Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Technologie a možnosti rozvoje mobilních sítí Jiří Peterka.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Technologie a možnosti rozvoje mobilních sítí Jiří Peterka."— Transkript prezentace:

1 Technologie a možnosti rozvoje mobilních sítí Jiří Peterka

2 výchozí teze technologie nejsou cílem, ale prostředkem – pro operátory: cílem je byznys (zisk, výnosy/náklady, ….) – pro zákazníky: firemní: cena/výkon, kvalita, dostupnost, ….. rezidenční: ?????? – názor: jsou často předmětem manipulace reklamních kampaní výjimka: – technologie mohou být cílem pro malou skupinu nadšenců a na ní nejde stavět byznys názor: – naši operátoři nejsou (tolik) tlačeni do technologického rozvoje protože dokáží dostát svým byznysovým cílům i prostřednictvím „stávajících“ technologií

3 historie vs. současnost tahounem „mobilních“ inovací byl dříve souboj s „pevným hlasem“ – náš mobilní sektor zvítězil nad pevným již v roce 2000 co do počtu uživatelů/linek/SIM karet i objemu výnosů v rámci OECD generuje mobilní sektor jen 41% všech výnosů důsledek: – naši mobilní operátoři nepotřebovali (tak intenzivně) bojovat s „pevnou“ konkurencí – alespoň na poli hlasu následky: – nástup 3G technologií se v ČR dosti opozdil 3G pokrytí má jen O2 (a jen větších měst), zatímco T- Mobile (až na „4G“) a Vodafone teprve připravují – o konvergovaných službách se jen mluví žádné femtobuňky, žádné domovské zóny apod. nejsou ani na obzoru to, co je nabízeno, je „konvergované“ jen na obchodní úrovni názor: svůj vliv na „zpomalení“ inovací měla i ztráta samostatnosti prodej mobilních operátorů do rukou zahraničních vlastníků

4 proč změna (v oblasti mobilního Internetu? původně: – snaha „maximálně zužitkovat“ stávající technologie (GPRS, EDGE) teprve v poslední době: – nasazení 3G technologií navíc: – způsobem, který usnadní přechod na další generaci mobilních technologií (LTE) jako „předstupeň“ pro budoucí LTE důvody (názor): – konkurence „ne-mobilního“ broadbandu nejen „drátového“, ale i bezdrátového (Wi-Fi, případně WiMAX) – tlak uživatelů k čemu mobily s podporou 3G? nástup iPhone …... – opožděný nástup nových technologií reálné nasazení LTE je přeci jen dál, než se původně očekávalo – celkový trend dlouhodobá neudržitelnost „maximálního zužitkování“ stávajících technologií příklad T-Mobile CZ: změna názoru: původní záměr: „až LTE“ posléze: „nejprve 3G, pak LTE“ příklad T-Mobile CZ: změna názoru: původní záměr: „až LTE“ posléze: „nejprve 3G, pak LTE“

5 Co se změnilo? Z pohledu uživatelů …. původně: – pro operátory spíše „doplňková služba“ malý zdroj výnosů, proto: minimální přizpůsobení potřebám zákazníků – například způsob zpoplatnění: podle objemu přenesených dat – a to „draze“ z pohledu zákazníka: – „dobře nalíčená past“ zákazník si musel dávat velký pozor, aby „neprodělal kalhoty“ – bill shock ……. teprve s postupem času: – operátoři vychází vstříc zákazníkům 1.paušálním způsobem zpoplatnění – eliminace strachu na straně zákazníka – motivace ke skutečnému využívání 2.různými variantami služeb, pro různé účely – „Internet do mobilu“ – „Internet do notebooku“ 3.„namlsáním“ zákazníka – nabídka (dlouhého období) testování zdarma především přístup operátorů k mobilnímu Internetu ….

6 statistiky mobilního Internetu v ČR T-Mobile: – celkem 700+100 tisíc „Internet v mobilu“: přes 700 000, – objem přenesených dat: desítky MB (iPhone: 2-3x více) „Internet v notebooku“: 100 000 – objem přenesených dat: stovky MB – meziroční nárůst: okolo 15% dřívější nástup služeb O2: – celkem 600 tisíc „Internet v mobilu“: téměř 300 000 zbytek připadá na: – „Internet v notebooku” – “Pay-as-you-go“ (20 Kč/10 min.) – meziroční nárůst: téměř 300% před rokem celkově 212 000 – pozdější nástup celkově (zdroj: ČTK, září 2009): – cca 1,5 milionu SIM karet skutečně využívá „mobilní Internet“ přibližně každá devátá SIM karta – potenciální možnost má mnohem více SIM karet – meziroční nárůst: cca 100% Vodafone (dle ČTK ze září) : celkem 250 000


Stáhnout ppt "Technologie a možnosti rozvoje mobilních sítí Jiří Peterka."

Podobné prezentace


Reklamy Google