Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 13 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 13 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium."— Transkript prezentace:

1

2 Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 13 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II

3 Monogram (z řec. monos - jeden a gramma - písmeno) znamená zkratku vlastního jména, bývá graficky dekorativně upravena. Monogramem (původně) - jediné písmeno, později se objevují ozdobně komponované monogramy ze dvou nebo i více písmen. Označení pro původce listiny, uměleckého díla, majitele předmětu… am#mediaviewer/Soubor:Simple_Labarum2.svg

4 Karel I. Veliký, Francký král a první středověký římský císař Kristův monogram (chíró) - symbol je zkratkou pro řecký zápis slova - je tvořen jeho prvními dvěma písmeny, řeckými písmeny Χ (chí) a Ρ (ró)

5 Ex libris v latině znamená doslova „z knih“ - ve smyslu - tato kniha je z knih pana XY. (Původní název - Knižní značka) l Malý ozdobný lístek. Obsahuje název ex libris, jméno, erb, či monogram objednavatele a výtvarný motiv nebo jiné vyjádření vztahu majitele ke knize.

6 Knižní značky jsou prokazatelně starší než knihtisk. (Objevovaly se již ve středověkých rukopisných kodexech.) V počátcích je používali panovnici, šlechtické rody a kláštery. Už v té době se kladl důraz na umělecké řešeni exlibris. (Přední umělci té doby např. A. Durer, L. Cranach.) Hnizdovsky_ExLibris_Tree.jpg /Ex_libris_claret_de_la_tourette_ jpg cs.wikipedia.org/wiki/Ex_libris#mediaviewer/Soubor:Alfred_Rolle r_Exlibris_Fritz_Oberndorfer_1899.jpg

7 Monogram – může tvořit část loga firmy nebo instituce Logo (z řeckého logos = slovo, řeč, pojem…) Grafická značka organizace, firmy nebo instituce, uvedená na dokumentech, produktech, propagačních materiálech. Pomáhá identifikovat a tvoří povědomí o značce (image-building). Vyjadřuje styl a předmět podnikání. logo.png Bauhaus 1919

8 Kompozice loga 1 - Obrazové (Apple) 2 - Typografické (Google) 3 - Kombinované (symbol a text - BMW) U kombinované kompozice je vhodné navrhnout horizontální a vertikální variantu loga (text vedle znaku a pod znakem -uplatní se vždy vhodnější varianta loga s ohledem na rozměry a možnosti tisku…)

9 Symbol Logo musí být originální. Nevhodný je symbol, který označuje celý obor (výrobce kol – kolo). Pozor na nadužívané symboly – srdce… Dobré logo – využije optických klamů, kreativně člení prostor (pracuje s negativním prostorem - mezi písmeny se objeví znak…) Hodnota loga - originalita, odlišnost od konkurence, kvalitní zpracování. + - Logo nadčasové – seriózní a stabilní (odolá času) + - Trendy – se mění – moderní logo je v intervalu obnovováno.

10 Text - musí být čitelný. Vysázený klasickým fontem, nebo je font pro logo vytvořený. Patkové písmo - stabilní a důvěryhodné Bezpatkové - moderní a svěží Psané - osobní, neformální oogle-Logo.svg

11 Barevnost loga Barva – upoutá - (celkový dojem ) Využití symboliky barev Variabilní logo - používá se v různých barvách (i tvarech) Barevné přechody působí dynamicky a moderně - důležité je řešení v souvislosti s jednobarevnou i černobílou variantou) Formát souboru Ideálně vždy ve vektorovém formátu. ( logo se užívá bez ztráty kvality)

12 1 - Navrhněte vlastní monogram, který unese i takové zmenšení, že návrh bude použitelný při výrobě pečetního prstenu. 2 - Navrhněte známé osobnosti ex libris. 3 – Navrhněte logo pro kroužek, organizaci, společenskou událost… dle vlastního výběru.

13 Logo Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Bohumila Skrbková, Gymnázium Sušice Předmět: Informatika, Počítačová grafika Datum vytvoření: prosinec 2013 Třída: první ročník čtyřletého gymnázia Označení: VY_32_INOVACE_Inf-1_13 Anotace a metodické poznámky: Materiál – Grafika – Logo se věnuje několika úkolům užité grafiky – (konkrétně řeší monogram, ex libris a logo). Studentům jsou úkoly představeny z historického úhlu pohledu a seznámí se s funkcí a pravidly při zpracování grafických značek. V praktickém úkolu studenti vytvoří návrh na řešení vlastního monogramu a loga pro kroužek, instituci…(dle vlastního výběru). Použité materiály: PROKOP, Vladimír, Kapitoly z dějin výtvarného umění, O.K.-Soft, 2011, Sokolov Přímo u použitých obrázků je uveden zdroj, ostatní obrázky jsou dílem autora. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 13 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium."

Podobné prezentace


Reklamy Google