Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Čtyři v tom cross-docu žánry MFDF Jihlava 2014 Alena Müllerová 24. 10. 2014 1.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Čtyři v tom cross-docu žánry MFDF Jihlava 2014 Alena Müllerová 24. 10. 2014 1."— Transkript prezentace:

1 Čtyři v tom cross-docu žánry MFDF Jihlava 2014 Alena Müllerová

2 Historie docusoap  90. léta ve Velké Británii (the Cruise, Driving School)  Návaznost na observační dokument (Wisman, Greaf, Watson)  Technologický pokrok  Levnější než hraný film  Obyčejní lidé/ instituce, úřady, zařízení  Dokumentární zobrazení + seriálová dramaturgie 2

3 Předchůdci docusoap u nás  Sběrné observační dokumenty  Helena Třeštíková – Manželské etudy, cyklus Mládež (sestřičky, mladí delikventi, umělci)  Pavel Koutecký – Po roce a opět po roce, Do života, Každý rok je v Praze jaro, Občan V.H. 3

4 Moderní docusoap v Čechách  2010 Ptáčata, Zlatí hoši – první pokusy o docusoap – ujasňování, co je to docusoap  2011 Masterclass ČT a IDF s Chrisem Terrilem zakladatelem docusoapu (Křižník,Příběhy ze Soho, Komando v přední linii) 2012 schváleny náměty Ireny Hejdové a Eriky Hníkové na docusoap – inspirace GB 2013 vysílání Čtyři v tom - diváci objevují docusoap 4

5 docusoapov é série o nastávajících matkách dvě série - 6 x 45 min 1. série vysílána leden - březen série - jaro 2014 Čtyři v tom 1

6 6 K oncept projektu čtyři silné příběhy nastávajících matek z nejrůznějších sociálních skupin sledování hrdinek před porodem, při porodu i po něm. Proměny vztahů v rodinách, odraz aktuálního společenského dění i nadčasovost témat mateřství a rodičovství empatický přístup režisérky + intimní momenty zachycené na malé kamerky 1. série Čtyři v tom měly průměrný share 18,45 % v cílové skupině divaček ve věku 25–34 let, průměrný rating 3,9 se sledovaností 343 tisíc diváků (share 8) plus 150 tisíc přístupů denně na webu ČT a týdně na Facebooku (přes 13 tisíc sympatizantek)

7 Čtyři v tom 2  Druhá řada docusoapky o nastávajících matkách a jejich rodinách  Scénář: Irena Hejdová  Režie: Markéta Ekrt Válková  Dramaturgie: Zuzana Šimůnková, Martin Mareček  Téma: Mateřství s překážkami 7

8 Čtyři v tom 3  Třetí řada docusoapky o nastávajících matkách a jejich rodinách  Stejný tým jako u 2. řady  Téma: Štěstí napodruhé nebo Druhé šance  Ve výběru je : nastávající matka dvojčat žena, která se rozhodla rodit přirozeně, prvorodička žena, která čeká už čtvrté dítě. 8

9 Jak se točí Čtyři v tom  Harmonogram natáčení  Výběr hrdinek a způsob spolupráce s nimi  Literární příprava a dramaturgie  Výroba a technika  Forma a obsah natáčení  Střih  PR a marketing  Čtyři v tom na FB  Obchodní (ne) využití 9

10 Harmonogram Čtyři v tom II  únor 2013 –schválení pořadu  březen výzva na obrazovce  duben, květen 2013 – casting a obhlídky  polovina června 2013 – jsou vybrány hrdinky  červen až prosinec 2013 – natáčení (60 dnů)  září – prosinec 2013 – souběžně s natáčením střih a následně postprodukce (5 dílů hotovo)  Leden-únor 2014 –dokončení postprodukce, PR kampaň  Od vysílání 10

