Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vypravování. Anotace k šabloně EU III/2-3/2 Prezentace seznamuje se základními znaky vypravování a je doplněna několika cvičeními. Je určena pro 6.ročník,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vypravování. Anotace k šabloně EU III/2-3/2 Prezentace seznamuje se základními znaky vypravování a je doplněna několika cvičeními. Je určena pro 6.ročník,"— Transkript prezentace:

1 Vypravování

2 Anotace k šabloně EU III/2-3/2 Prezentace seznamuje se základními znaky vypravování a je doplněna několika cvičeními. Je určena pro 6.ročník, k slohovému tématu Vypravování, ale může být použita i ve vyšších ročnících k procvičování učiva. Žáci by měli vypravovat jednoduchý chronologicky řazený příběh a sestavit osnovu. Prezentace seznamuje se základními znaky vypravování a je doplněna několika cvičeními. Je určena pro 6.ročník, k slohovému tématu Vypravování, ale může být použita i ve vyšších ročnících k procvičování učiva. Žáci by měli vypravovat jednoduchý chronologicky řazený příběh a sestavit osnovu.

3 Vypravování Vypravujeme příběh Vypravujeme příběh Základem je děj Základem je děj Události uvádíme v časové posloupnosti Události uvádíme v časové posloupnosti Usilujeme o dějové napětí (výběr sloves, různé druhy vět, přímá řeč…) Usilujeme o dějové napětí (výběr sloves, různé druhy vět, přímá řeč…)

4 Osnova: 1/ Úvod: 2/ Stať: a/ b/ b/ 3/ Závěr:

5 Sestavte příběh z přeházených vět: 1. Také Velvarští poslechli a vajec přivezli plničký vůz. 1. Také Velvarští poslechli a vajec přivezli plničký vůz. 2. O stavbě si lidé vypravovali nejrůznější historky. 2. O stavbě si lidé vypravovali nejrůznější historky. 3. Základní kámen ke Karlovu mostu byl položen s velkou slávou v roce Základní kámen ke Karlovu mostu byl položen s velkou slávou v roce Protože však v Praze tolik vajec nebylo, nařídil Karel IV., aby vejce na stavbu posílali ze všech královských měst. 4. Protože však v Praze tolik vajec nebylo, nařídil Karel IV., aby vejce na stavbu posílali ze všech královských měst. 5. Moudrým konšelům se dlouho všichni smáli. 5. Moudrým konšelům se dlouho všichni smáli. 6. Když pak zedníci vejce roztloukali, zjistili, že jsou všechna natvrdo. 6. Když pak zedníci vejce roztloukali, zjistili, že jsou všechna natvrdo. 7. Vápno prý stavebníci míchali s vejci, aby byl most pevný na věčné časy. 7. Vápno prý stavebníci míchali s vejci, aby byl most pevný na věčné časy. 8.Opatrní konšelé se totiž báli, aby se vejce cestou nerozbila. 8.Opatrní konšelé se totiž báli, aby se vejce cestou nerozbila.

6 Napište příběh s těmito zadanými slovy: Rodina, cesta, auto, stany, kola, hrad, mučírna, rybník, koupání, táborák, pečení, déšť, návrat. Rodina, cesta, auto, stany, kola, hrad, mučírna, rybník, koupání, táborák, pečení, déšť, návrat. Budík, koupelna, snídaně, aktovka, autobus, úkol, matematika, tělocvik, přírodopis, vycházka, pochvala. Budík, koupelna, snídaně, aktovka, autobus, úkol, matematika, tělocvik, přírodopis, vycházka, pochvala.

7 Sestav krátký příběh, v němž budou všechna slova začínat stejnými písmeny. Příklad: Mám maminku Marcelu. Maminka má mě. Máme mnoho myší. Myši mají malé myšky. Maminka myši miluje. Maminka myšek má moc mléka. Myšky milují mateřské mléko. Myš má milého myšáka. Myšák miluje myš, malé myšky milují myšáka. Myšák Martin měří malé myšky metrem. Miladu, Moniku, Míšu, Magdu. Magda má modrou mašli. Milada mrská matematiku. Milana, Matouše, Marka. Matouš mlsá med. Milan mává mečem. Marek mívá migrénu. Myšky i myšáci mají malovací mánii. Malují mosty, mlýn, mraky, moře. Moře myši moc milují. Příklad: Mám maminku Marcelu. Maminka má mě. Máme mnoho myší. Myši mají malé myšky. Maminka myši miluje. Maminka myšek má moc mléka. Myšky milují mateřské mléko. Myš má milého myšáka. Myšák miluje myš, malé myšky milují myšáka. Myšák Martin měří malé myšky metrem. Miladu, Moniku, Míšu, Magdu. Magda má modrou mašli. Milada mrská matematiku. Milana, Matouše, Marka. Matouš mlsá med. Milan mává mečem. Marek mívá migrénu. Myšky i myšáci mají malovací mánii. Malují mosty, mlýn, mraky, moře. Moře myši moc milují.

8 Jak byste se zachovali v těchto situacích? Vytvořte krátký příběh. Do mé třídy vstoupila žirafa a usadila se vedle mě v poslední lavici… Do mé třídy vstoupila žirafa a usadila se vedle mě v poslední lavici… Rodiče mě vyzvali, abych navštívil pratetu na Marsu… Rodiče mě vyzvali, abych navštívil pratetu na Marsu… Ráno jsem se probudil v cizím domě… Ráno jsem se probudil v cizím domě… O prázdninách se mi stala nemilá příhoda… O prázdninách se mi stala nemilá příhoda…

9 Veďte monology za neživé věci. Vyber si jeden z obrázků neživých věcí a napiš její příběh. Vyber si jeden z obrázků neživých věcí a napiš její příběh.


Stáhnout ppt "Vypravování. Anotace k šabloně EU III/2-3/2 Prezentace seznamuje se základními znaky vypravování a je doplněna několika cvičeními. Je určena pro 6.ročník,"

Podobné prezentace


Reklamy Google