Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Úprava fotografie v ZME Mgr. Ivana Pechová. Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Úprava fotografie v ZME Mgr. Ivana Pechová. Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry."— Transkript prezentace:

1 Úprava fotografie v ZME Mgr. Ivana Pechová

2 Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Úprava fotografie v programu Zoner Media Explorer Úprava fotografie v programu Zoner Media Explorer Úprava fotografie v programu Zoner Media Explorer Úprava fotografie v programu Zoner Media Explorer Velikost obrázku na web. stránky Velikost obrázku na web. stránky Velikost obrázku na web. stránky Velikost obrázku na web. stránky

3 Úprava - Úrovně Histogram Histogram rozložení světlých a tmavých bodů (tonalita obrazu) rozložení světlých a tmavých bodů (tonalita obrazu) graf, kde vodorovná osa zobrazuje stupně šedi od černé po bílou, na svislé ose je četnost bodů dané úrovně šedi graf, kde vodorovná osa zobrazuje stupně šedi od černé po bílou, na svislé ose je četnost bodů dané úrovně šedi Gama křivka Gama křivka křivka, kde na vodorovnou osu se vynáší původní tonalita a na svislou výsledná tonalita křivka, kde na vodorovnou osu se vynáší původní tonalita a na svislou výsledná tonalita přímý průběh křivky odpovídá tg(45) což je 1 přímý průběh křivky odpovídá tg(45) což je 1 při úpravě křivky dochází ke změně tonality při úpravě křivky dochází ke změně tonality

4 Úprava - Úrovně Černý bod, Bílý bod: umožňuje ruční výběr jasové složky (tj.nejsvětlejšího, nejtmavšího bodu) Černý bod, Bílý bod: umožňuje ruční výběr jasové složky (tj.nejsvětlejšího, nejtmavšího bodu) Automatický režim: automaticky nastaví vstupní úrovně jasu pro jednotlivé složky Automatický režim: automaticky nastaví vstupní úrovně jasu pro jednotlivé složky Automatický kontrast – nastaví pro všechny složky stejně („roztáhne“ jas celé fotografie Automatický kontrast – nastaví pro všechny složky stejně („roztáhne“ jas celé fotografie Autoamtické úrovně – hodnoty pro složky se nastavují nezávisle („roztahuje“ jednotlivé barvy, může dojít ke změně barevného podání obrázku) Autoamtické úrovně – hodnoty pro složky se nastavují nezávisle („roztahuje“ jednotlivé barvy, může dojít ke změně barevného podání obrázku) Cílové barvy: umožňuje změnit do jakých barev se přemapuje nejsvětlejší a nejtmavší oblasti Cílové barvy: umožňuje změnit do jakých barev se přemapuje nejsvětlejší a nejtmavší oblasti Ořezání: určuje jak velká část histogramu se zprava a zleva ořezává Ořezání: určuje jak velká část histogramu se zprava a zleva ořezává

5 Upravit barvy Změna odstínu, sytosti, jasu, kontrastu, gamma korekce Změna odstínu, sytosti, jasu, kontrastu, gamma korekce Režim a Zachovat barvy se týká pouze gamma korekce Režim a Zachovat barvy se týká pouze gamma korekce Zachovat barvy – volba zajišťuje stejný odstín barev i při výrazném zjasnění, zabraňuje vyblednutí obrazu Zachovat barvy – volba zajišťuje stejný odstín barev i při výrazném zjasnění, zabraňuje vyblednutí obrazu

6 Odstín Odstín úhel určující pozici barvy na kruhu odstín je proto definován jako celočíselná hodnota od 0 do 360 a vyjadřuje úhel na barevném kruhu ve stupních úhel určující pozici barvy na kruhu odstín je proto definován jako celočíselná hodnota od 0 do 360 a vyjadřuje úhel na barevném kruhu ve stupních Sytost Sytost poměr mezi nejtmavší a nejsvětlejší složkou, poměr mezi nejtmavší a nejsvětlejší složkou, sytost se udává jako celočíselná hodnota od 0 do 100 a vyjadřuje procenta nasycení (100 % je nejsytější) sytost se udává jako celočíselná hodnota od 0 do 100 a vyjadřuje procenta nasycení (100 % je nejsytější) Jas Jas udává zářivost (svítivost) dané barvy, jas je udáván jako celé číslo od 0 do 100 a vyjadřuje procenta světlosti (100 % je nejsvětlejší odstín) udává zářivost (svítivost) dané barvy, jas je udáván jako celé číslo od 0 do 100 a vyjadřuje procenta světlosti (100 % je nejsvětlejší odstín)