11 Výběr hrdinek  Casting – výběr  1.série – 300 přihlášených  2. série- 100 přihlášených  3. série- 150 přihlášených  Motivace  Dostat se ze sociální izolace  Podělit se těžký osud  Pochlubit se  Smlouva  finance, spolupráce, autorizace – vzájemná důvěra 11

12 Literární a režijní příprava  Výběr hrdinek (původně 5 protagonistek), obhlídky v domácím prostředí, rozhovory  LP průběžně – odevzdává se jednou měsíčně  Neporušujeme jednotu času (svátky, volby, roční období)  Nezasahujeme do reality – pouze vybíráme situace, výjimečně je navrhujeme  Domácí videa – autoři navrhují CO například točit (mluvte s dítětem v břiše) 12

13 Natáčení  Vizitky  Establishing shot (větrák) – panoramatické záběry se specifickou hudbou  Příšte uvidíte  60 natáčecích dnů (cca 2,5 dne měsíčně)  Domácí video  Emergency line – štáb v pohotovosti  Komunikace s hrdinkami – chráníme je 13

14 Střih  12 dní /1 díl  2 střihači – kvůli odstupu  Materiál na 2 díly – začíná se stříhat  Paralelně se stříhá víc dílů – příště uvidíte  Velký objem materiálů u natáčení i malých kamer – u první série 12 TERAbitů materiálu) 14

15 Dokumentární a hrané prvky DOKUMENT  kamera  (ne) svícení  honoráře DRAMA  zvuk  znělka  písnička  komponovaná hudba  vizitky/ příště uvidíte 15

16 Výroba a technika  Sony Xdcam, X3, menší kamery  Sound Devices – mikroporty, tágo, (zvukař nemusí být u kamery)  Na 1 kameru – filmově  Vizitky na foťák  Malý štáb - kameraman, zvukař, režisér 16

17 PR a sociální sítě  po celou dobu natáčení i vysílání - kontakt s diváky seriálu na webu a FB  obsah ve formě rozhovorů a dalších textů.  v neděli na idnes článek s tou hrdinkou, která večer na ČT 2 v seriálu rodí  v úterý chat na webu  ve čtvrtek videorozhovor, jak žije teď (od příštího týdne)  v pátek anketa (jak vzpomínáte na porod atd.)  upoutávky na nový díl a výstupy v médiích.  diskuzi na webu a FB se snažíme usměrňovat ve spolupráci s kolegy z Nových médií ( propagace zboží, vulgarismy) 17

18 Čtyři v tom 1 sledovanost, ohlasy 18

19 Čtyři v tom web 19

20 I vysílání/TV vysílání I. řada  1. díl /  2. díl /  3. díl /  4. díl /  5. díl /  6. díl / II. řada  1. díl /  2. díl /  3. díl /  4. díl (pondělní dopoledne po nedělní premiéře)/

21 Aktuální informace  po premiéře 4. dílu Čtyři v tom 2 - první místo návštěvnosti webu ČT – téměř 575 tisíc zhlédnutých stránek/týden (První republika 480 tisíci/týden)  7. místo Čtyři v tom 1 (125 tis. zhlédnutých stránek/týden)  silné pondělky - standardní chování na webu ČT, diváci si jdou buď dodívat díl z předešlého dne, nebo případně si rozšířit zážitek z toho, co viděli v televizi (diskuse, články apod.)  premiéru 4. dílu Čtyři v tom vidělo 313 tisíc diváků - nejsledovanější nedělní pořad ČT 2  na facebooku - přes 30 tisíc fanoušků  stránky na FB zobrazilo lidí  v pátek, týden po uveřejnění výzvy na pomoc Amálčině rodině, se na účtu neziskové organizace zaměřené na pomoc rodinám se spinální atrofií, která finanční prostředky vybírá, nashromáždilo 43 tisíc korun 21

22 22 Děkuji vám za pozornost


Stáhnout ppt "Čtyři v tom cross-docu žánry MFDF Jihlava 2014 Alena Müllerová 24. 10. 2014 1."

Podobné prezentace


Reklamy Google