pronikání a rozvoji na mezinárodních trzích POSLÁNÍ Profesionálními službami přispívat k růstu exportu našich klientů 3

4 4 Strategické cíle CzechTrade Vysoká přidaná hodnota  počet úspěšných případů  objem exportu klientů Inspirace „Trade promotion Organisations“ Každoroční průzkum přidané hodnoty služeb Rozvoj služeb - podle připravenosti firem  Příprava na export  Zhodnocení a výběr trhu  Vstup na trh  Rozvoj a růst 4

5 5 5 Belgie (Brusel) Bulharsko (Sofia) Brazílie (Sao Paulo) Čína (Chengdu, Šanghaj) Dánsko (Kodaň) Egypt (Káhira) Francie (Paříž) Chorvatsko (Záhřeb) Indie (Bombaj) Irsko (Dublin) Itálie (Milán) Kanada (Toronto) Pobaltí (Vilnius) Maďarsko (Budapešť) Mexiko (Mexico City) Německo (Kolín n. R.) Nizozemsko (Rotterdam) Polsko (Varšava) Rakousko (Vídeň) Rumunsko (Bukurešť) Rusko (Jekatěrinburk, Moskva, Peterohrad) SAE (Dubaj) Srbsko (Bělehrad) Španělsko (Madrid) Švédsko (Stockholm) Turecko (Istanbul) Ukrajina (Kyjev) USA (Chicago) Velká Británie (Londýn) Vietnam (Ho Či Minovo město) Zahraniční kanceláře

6 6 Praktické informace pro rozhodnutí firmy o vstupu na zahraniční trh  základní charakteristiky trhu  spotřebitelské zvyklosti na trhu a charakter poptávky  základní informace o konkurenci  distribuční kanály  cenový průzkum – dle dostupných informací  monitoring veletrhů a výstav, možnosti propagace v teritoriu  technické překážky a bariéry vstupu na trh  bonita zahraničního partnera 6

7 7 Aktivní podpora rozvoje firmy na zahraničních trzích  vyhledání potenciálních obchodních partnerů  oslovení vybraných firem a představení nabízených výrobků a služeb  zjištění zájmu o spolupráci  příprava osobních setkání potenciálních obchodních partnerů  asistence při prvních obchodních jednáních  podpora navázaných obchodních vztahů  asistence při zakládání zahraničního zastoupení firmy  asistence při rozšíření výroby a investic do zahraničí  zprostředkování konkrétních exportních příležitostí z teritoria 7

8 8 8 Prezentační akce v zahraničí  katalogové prezentace firem na stánku CzechTrade na veletrzích a výstavách  aktivní podpora firmy před její osobní účastí na veletrzích a výstavách (představení nabídky firmy vybraným potenciálním obchodním partnerům, pozvání na veletrh, sjednání schůzek) Seznam akcí byl vytvořen ve spolupráci s MPO, obchodně ekonomickými úseky v zahraničí, Hospodářskou komorou a Svazem průmyslu a dopravy. Aktuální nabídka na

9 9 9 Exportní příležitosti a informace Cíl: zvýšit export a snižovat náklady klientů  on-line databáze (poptávky, tendry, nabídky, novinky, investiční příležitosti a další)  Mapa oborových příležitostí  CzechTrade denně

10 10 Mapa oborových příležitostí  Interaktivní nástroj pro české exportéry  Exportní potenciál z pohledu identifikovaných exportních příležitostí  Aktuálně publikované zahraniční poptávky, tendry, investiční příležitosti (běžný kvartál)  Archiv Aktualizace oborového členění

11 11 Portál BusinessInfo.cz Strategie na období : prioritními tématickými oblastmi bude v tomto období Export, Evropská unie, Elektronické databáze či informační databáze.  Aplikace Elektronických formulářů  Teritoriální informace  Exportní příležitosti  Životní situace/průvodce pro podnikatele  Aktuální témata  Přístupnost portálu Průměrná měsíční návštěvnost: unikátních návštěv

12 12 Adresář exportérů Databáze s ucelenými informacemi o českých exportérech Výstupem: CD a webová aplikace Možnost vyhledávat podle:  podle oborů výrobků  sídla firmy  fulltextově Distribuce  zahraniční kanceláře CzechTrade  zastupitelských úřadů ČR po celém světě

13 13 Služby pro zahraniční firmy Your Czech Supplier Naši pracovníci v zahraničí pomáhají s nalezením vhodného dodavatele výrobků nebo služeb, o které má zahraniční firma zájem. CIPAS Pro zahraniční firmy vyhledáváme české partnery pro dlouhodobou spolupráci v průmyslové kooperaci. Obchodní schůzky Návazná služba – v případě zájmu zahraniční firmy, zorganizujeme jednání s českými podnikateli. Další internetové služby Zahraniční zástupci, zahraniční nabídky

14 14 Geografie Sverdlovská oblast se rozkládá na 194,8 tis.km2 východní strany středního a severního Uralu a přilehlých teritoriích Západně-sibiřské roviny. Nachází se 2000 km východně od Moskvy, na hranici Evropy a Asie. Oblastním administrativním centrem je Jekatěrinburg, založený v roce 1723 a považovaný za hlavní město Uralu. Je čtvrtým největším městem RF. Žije zde 1,3 mil. obyvatel, tj. 28% obyvatelstva Oblasti. 87,5% žije ve městech, 12,5 na vesnici.

