Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0710 Název projektu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0710 Název projektu:"— Transkript prezentace:

1 Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0710 Název projektu: Inovace školství Šablona – název: III. Využití ICT číslo: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zpracovala: Hana Kloudová Předmět: Přírodopis Název produktu: Společenstva organismů, jejich vzájemné vztahy Číslo produktu: VY_32_INOVACE_12_227 Použito: 11.1.2012 Třída: IX.A Anotace: Žáci se stručně seznámí s druhy společenstev organismů, jejich vzájemnými vztahy, s nutností udržování rovnováhy v přírodě.

2 SPOLEČENSTVA ORGANISMŮ Každý organismus žije v přírodě v takovém prostředí, které mu vyhovuje a kterému je přizpůsoben Soubory organismů, které žijí v určitém společném prostředí, vytvářejí společenstva. Různá společenstva: les, rybník, louka, pole, džungle, poušť, prales…..

3 DŽUNGLE

4 POUŠŤ

5 Společenstva jsou různě druhově rozmanitá – jednotlivé druhy rostlin a živočichů se doplňují a vznikají mezi nimi vzájemné vztahy: - Býložravci spásají rostliny - Rostliny jsou opylovány hmyzem - Rostliny i živočichové na sobě vzájemně parazitují…. MANDELINKA BRAMBOROVÁ

6 Vztahy ve výživě: Některá zvířata se živí jinými zvířaty a jsou k lovu přizpůsobena (drápy, zuby….). Jiná potřebují k životu dostatek rostlin. Rostliny potřebují určité klimatické podmínky ke svému životu. Je potřeba, aby byla zachována v přírodě rovnováha. Rostliny i živočichové tak mohou přirozeně žít. Mnozí ale, stejně jako člověk, mají schopnost se novým životním podmínkám přizpůsobit.

7 VZTAHY VE SPOLEČENSTVU UČEBNICE S. 30

8 K narušování společenstev dochází zejména zásahem člověka: - Nadměrné kácení lesů - Znečišťování vodních zdrojů - Používání chemických prostředků (hnojiv…) - Nevhodné technické zásahy – průmyslové podniky, dálnice poblíž přírody KÁCENÍ LESA

9 OBRÁZKY: Http://everydaybipolar.files.wordpress.com/2011/09/jungle2.jpg [online]. [cit. 2012- 01-19]. S.3 Http://nd01.jxs.cz/841/802/711b81883d_44370192_o2.jpg [online]. [cit. 2012-01- 19]. S.4 Http://www.rostliny.net/clanky/!/!/mandelinka.jpg [online]. [cit. 2012-01-19]. S.5 Http://vyjadrise.files.wordpress.com/2011/10/lapace.jpg [online]. [cit. 2012-01- 19]. S.8 ČÍTANKA: JARMILA KROULÍKOVÁ, Josef Kroulík. Přírodopis pro devátý ročník zvláštní školy. Vydání první. Praha: Septima, 1995. ISBN 80-85801-60-4.


Stáhnout ppt "Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0710 Název projektu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google