Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.spis.cz Kam může směřovat další vývoj eGovernmentu v ČR? Ondřej Felix, VP SPISu Pavel Kalášek, VP SPISu eGovernment 2007 4. – 5. 12. 2007, Praha.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.spis.cz Kam může směřovat další vývoj eGovernmentu v ČR? Ondřej Felix, VP SPISu Pavel Kalášek, VP SPISu eGovernment 2007 4. – 5. 12. 2007, Praha."— Transkript prezentace:

1 Kam může směřovat další vývoj eGovernmentu v ČR? Ondřej Felix, VP SPISu Pavel Kalášek, VP SPISu eGovernment – , Praha

2 Ušetří nám eGovernment čas, nervy i peníze? Několik užitečných principů Obsah

3 Občan komunikuje s úřady a institucemi: Dnes vs. Pozítří aneb Zajíčkovi mění jamku…

4 STĚHUJÍ SE !!!

5

6 Doklady/kdoOPŘPpastechničákprůkaz VŠznámka Táta●●●● Máma●●● Babička●●● Student●●● ● Školák ● Pes ● Občan od státu nic nechce, pouze plní své zákonné povinnosti…. Na každou změnu dokladu počítejme 2 hodiny a máme 36 hodin - ale skutečně - neproduktivní činnosti.

7 …ale to jsme na začátku, neboť ještě existují… plynárny, energetiky, vodárny, směsný odpad, bankovní účty, hypoteční banka, kabelovka, telefonní operátor, pobočka ČSSZ, pobočka zdravotní pojišťovny, pojišťovna nemovitosti, pojišťovna auta, životní pojištění, úrazové pojištění dětí, penzijní připojištění, obvodní doktor, lékaři specialisté, finanční úřad, pošta, atd… Téměř všechny tyto změny mohu udělat až s novými doklady – určitě s občanským průkazem…. a každý vyžaduje údaje o trvalém bydlišti podle nějakého zákona….. ztratit občanský průkaz během procesu….

8 Kdo/kamMámaTátaBabičkaStudentŠkolák Energetika ● ● Plynárny ● Vodárny ● Odpad ● Banka ●●●● Hypotéka ● Kabelovka ● Operátor ●● Mobil.operátor ●●●●● ČSSZ ●● Zdrav. poj. ●●●●● Poj. auta ● Poj. nemovitosti ● Životní pojištění ● ● Úrazové poj. dítěte ● Poj. domácnosti ● Penzijní poj. ● Obvodní lékař ●●●●● Specialisté - lékaři ●●● ●●●●●● FÚ ● Pošta ●●●● A naše milá rodinka má před sebou úhrnem přes 100 hodin strávených v dialogu s těmito institucemi… Někde jde o pohodlí, jinde o peníze, nebo i o kriminál....

9 Jak by mohl Pozítří vypadat cílový stav? 1. rodinka se objedná na libovolném kontaktním místě; 2. rodinka dorazí v určenou hodinu na kontaktní místo; 3. doloží, že se stěhuje na novou adresu; 4. odevzdá občanské průkazy; 5. jsou jí vystaveny provizorní, leč platné OP. Do 3 týdnů jí přijdou poštou nové OP; 6. předá k autorizaci seznam adres institucí (který si předtím připravil pomocí internetu doma) 7. kontaktní místo rozešle změnu adresy autorizovaným způsobem na seznam adres; 8. kontaktní místo opraví údaj v centrální evidenci odpovídajícím způsobem A je to!

10 Co je potřeba k tomu, aby vše mohlo Pozítří takto fungovat ??? Integrace veřejné správy centrálně spravovaná, vypovídající, jednou se vyskytující identifikace osoby celoplošně dostupné údaje o obyvateli zmocnění veřejné správy, přesněji státní správy, k provedení autorizovaného výpisu z registru a k elektronickému rozeslání a systém musí zajistit, že nedoručená, přesněji neakceptovaná podání dostane občan zpět k ručnímu vyřízení. A toto vše nevyžaduje téměř žádné legislativní změny, jen ochotu ke změně !!!

11 Existuje několik pravidel a principů, které nalezly svůj původ mj. na půdě SPISu, které mohou dosažení takového cíle výrazně napomoci. právo volby místa a způsobu komunikace s VS právo poskytnout informace VS pouze jednou a právo delegovat požadovat zajištění podkladů z informací VS pro VS orgány VS vedou své informace elektronicky obyvatel, resp. osoba, mají právo volby způsobu a místa doručování

12 Děkujeme za pozornost a těšíme se na shledanou za rok, třeba už bude Pozítří… možná bude stačit, aby rodina poslala na kontaktní místo jen svého zástupce.... Ondřej a Pavel – s upřímnými díky Šárce


Stáhnout ppt "Www.spis.cz Kam může směřovat další vývoj eGovernmentu v ČR? Ondřej Felix, VP SPISu Pavel Kalášek, VP SPISu eGovernment 2007 4. – 5. 12. 2007, Praha."

Podobné prezentace


Reklamy Google