Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium."— Transkript prezentace:

1

2 Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II

3 Umělecký směr - popular art (populární masové umění). Polovina 50. let v-USA. Ovlivněn populární hudbou a komerčním uměním. „Poping“ se promítl do životního stylu doby - druh oblékání, střih vlasů, grafický design a životní pocit… Reakce mladé generace na převládající tendence abstraktního expresionismu (izolace moderních směrů od reality)

4 Pop art hledá kontakt s lidským životem v konkrétním světě. Pracuje s předměty denní potřeby. „Skutečné umění se nachází na přebalech science-fiction a kinoreklamách.“ Inspirace velkoměstskou kulturou a jejími vizuálními projevy (fotografie,film, reklama a komiksy).

5 Andy Warhol Americký malíř, grafik, filmový tvůrce a vůdčí osobnost amerického hnutí pop artu. Svou kariéru zahájil jako ilustrátor reklamních předmětů. Používá techniku serigrafie (sítotisk). Instaluje v sekvencích. (Campbbellova polévka, Marilyn Monroe, Eletrické křeslo…)

6 r:SoupCanParody.jpg Sekvence Campbbellova polévka „OPAKOVANÉ ZOBRAZENÍ“: SÉRIOVOST, ZMNOŽENÉ POHLEDY, OPAKUJÍCÍ SE MOTIVY. Opakující se motiv (seriovost) Stejný motiv bývá zobrazen v barevných variantách. (komplementární barvy)

7 Roy Lichtenstein americký umělec (malíř, grafik, designér a sochař) Umělecké médium - „deváté umění“ Kresby, doplněné textem jsou chronologicky uspořádány v cílených sekvencích. Dohromady vytvářejí celek - příběh. Panel - jeden obrázek, který zachycuje okamžik. Panely jsou uspořádány juxtapozičně (vedle sebe).

8 Inspirováni pop artem pracujte s vámi zvoleným motivem - vytvořte sekvenci.

9 _Google_Art_Project.jpg Roy Lichtenstein takto překreslil malbu Vincenta van Goga. vyberte si z klasických malířských děl kompozici a zkuste vyrazit ve šlépějích R. L.

10 Inspirováni pop artem vytvořte krátký komiks. Vaším východiskem se může stát praktický úkol č. 2.

11 Pop art Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Bohumila Skrbková, Gymnázium Sušice Předmět: Informatika, Počítačová grafika Datum vytvoření: prosinec 2013 Třída: sexta osmiletého gymnázia Označení: VY_32_INOVACE_Inf-1_18 Anotace a metodické poznámky: Prostřednictvím tohoto materiálu se studenti seznámí s pop artem a s nejvýznamnějším představitelem pop artu - Andy Warholem. Pop - art objevil možnosti sítotisku, pracuje se sekvencí, do umění přenesl prostředky reklamní tvorby a věci každodenní potřeby - (plošné zobrazení, ostré barvy, jasné tóny). Jak si studenti osvojili pop art prověří úkoly- 1.- studenti vytvoří sekvenci, 2. – studenti vytvoří krátký komiks a 3. – vektorová reprodukce klasického výtvarného díla. Použité materiály: PROKOP, Vladimír, Kapitoly z dějin výtvarného umění, O.K.-Soft, 2011, Sokolov Přímo u použitých obrázků je uveden zdroj, ostatní obrázky jsou dílem autora. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium."

Podobné prezentace


Reklamy Google