Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace."— Transkript prezentace:

1 Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Základní matematické dovednosti Číslo DUMu: VY_42_INOVACE _23_02 Název DUMu: Číselná osa, porovnání přir. čísel Pro obor vzdělávání: E/01 Opravářské práce Předmět: Matematika Ročník: 1. Autor: Bc. Vladimír Kopal Datum:

2 Střední škola Oselce Číselná osa

3 Střední škola Oselce Každé přirozené číslo můžeme znázornit na číselné ose. Počátkem číselné osy je obraz čísla nula. Každé přirozené číslo můžeme znázornit na číselné ose. Počátkem číselné osy je obraz čísla nula. Na číselné ose je obrazem každého čísla bod. Vzdálenost (jednotka) mezi obrazy dvou bezprostředně po sobě jdoucích přirozených čísel je stejná. V praxi obvykle užíváme vzdálenost 1 cm, můžeme však zvolit i jinou jednotku.

4 Střední škola Oselce CVIČENÍ:

5 Střední škola Oselce 1. Znázorněte na číselné ose čísla: a) 5, 3, 7, 10 (za jednotku si zvolte 1 cm), b) 56, 25, 18, 63, 44 (za jednotku zvolte 1 mm).

6 Střední škola Oselce Porovnávání přir. čísel

7 Střední škola Oselce Máme-li porovnat podle velikosti dvě nebo více čísel, pamatujme, že z přirozených čísel je větší to, jehož obraz leží na číselné ose více vpravo. 3 < 8 čteme: tři je menší než osm 7 = 7 sedm se rovná sedmi 9 > 4 devět je větší než čtyři Například:

8 Střední škola Oselce Příklad Rozhodněte, které z čísel a je větší. Řešení: Porovnáme počet číslic Porovnáme čísla na místě tisíců Porovnáme čísla na místě stovek Porovnáme čísla na místě desítek = = = ˂

9 Střední škola Oselce Příklad Řešení: Počet desítek čísla je větší než počet desítek čísla Odpověď: Číslo je větší než číslo Číslo je větší než číslo Porovnáme čísla na místě desítek 02 ˂ Číslo najdeme na číselné ose vpravo od čísla Proto: >

10 Střední škola Oselce CVIČENÍ:

11 Střední škola Oselce 1. Z číslic 2, 4, 8 vytvořte všechna možná dvojciferná čísla. Číslice se mohou v čísle opakovat. Určete, které z nich je nejmenší nejmenší

12 Střední škola Oselce 2. Seřaďte daná čísla od největšího k nejmenšímu: největšího nejmenšímu největšího

13 Střední škola Oselce 3. Která přirozená čísla následují bezprostředně za těmito čísly: 99, 909, 990, 999,

14 Střední škola Oselce 4. Zmenšete daná čísla o jednu: 55, 505, 550,

15 Střední škola Oselce 5. Mezi kterými přirozenými čísly je číslo 790, 910, 512, 361? (Vzor: Číslo 125 je mezi čísly 124 a 126.)

16 Střední škola Oselce 6.Určete, které číslo v každé dvojici je větší a proč. Zapisujte pomocí znaků >, <. a) b) c) d) < < 26 0 > 10 6 >

17 Střední škola Oselce Děkuji za pozornost!

18 Střední škola Oselce Zdroj materiálů: KEBLOVÁ, Alena; VOLKOVÁ, Jana. Matematika pro 1. až 3. ročník odborných učilišť: aritmetika-algebra. Praha: Septima, 2002, ISBN Není-li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí autor uvedený na titulním snímku.


Stáhnout ppt "Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace."

Podobné prezentace


Reklamy Google