Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_3 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_3 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_3 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka Vanišová Tematický celek Dějepis Ročník ročník gymnázia Datum tvorby Leden 2014 Anotace Materiál je určen pro zpestření výuky dějepisu, suplovanou hodinu, výročí dané události, mezipředmětové vztahy (VV, D) atd. Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 O jaký typ stavby se jedná? Proč se stavěly/staví? V ÍTĚZNÝ S LOUP Trajánův sloup Řím – Trajánovo forum válečný sloup (columna bellica) vítězné znamení (tropaeum → trofej) původně kůl, na kterém byla zavěšena kořist, např. nepřátelská zbroj Obr. 1

3 cca 30m Trajánův sloup Řím – Trajánovo forum nejslavnější vítězný sloup – vzor pro další dřík s reliéfy – výjevy z válek s Dáky uvnitř - schody T RAIANŮV S LOUP Traianus římský císař (98–117 n.l.) velká územní expanze války s Dáky → provincie Dacia Římská říše – největší území ve své historii socha sv. Petra (původně orel, poté císař)

4 Úkol: Kde a proč byl tento vítězný sloup postaven? Obr. 2 Paříž, náměstí Place de la Bastille na památku Červencové revoluce 1830 dřík – jména 504 obětí revoluce ostatky obětí - pohřbeny pod sloupem Č ERVENCOVÝ S LOUP /C OLONNE DE J UILLET

5 S IEGESSÄULE Úkol: Kde a proč byl tento vítězný sloup postaven? Berlín, 1873 Památník za sjednocení Německa socha Vítězství (přes 8m) Obr. 3

6 Úkol: Proč se vítězné sloupy v 19. století stavěli právě ve Francii (Paříž) a Německu (Berlín)? Porovnej všechny tři vítězné sloupy. Co mají společného a v čem se liší? Obr. 1Obr. 3 Obr. 2

7 Zdroje Obrázky: Obr. 1: Obr. 2: 0px-Colonne_de_Juillet_972.jpg 0px-Colonne_de_Juillet_972.jpg Obr. 3: _Siegess%C3%A4ule_Gro%C3%9Fer_Tiergarten_2012.jpg/399px-Berlin_- _Siegess%C3%A4ule_Gro%C3%9Fer_Tiergarten_2012.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f4/Berlin_- _Siegess%C3%A4ule_Gro%C3%9Fer_Tiergarten_2012.jpg/399px-Berlin_- _Siegess%C3%A4ule_Gro%C3%9Fer_Tiergarten_2012.jpg Literatura: Encyklopedie antiky. Academia, Praha Slovník antické kultury. Svoboda, Praha 1974.


Stáhnout ppt "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_3 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka."

Podobné prezentace


Reklamy Google