Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace."— Transkript prezentace:

1 Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Základní matematické dovednosti Číslo DUMu: VY_42_INOVACE _23_09 Název DUMu: Výpočet části z celku Pro obor vzdělávání: E/01 Opravářské práce Předmět: Matematika Ročník: 1. Autor: Bc. Vladimír Kopal Datum:

2 Střední škola Oselce Výpočet části z celku

3 Střední škola Oselce Příklad: 1.V podniku pracuje 450 zaměstnanců, z toho 2 jsou ---- ženy. 3 Kolik žen pracuje v závodě? 1.V podniku pracuje 450 zaměstnanců, z toho 2 jsou ---- ženy. 3 Kolik žen pracuje v závodě? Počet zaměstnanců 450 = CELEK 450 : 3 = 150 design.html = 300 V závodě je 300 žen.

4 Střední škola Oselce CVIČENÍ:

5 Střední škola Oselce 1. Vypočtěte zpaměti: z 12m ze 42m ze 3 litrů z 15Kč ze 120Kč z 500cm ze 63km ze 44 kusů ze 110m 10 33m 100Kč 1,2l 33ks 10cm 14m 9km 5Kč 6m

6 Střední škola Oselce Příklad: 2. Ze zásoby 24 knoflíků jich švadlena přišila Kolik knoflíků švadlena přišila? 4 2. Ze zásoby 24 knoflíků jich švadlena přišila Kolik knoflíků švadlena přišila? 4 Počet knoflíků 24 = CELEK 24 : 4 = 6 design.html = 18 Švadlena přišila 18 knoflíků.

7 Střední škola Oselce Příklad: 8 3. Horník vyvrtá otvor pro odstřel za --- hodiny, 15 kolik je to minut? 8 3. Horník vyvrtá otvor pro odstřel za --- hodiny, 15 kolik je to minut? 1 hodina = 60 minut hod = hod = : 15 = 4 min 4. 8 = 32 min …

8 Střední škola Oselce Příklad: 3. Z celkové odměny, která činila Kč, dostal 1 2 první dělník ---, druhý --- a třetí zbytek. 3 5 Kolik korun dostal každý z nich? 3. Z celkové odměny, která činila Kč, dostal 1 2 první dělník ---, druhý --- a třetí zbytek. 3 5 Kolik korun dostal každý z nich? 2 904Kč – ( ) = 2 904Kč : 5 = 2 178Kč 4 356Kč = 4 356Kč 3630Kč : 3 = 3630Kč První dělník dostal 3 630Kč, druhý dělník 4 356Kč a třetí dělník dostal 2 904Kč.

9 Střední škola Oselce Příklad: 3. Farmář pěstuje obilniny ve výměře 84 ha. Z toho osil pšenicí, –- ječmenem, --- ovsem a zbytek žitem. Jaká výměra připadá na jednotlivé obilniny? 3. Farmář pěstuje obilniny ve výměře 84 ha. Z toho osil pšenicí, –- ječmenem, --- ovsem a zbytek žitem. Jaká výměra připadá na jednotlivé obilniny? pšenice ječmen oves žito 28ha 84 : 3 = 28ha 14ha 84 : 6 = 14ha 12ha 84 : 7 = 12ha 30ha 84 – 28 – 12 – 14 = 30ha Farmář osil pšenicí 28ha, ječmenem 12ha, ovem 14ha a žitem 30ha.

10 Střední škola Oselce Děkuji za pozornost!

11 Střední škola Oselce Zdroj materiálů: KEBLOVÁ, Alena; VOLKOVÁ, Jana. Matematika pro 1. až 3. ročník odborných učilišť: aritmetika-algebra. Praha: Septima, 2002, ISBN Není-li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí autor uvedený na titulním snímku.


Stáhnout ppt "Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace."

Podobné prezentace


Reklamy Google