Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Označení DUM Fi- DUM Autor

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Označení DUM Fi- DUM Autor"— Transkript prezentace:

1 Označení DUM 22 - 13 - Fi- DUM Autor
Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice, Předmět a očekávaný výstup Ročník: Datum: Předmět: Výchova ke zdraví Tematický celek: Vývoj dítěte a péče o dítě Očekávaný výstup: Vytváří si správný životní styl pro ovlivnění zdraví svého dítěte.Získává odpovědnost za zrod nového života. Má představu o výživě novorozence, batolete a dítěte předškolního věku.Má představu o správné výchově a vývoji dítěte školního věku. Anotace: • Pracovní list pro žáky ke kontrole znalostí. • Motivační křížovka pro žáky. • Prezentace slouží jako podpora k výuce učiva – k lepší komunikaci a pochopení daného tématu. Klíčová slova: Výchova ke zdraví, vývoj dítěte, péče o dítě.

2 Vývoj dítěte a péče o dítě
Výchova ke zdraví Vývoj dítěte a péče o dítě

3 Vývoj člověka Fáze vývoje: dětství, dospělost, stáří 1. novorozenec
obr.1 Fáze vývoje: dětství, dospělost, stáří 1. novorozenec 2. kojenec 3. batole 4. mladší školní věk 5. starší školní věk 6. prepuberta 7. puberta 8. adolescence 9. dospělost obr.2 obr.3

4 Potřeby = to, co se projevuje jako nadbytek či nedostatek
A) vrozené – spánek, nasycení, čistota… B) sekundární – bezpečí, uznání, vztah k lidem ... Prostředí – tam, kde dítě žije, kdo ho obklopuje Materiální podmínky – domov, další výchovná zařízení Denní rozvrh – střídání spánku a bdění, výživa, aktivní bdění

5 Novorozenec 0 – 28. den 48 cm a výše, 2,5kg a výše + křik
Donošené: dnů Nedonošené (7.měsíc) 20 hodin spánku, 4 hodiny bdění, kojení, přebalování Smyslové vnímání zrak – hračky do zorného pole sluch – laskavá mluva chuť – rozeznají všechny, upřednostňují sladkou chlad, teplo - rozezná Rozvoj motoriky – ruce v pěst, uchopovací reflex City vyjadřují křikem, ale bez slz (až na konci 1.měsíce) obr.4

6 Kojenec do 1 roku obr.5 obr.6 Kratší spánek, krmení lžičkou, hygiena
Sezení – 6.-9.měsíc (nočník) Smysly – zrak – spojení ruka – oko sluch chuť s hmatem – poznání Motorika – obracení, sed, lezení, plazení, klekání, chůze Hra – kostky, manipulace s tělem, napodobuje, říkanky Řeč – žvatlání, rozumí povelům, reaguje ne podněty City – 6.-8.týden - první úsměv 5.-6.měsíc - reakce na opuštění krátkodobá paměť směje se, vzpírá se žárlivost vztahy k matce, otci, sourozencům obr.5 obr.6

7 Batole 1 – 3 roky obr.7 Spánek x bdění – prodlužuje se
Krmení – základy stolování –samo jí Kontrola moči a stolice – sedání na nočník Mytí, koupání, čištění nosu, zubů Oblékání – nejprve se vysvléká, později oblékání, zapínání, zavazování tkaniček Rozumí odměně i trestu Smysly: rozeznává barvy, tvary Řeč. Výslovnost, roste slovní zásoba, skládá věty Hudba Rozvoj motoriky – chůze, skoky, běh Vývoj strachu, těžce nese odloučení od matky Vzdor – navyváženost rozvoje nervové soustavy obr.8

8 Předškolní věk 3 – 6 let Dodržování nastolené životosprávy
Motorika – hrubá – nohy jemná – ruce dominace L x P Drobné práce v domácnosti Sportovní aktivity Kresba Řeč – otázky Proč? Orientace v čase Rozvoj fantasie – vymýšlí si, zvědavost City: radost, žárlivost, strach, nemá pocit nebezpečí Sociální vztahy: osamostatňuje se, kamarádské vztahy obr.9

9 Školní věk Puberta Vstup do školy – ukončení základního vzdělání
Školní zralost – fyzicky, psychicky a citově Adaptace na školní docházku – ½ roku Nový režim dne - Od hry k učení Puberta 2.zlom ve vývoji = dospívání – adolescence Od 11 let i dříve do 18 let i později Změny: psychické – rozumové, citové fyzické . tělesné obr.10 obr.11

10 Autorizace : Obr.1 vlastní Karolína Horníčková
Obr.3 vlastní Karolína a Tadeáš Horníčkovi Obr.4 vlastní Karolína Horníčková Obr.5 Obr.6 Obr.7 isolated-photo jpg Obr.8 Obr.9 75c8daa2c800_big.bmp Obr10 deti-a-cizi-jazyky-ii-sh.jpg Obr.11


Stáhnout ppt "Označení DUM Fi- DUM Autor"

Podobné prezentace


Reklamy Google