Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0996 Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK254.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0996 Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK254."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK254 1 Název školy: Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Beroun Jméno autora:Ing. Lenka Jindráková Třída/ročník:4. ročník Datum vytvoření:12. ledna 2014

2 Vzdělávací oblast:Obchodní korespondence Tematická oblast:Rozbor urgence Předmět:Písemná a elektronická komunikace Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Názorný výklad rozboru obchodního dopisu urgence. Žáci si upevní svoje znalosti a zkušenosti z výkladu o urgenci. Žáci používají při výkladu předtisky v PC a tím upevňují i své praktické dovednosti. Výklad slouží i k opakování probrané látky. Klíčová slova: Urgence, ukázky jiného vyjadřování, texty správné i chybné. Druh učebního materiálu: Materiál je určen pro dataprojektor, popř. interaktivní tabuli 2

3 PODLE ČSN Rozbor urgence

4 URGENCE - POBÍDKA OBCHODNÍ PÍSEMNOST PŘI NEPLNĚNÍ KUPNÍCH SMLUV 4

5 OBSAH ROZBORU URGENCE Obsah Koncepce Ukázky jiného vyjadřování Údaje k tvorbě nabídky Tvorba nabídky Kontrolní otázky Použité zdroje 5

6 UKÁZKY PÍSEMNÉHO VYJADŘOVÁNÍ 6  K našemu velkému zklamání jste nám dosud nedodali…  Žádáme Vás o urychlené dodání materiálu.  Žádáme Vás, abyste urgovanou dodávku …..  Žádáme o brzkou zprávu o nápravě …….  Dosud jste nám neposlali …….

7 UKÁZKY JINÉHO VYJADŘOVÁNÍ 7 Počítáme s tím, že neprodleně ….. Věříme, že i Vy máte zájem o nápravu ……. Naše dosavadní spolupráce se vyvíjela k oboustranné spokojenosti, a proto …… Uděláme vše pro dodržení uvedeného termínu…..

8 UKÁZKY JINÉHO VYJADŘOVÁNÍ 8  Přijali jsme Vaši omluvu ……  Záleží nám na dobrém jménu..  Urychleně Vám odešleme ……  Přijměte prosím naši omluvu…...

9 UKÁZKY JINÉHO VYJADŘOVÁNÍ 9  Potvrzujeme přijetí Vaší urgence a …….  Potvrzujeme Vaši pobídku s výjimkou….  Omlouváme se, ale nedodržení požadovaného termínu způsobily naše ……...  Odpoledne Vám ihned zavoláme, kdy ……

10 UKÁZKY JINÉHO VYJADŘOVÁNÍ 10  Jako svému dlouholetému obchodnímu partnerovi se Vám omlouváme …………………..  Přijali jsme účinná opatření k urychlení ………  Vynasnažíme se ……….

11 KONCEPCE ROZBORU URGENCE  Údaje k urgenci  Adresa adresáta  Odvolací údaje  Oslovení  Text  Pozdrav  Podpis  Příloha 11

12 ZADÁNÍ URGENCE Obchodní ředitel Ing. Pavel Lysák z firmy Epodex, s. r. o. (583/2012- St, tel , fax: , mail: vyřizuje pí Malečková), pobízí Ing. Pavla Stehlíka dne z firmy Karavel, a. s., U Královského mostu 45, Hořovice. Podle obchodní smlouvy č. 59/2014 ze dne 5. února 2014, Vám měl a firma již před 14 dny, tj. … dodat elektrickou řetězovou pilu Gardina. Zboží jste však do dnešního dne neobdrželi, proto požadujete jeho okamžité dodání a snížení fakturované částky o 5 %, jak vyplývá ze smluvních podmínek. Upozorňujete, že pokud zboží firma nedodá do 8. dubna t. r., odstoupíte od smlouvy a budete požadovat vrácení zaplacené zálohy. 12

13 ADRESA ODESÍLATELE 13 ADRESU ODESÍLATELE DO ZÁHLAVÍ NEPÍŠEME FIRMA JI MÁ NATIŠTĚNOU V ZÁHLAVÍ VČETNĚ NAPŘ. LOGA ČI OBRÁZKU

14 ADRESA ADRESÁTA 14 Karavel, a. s. Ing. Pavel Stehlík obchodní ředitel U Královského mostu HOŘOVICE

15 ODVOLACÍ ÚDAJE 15 VÁŠ DOPIS ZN.: ZE DNE: NAŠE ZN.: 583/2012-St VYŘIZUJE: Malečková TEL.: FAX: DATUM:

16 VĚC, OSLOVENÍ 16 Urgence dodávky řetězové pily Vážený pane řediteli,

17 PRVNÍ ODSTAVEC URGENCE 17 podle naší obchodní smlouvy č. 59/2014 ze dne 5. února 2014, jste nám měli již před 14 dny, tj. 11. března t. r., dodat elektrickou řetězovou pilu Gardina.

18 DRUHÝ ODSTAVEC URGENCE 18 Zboží jsme však do dnešního dne neobdrželi, proto požadujeme jeho okamžité dodání a snížení fakturované částky o 5 %, jak vyplývá ze smluvních podmínek.

19 TŘETÍ ODSTAVEC URGENCE 19 Upozorňujeme Vás, že pokud zboží nedodáte do 8. dubna t. r., odstoupíme od smlouvy a budeme požadovat vrácení zaplacené zálohy.

20 ZÁVĚR URGENCE 20 Věříme, že naši zakázku v navrženém termínu vyřídíte a budeme i nadále spolupracovat. S pozdravem Ing. Pavel Lysák obchodní ředitel

21 KONTROLNÍ OTÁZKY 21  Kdo je adresátem urgence?  Kdo dopis vyřizuje?  Co je předmětem urgence?  Proč se píše urgence  Kdo urgenci podepisuje?  Kdy byla splatná smlouva?  Jaké bude penále?

22 KONTROLNÍ OTÁZKY 22 Které zboží bylo předmětem urgence? Podle čeho poznáte, že se jedná o urgenci? Kdy je možné platit penále a kdy odstoupit od smlouvy? Najděte v textu urgence zdvořilostní frázi? Jaký titul má obchodní ředitel? Z jakého města je adresát?

23 POUŽITÉ ZDROJE 23 Materiál je dílem autorky učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle učebnic a časopisů: Obchodní korespondence, Ing. Rajmund Šedý, Ing. Olga Kuldová, Ing. Emilie Fleischmanová, Fortuna Praha, 2005 Rozhledy, časopis STÚ, Praha 2012/2013 cisla Citováno dne 12. ledna 2014


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0996 Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK254."

Podobné prezentace


Reklamy Google