Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_782_4TR_PRV Autor: Jana Stolá 1.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_782_4TR_PRV Autor: Jana Stolá 1."— Transkript prezentace:

1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_782_4TR_PRV Autor: Jana Stolá 1

2 Název vzdělávacího materiáluEkosystém Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_782_4TR_PRV Číslo šablonyIII/2 AutorJana Stolá, Mgr. Ročník4. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPPřírodověda TémaŽivá a neživá příroda Očekávaný výstupŽák se orientuje ve vzájemných vztazích mezi organismy. Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s přírodou a vztazích mezi organismy. Datum vytvořeníZáří 2012 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaEkosystém přírodní, ekosystém umělý Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeViz poslední snímek CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2

3 3

4  Živé organismy (houby, rostliny a živočichové) žijí na určitém území, kde je ovlivňuje jednak neživá příroda (množství vody, složení půdy, teplota vzduchu) a jednak jiné organizmy. Tento celek nazýváme ekosystém. 4

5  Ekosystémy dělíme na:  vodní (např. řeka)  suchozemské (např. pole) 5

6 Rozlišujeme: 1.Přírodní ekosystémy 2.Umělé ekosystémy 6

7 1.Přírodní ekosystémy Ekosystémy, které existují téměř bez zásahu člověka Dnes vzácné, zcela přirozené jsou snad jen některé části velehorských polárních oblastí, pouští, tropických deštných lesů a oceánů Např.: přirozený les, jezero, horní toky řek, louka, horské oblasti, bažiny, apod. 7

8 8 2. Umělé ekosystémy Ekosystémy vytvořené člověkem nebo ty, do kterých člověk zasahuje Např.: park, pole, zahrada, pastvina, dnes i většina lesů, rybník, regulované části řek

9  Soubor všech živých organizmů propojených s neživou přírodou v určitém prostředí nazýváme ekosystém.  Ekosystém dělíme na vodní a suchozemské  Druhy ekosystémů: přírodní a umělé 9

10 1.Uvedené organizmy přiřaďte do ekosystému loukales rybník 10 Kopretina Pampeliška Čmelák Motýl kopretina, smrk, krtek, pampeliška, čmelák, kapr, hřib, borůvka, datel, veverka, motýl, jelen, labuť, leknín. Smrk Krtek Hřib Borůvka Datel Veverka Jelen Kapr Labuť Leknín

11 2. Pojmenujte ekosystémy na obrázcích a určete, zda jsou přirozené nebo umělé: 11 Přehrada Umělý ekosystém Řeka Přírodní ekosystém Hory Přírodní ekosystém Chmelnice Umělý ekosystém

12 INTERNET:  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  Microsoft PowerPoint - klipart 12


Stáhnout ppt "Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_782_4TR_PRV Autor: Jana Stolá 1."

Podobné prezentace


Reklamy Google