Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Chceme mít také v ČR snadný přístup k vysokoškolským kvalifikačním pracím? (a co je pro to třeba udělat) Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Chceme mít také v ČR snadný přístup k vysokoškolským kvalifikačním pracím? (a co je pro to třeba udělat) Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference."— Transkript prezentace:

1 Chceme mít také v ČR snadný přístup k vysokoškolským kvalifikačním pracím? (a co je pro to třeba udělat) Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference Praha,

2 CHCEME A CO JSME PRO TO UDĚLALI DOSUD Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference Praha,

3 Osnova: 1.Výchozí stav - rekapitulace 2.Komise eVŠKP 3.Zásadní změna - legislativa 4.Soubor metodických návodů 5.Co dál Vysokoškolské kvalifikační práce

4 Výchozí stav v ČR :  první systémy na různé úrovni  chybí úplná národní registrace  neexistence kooperace  stav zpřístupňování velmi různý  nedostatečná společenská objednávka  chyběla systematická činnost  nebylo se „čeho chytit“ Vysokoškolské kvalifikační práce

5 Cesty k řešení = stanovené úkoly: a)systematická činnost b)usilovat o koncepci na národní úrovni c)sjednocovat praxi na VŠ d)zvyšovat gramotnost autorů prací e)usilovat o řešení legislativy f)vytvořit národní standardy g)získat podporu a spolupráci Vysokoškolské kvalifikační práce

6 Zahájení systematické činnosti:  analýza stavu v zahraničí  vstupní analýza stavu v ČR Založena Komise e-VŠKP  vypracovány poziční dokumenty  sestaveny pracovní týmy  zahájeny konkrétní práce  pravidelná činnost, web atd. Vysokoškolské kvalifikační práce

7 Zásadní změna - legislativa:  novela AZ zákona a důsledky  novela VŠ zákona = společenská objednávka  problémy nejen výkladu  podmínky implementace Vysokoškolské kvalifikační práce

8 Nejčastější dotazy :  terminologie a novela VŠ zákona  jednoznačnost výkladu  AZ versus novela VŠ zákona  možnosti řešení problémů  jak se zachovat  SOUBOR DOPORUČENÍ Vysokoškolské kvalifikační práce

9 Soubor doporučení :  vychází ze zkušeností škol  reaguje na aktuální situaci  přináší vzory, návody, inspiraci  předpokládá nezbytnou míru individualizace postupů  spoléhá na vůli ke spolupráci Vysokoškolské kvalifikační práce

10 Soubor doporučení - obsah:  1. makroworkflow  2. model workflow  3. potřebné související předpisy a jejich vzory  4. metodické návody  5. návrh NS metadat Vysokoškolské kvalifikační práce

11 1. Makroworkflow:  nejobecnější postupy  pro různé výchozí podmínky  nutná je analýza  proces je možné časovat podle konkrétních možností  „Desatero“ Vysokoškolské kvalifikační práce

12 2. Workflow:  organizace životního cyklu VŠKP  různí aktéři procesu  organizace a koordinace  návaznost kroků  individuální nuance  spojení s IS školy Vysokoškolské kvalifikační práce

13 3. Předpisy :  obecná struktura a obsah  různé výchozí podmínky  hledat nejschůdnější cesty  zvážit „legislativní“ úroveň  konkrétní vzory Vysokoškolské kvalifikační práce

14 4. Metodické pokyny :  jak psát práce  náležitosti práce  formální úprava  tištěné a elektronické exempláře  vzory, šablony Vysokoškolské kvalifikační práce

15 5. Metadata – návrh NS:  sada popisných prvků  povinné položky  problém věcného popisu  způsob zápisu, syntaxe  validace, číselníky  lokální a národní úroveň Vysokoškolské kvalifikační práce

16 Co dál teď hned na jednotlivých VŠ:  seznámit se se SD  vyjít z makroworkflow  aplikovat na konkrétní podmínky  zohlednit návrh NS a dohodnout povinná metadata  vypracovat a schválit předpisy  NEOBJEVOVAT OBJEVENÉ ! Vysokoškolské kvalifikační práce

17 Co dál teď hned „globálně“:  informovat (autory, pedagogy …)  poskytovat metodickou pomoc  pracovat na zvyšování IG autorů  usilovat o „maximální“ řešení  sjednocovat praxi  získávat podporu managementu VŠ Vysokoškolské kvalifikační práce

18 Co dál hned poté :  analyzovat a vytipovat SW pro lokální uložiště  vypracovat návrhy prezentačních a komunikačních formátů  řešit trvalé identifikátory  řešit trvalou archivaci fulltextů Vysokoškolské kvalifikační práce

19 Co dál výhledově :  hledat finanční zdroje  připravit „národní“ projekt  najít si místo v rámci ŠL a NDK  zapojit se do spolupráce se zahraničními projekty  řešit otázky retrospektivity Vysokoškolské kvalifikační práce

20 Za Komisi eVŠKP Vám děkuji za pozornost Iva Horová AMU kontakty: Vysokoškolské kvalifikační práce


Stáhnout ppt "Chceme mít také v ČR snadný přístup k vysokoškolským kvalifikačním pracím? (a co je pro to třeba udělat) Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference."

Podobné prezentace


Reklamy Google