Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_317 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Sandra Volková Předmět Hudební.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_317 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Sandra Volková Předmět Hudební."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_317 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Sandra Volková Předmět Hudební výchova Ročník 4. Datum vytvoření Anotace Prezentace je zaměřena na život a dílo Bohuslava Martinů. Součástí jsou také otázky prověřující pozornost žáků. Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

2 1890 Polička – 1959 Liestal, Švýcarsko

3  Narozen v Poličce ve věži chrámu sv. Jakuba.  Na pražské konzervatoři studoval hru na housle, klavír a varhany.  Jeho profesorem byl Josef Suk.  Z konzervatoře nakonec odešel, jelikož nebyl považován za dost pilného a talentovaného žáka.

4  V roce 1923 odchází do Paříže.  Před odchodem do Paříže nebyl zcela tak originálním a výrazným skladatelem.  Martinů byl silně ovlivněn skladateli pařížské šestky a francouzskou hudbou, kterou považoval za jemnou, ušlechtilou a barevnou.

5  Kvůli 2. sv. válce musí v roce 1941 opustit Paříž a odchází do USA, kde získal místo učitele.  Po 2. sv. válce se vrací zpět do Evropy a usazuje se ve Švýcarsku, kde nakonec umírá.  Do Čech se již nevrátil.

6  U díla Bohuslava Martinů vždy existuje dilema, do jaké míry je skladatelem kosmopolitním a do jaké míry skladatelem českým. Jeho díla jsou velmi ovlivněna prostředím, ve kterém skládal, ale vždy do nich vnáší něco ze své národní podstaty.  V obavě o osud českých vojáků například vznikla Polní mše a na památku Lidicím vzniká Památník Lidicím.

7  Half – time, Vřava  Špalíček (balet)  Hry o Marii (opera)  Řecké pašije (opera)  Kuchyňské revue (jazzový balet)  Otvírání studánek (kantátový cyklus)  Taras Bulba (rapsodie)  6 symfonií

8 V řecké vesnici se chystají pašijové hry. Největší napětí nastává při určování rolí Krista a Jidáše. Za soumraku do vesnice přijíždí uprchlíci a žádají vesničany o přijetí mezi sebe. Někteří vesničané využívají situace a prodávají jim základní potraviny za vysoké ceny. Vesnice se rozdělí na dva tábory – na ty, kteří chtějí pomoci, a na ty, kteří se staví proti uprchlíkům. Celý příběh končí tragicky, kdy je Kristus snažící se zachránit uprchlíky opět ukřižován.

9  Kde se narodil Bohuslav Martinů?  Jak se jmenoval jeho profesor na konzervatoři?  Ve kterých zemích Martinů působil?  Vyjmenuj alespoň 3 díla B. Martinů.  Jak se jmenuje opera zpracovávající umučení Ježíše Krista?

10  AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:.  JANSEN, Darek. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:.  WÖLK, Rüdiger. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_317 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Sandra Volková Předmět Hudební."

Podobné prezentace


Reklamy Google