Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE 2012 - 2020 Exportní konference 31. 10. 2011.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE 2012 - 2020 Exportní konference 31. 10. 2011."— Transkript prezentace:

1 Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE 2012 - 2020 Exportní konference 31. 10. 2011

2 Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE Kde se nachází český export ČR je velmi otevřenou ekonomikou exportujeme dvě třetiny HDP Většina exportu směřuje do EU (83 %) v tom Německo 33 %, Slovensko necelých 9% exportu; Výrazné zaměření na dopravní strojírenství a elektrotechniku (65 % exportu) Vnitřní dodávky v rámci koncernů či přímých odběratelů (60 – 70 % exportu) výrazné okleštění přímých efektů vývozu pro stát i výrobce Koncentrace exportních kapacit do 10 největších vývozců deset firem zajišťuje polovinu exportu Systém státní podpory exportu je vnímám často jako roztříštěný.

3 Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE Kde se nachází český export Teritoriální zaměření na země EU vytváří vysokou závislost na hospodářském cyklu v Evropě, a to dokonce s vyšší citlivostí na krácení zakázek v případě otřesů na světovém trhu než v těchto zemích; Globálně se ovšem světová ekonomika rozvíjí v jiných částech světa např. ekonomika ASEAN bude v 2020 až 2x větší než EU; Jsme mimořádně závislí na podnikatelských rozhodnutích, která nemáme možnost nijak ovlivnit či jim efektivně zabránit např. realokace výrobních kapacit dále na východ; Velká část našeho exportu z EU (SRN, UK, Nizozemí…) se reexportuje v celkově kompletovaných dodávkách: přicházíme o podstatnou část marží nemáme zpětnou vazbu ohledně inovací nezajišťujeme služby, nemáme přímý vliv na nákupní rozhodnutí; nemůžeme pracovat s trhem a vytvářet marži k pokrytí investic do oboru

4 Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE Které dva hlavní směry na řešení situace použijeme DIVERSIFIKACE Geograficky snížit závislost na trzích EU a jít ke koncovým zákazníkům např. v Asii a Latinské Americe zastavit trend nárůstu podílu EU a stlačit podíl exportu do EU na 70 % do roku 2020 Oborově dostat se do více oborů a zvyšovat zapojení VaVaI do více segmentů: zvýšení počtu exportujících MSP o 50% zvýšení počtu exportérů do zemí mimo EU o 25% oproti roku 2010 INTEGRACE okolo exportní strategie by se měly nabalit všechny vhodné státní instituce ať se klient obrátí kamkoli, systém mu nabídne právě tu podporu, kterou potřebuje (když dnes o ní možná ani neví)

5 Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE Které dva hlavní směry na řešení situace použijeme Čtyři hlavní skupiny opatření k podpoře vývozu: zpravodajství pro export – informování a vzdělávání rozvoj exportu – včetně exportního financování rozvoj obchodních příležitostí na trzích usnadnění zahraničního obchodu Vyšší důraz zejména na: Foresight Business Inteligence oborové zaměření zvýšené zaměření na inovace zvýšení efektivity a maximální využití synergií a úspor díky provázané realizaci všech opatření a spolupráci všech zapojených subjektů

6 Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE Děkuji Vám za pozornost


Stáhnout ppt "Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE 2012 - 2020 Exportní konference 31. 10. 2011."

Podobné prezentace


Reklamy Google