15 15 Geografie Další města v oblasti: Nižní Tagil tis.obyvatel, Kamensk –Uralský tis. obyvatel, Pervouralsk – 158 tis. obyvatel, Serov – 100 tis. obyvatel. Celkem obyvatel oblasti: 4,48 mil. 15

16 16 Nerostné bohatství Na středním Uralu se nachází více než 12 tis. míst, která představují prakticky celou tabulku Mendělejevia. Zásoby mnohých z nich jsou dostatečně velké pro rentabilní průmyslové využití. Oblast je bohatá na zlato, platinu, bauxit, železo, nikl, chrom, mangan, měď, ropu, plyn. 16

17 17 Výrobní potenciál Základ regionální ekonomiky tradičně tvoří těžba nerostných surovin, metalurgie. Nejvyšší podíl odvětví metalurgie představuje výroba litiny, oceli, ocelových trub, mědi, hliníku, niklu, válcovaný materiál černých a barevných kovů. Více než 20% celkového objemu tvoří strojírenství, velkých a středních průmyslových podniků. 17

18 18 Výrobní potenciál Podniky zbrojního komplexu představují perspektivní odvětví vlastního průmyslu – letectví, atomovou energetiku, metalurgii, radiotechnický průmysl a přístrojovou techniku.. Průměrná mzda cca 20 tis.Rbl. 18

19 19 Školství,věda a výzkum V Jekatěrinburgu se nachází celá řada vzdělávacích zařízení všech stupňů,převážně technického,ekonomického a právnického zaměření. 19

20 20 Investiční příležitosti -stavebnictví,výstavba městské části Akademičeskij -výstavba logistického centra letiště Kolcovo -bytová a administrativní výstavba -výstavba silniční sítě a dopravní infrastruktury(mimoúrovňové křižovatky,Metro) -strojírenství-modernizace výrobních linek (Uralvagonzavod) 20

21 21 Investiční příležitosti -těžba nerostných surovin -dřevozpracující průmysl -zdravotnictví -nanotechnologie -zemědělská výroba 21

22 22 Jak uspět za Uralem Ruský trh nelze podceňovat Ruský trh není místo, kde lze prodat vše a navíc bez výraznějšího přičinění. Uvědomujeme si, že ruský trh je náročnější než evropský! Chceme-li aktivně vstoupit na ruský trh, toto rozhodnutí nás bude stát úsilí, čas a finance. Uvědomme si překážky, bránící vstupu na trh (legislativa, celní bariéry, certifikace apod.). 22

23 23 Jak uspět za Uralem Konkurence na ruském trhu. Jsme schopni identifikovat vlastní konkurenční výhodu! Umíme nabídnout adekvátní obchodní podmínky Identifikace cílového segmentu Profesionálně připravit informační a propagační materiály v RJ + WEB Komunikovat v RJ a jednat aktivně 23

24 24 Jak uspět za Uralem Ochota cestovat do teritoria Schopnost se kvalitně prezentovat na obchodním jednání Umění využít získané kontakty Zapomenout na předsudky, nepřipomínat citlivá,zvláště politická témata Pochválit úspěchy 24

25 25 Praktické odkazy Praktické odkazy (obecné): Přehled výstav v RF a zemích SNS URL: Certifikace zboží v RF (ČR) URL: URL: Informace o celních sazbách, celních předpisech RF URL: URL: 25

26 26 Praktické odkazy Registrace poboček a zastoupení zahraničních firem v RF URL: Rejstřík právnických osob URL: Praktické odkazy (uralské): Generální konzulát ČR v Jekatěrinburgu (víza pro vjezd ruských podnikatelů do ČR) URL: 26

27 27 Praktické odkazy HK SNS (pracovní víza pro vjezd do RF) URL: Letecké spojení Praha-Jekatěrinburg-Praha (4x týdně) URL: URL: Hotely na Urale URL: 27

28 28 Praktické odkazy České dopravní společnosti (ČR – Jekatěrinburg /Ural/-ČR) URL: (včetně proclívání, možnost sběrných dodávek)http://www.euroasiatrans.cz Jekatěrinburgské dopravní společnosti (Ural-ČR/D/- Ural) URL: (pobočka německé společnosti - sběrné dodávky D-Ural)http://www.rhenus.com URL: URL: 28

29 29 Praktické odkazy Proclívání zboží URL: (Moskva)http://www.russianimport.ru URL: (Moskva)http://www.euroasiatrans.cz URL: (Jekatěrinburg, partner Eurasia-Trans)http://www.ubrok.ru Právní služby, konzultace v Jekatěrinburgu URL: (zakládání poboček, společných podniků, vymáhání pohledávek, vedení účetnictví apod.)http://www.nbconsulting.ru 29

30 30 Praktické odkazy EGAP - Komerční úvěrové pojištění URL: (možnost uvěrového pojištění uralských firem)http://www.kupeg.cz Uralské banky s pobočkami v ČR URL: (Уралвнешторгбанк)http://www.uvtb.ru URL: (Ханты-мансийский банк)http://www.khmb.ru 30

31 Děkuji Vám za pozornost. CzechTrade Dittrichova 21, Praha 2 Zelená linka pro export: MPO Politických vězňů 20, Praha 1 Jiří Boleček


Stáhnout ppt "Teritoriální seminář MPO,CT RUSKO-Jekatěrinburg 22.ledna 2009."

Podobné prezentace


Reklamy Google