Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných."— Transkript prezentace:

1 Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Výrazy, funkce, rovnice Číslo DUMu: VY_42_INOVACE_22_19 Název DUMu: LINEÁRNÍ NEROVNICE Pro obor vzdělávání: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovu L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva Předmět: Matematika Ročník: první Autor: Pavel Vacík Datum:

2 Takových čísel je nekonečně mnoho. Na číselné ose je znázorníme takto: Řešením nerovnice je interval.

3 Mezi stranami nerovnice může být : L menší než P L větší než P L menší nebo rovno P L větší nebo rovno P Patří k sobě: ostrá nerovnost + prázdné kolečko +. Patří k sobě: větší/menší nebo rovno + plné kolečko +.

4 Postup řešení lineární nerovnice je stejný jako u lineární rovnice, rozdíl je jen v posledním kroku – dělení obou stran nerovnice stejným číslem. Při dělení obou stran nerovnice záporným číslem musíme obrátit znaménko nerovnosti.

5

6 Lineární nerovnice s neznámou ve jmenovateli řešíme pomocí nulových bodů: 1. Nulové body:čitatel:jmenovatel: 2. Číselná osa: 3. Intervaly:

7 1. Nulové body:čitatel:jmenovatel: 2. Číselná osa: 3. Intervaly:

8 1. Nulové body:čitatel:jmenovatel: 2. Číselná osa: 3. Intervaly:

9

10

11 Zdroj materiálů: Není –li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, autor uvedený na titulním snímku.


Stáhnout ppt "Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných."

Podobné prezentace


Reklamy Google