7 Upravit teplotu barev Ruční určení barevně neutrálního bodu Ruční určení barevně neutrálního bodu teplota světla: teplota světla: měří se ve stupních Kelvina měří se ve stupních Kelvina velmi teplá barva je okolo 2 000 K velmi teplá barva je okolo 2 000 K velmi studená barva je okolo 16 000 K velmi studená barva je okolo 16 000 K denní světlo 5 500 K denní světlo 5 500 K 0 st.Celsia= 273,15 K 0 st.Celsia= 273,15 K fotoaparáty – ruční nastavení bílé fotoaparáty – ruční nastavení bílé

8 Vylepšit expozici expozice snímku: expozice snímku: clonou, která určuje množství světla clonou, která určuje množství světla je daná časem, který dopadá na světlocitlivý čip (film) je daná časem, který dopadá na světlocitlivý čip (film) citlivostí ISO citlivostí ISO ( i naše pokožka je světlocitlivá, při opalování, čím intenzivnější je slunce a čím déle na něm setrváme,tím jsme opálenější)

9 Expozice clona: clona: funguje obdobně jako oko, má menší průměr za jasného světla, při špatném se zvětšuje funguje obdobně jako oko, má menší průměr za jasného světla, při špatném se zvětšuje ohnisková vzdálenost je vzdálenost od poslední čočky objektivu k snímači (filmu) ohnisková vzdálenost je vzdálenost od poslední čočky objektivu k snímači (filmu) čísla řady čísla řady 2,8 4 5,6 (podíl průměru clony a ohniskové vzdálenosti) 2,8 4 5,6 (podíl průměru clony a ohniskové vzdálenosti) např. ohnisková vzdálenost 50 mm, průměr clony 25 mm, vyjde hodnota 2 např. ohnisková vzdálenost 50 mm, průměr clony 25 mm, vyjde hodnota 2 čas – expozice: čas – expozice: doba „vystavení“ citlivé plochy světlu doba „vystavení“ citlivé plochy světlu základem je 1 sekunda a následují zlomky základem je 1 sekunda a následují zlomky citlivost: citlivost: ať už kinofilmu nebo světlocitlivého snímače, se udává ve stupnici ISO ať už kinofilmu nebo světlocitlivého snímače, se udává ve stupnici ISO čím větší hodnota je nastavena, tím více je fotoaparát (snímač) citlivější (při větších hodnotách dochází k šumu) čím větší hodnota je nastavena, tím více je fotoaparát (snímač) citlivější (při větších hodnotách dochází k šumu)

10 Maskování neostrosti základní myšlenka – vytvoří se neostrá maska rozmazáním původního obrázku, potom je „odečtena“ od původního obrázku, takto vzniklý obraz se zvýrazněnými hranami je posléze „přičten“ k původnímu obrázku základní myšlenka – vytvoří se neostrá maska rozmazáním původního obrázku, potom je „odečtena“ od původního obrázku, takto vzniklý obraz se zvýrazněnými hranami je posléze „přičten“ k původnímu obrázku Poloměr: Poloměr: určuje rozmazání masky určuje rozmazání masky při příliš velké hodnotě dochází k přeostření při příliš velké hodnotě dochází k přeostření Práh: Práh: určuje jak musí být rozdílné dvě hodnoty jasu, aby byly považovány za hranu určuje jak musí být rozdílné dvě hodnoty jasu, aby byly považovány za hranu hodnota 0 znamená, že efekt bude použit na všechny pixely obrazu (vhodné experimentovat s hodnotami 2-20) hodnota 0 znamená, že efekt bude použit na všechny pixely obrazu (vhodné experimentovat s hodnotami 2-20) Jasová metoda: Jasová metoda: aplikuje funkci Maskování neostrosti pouze na jasovou složku aplikuje funkci Maskování neostrosti pouze na jasovou složku Vysoká kvalita: Vysoká kvalita: výpočty provádí přesnější metodou, delší doba výpočtu výpočty provádí přesnější metodou, delší doba výpočtu

11 Odstranění vad Šum Šum Chromatická vada: Chromatická vada: vzniká nestejným lomem světelných paprsků různé vlnové délky vzniká nestejným lomem světelných paprsků různé vlnové délky na snímcích se projevuje nejčastěji fialovou barvou, někdy zelenou nebo modrou konturou v místě s velkým kontrastem na snímcích se projevuje nejčastěji fialovou barvou, někdy zelenou nebo modrou konturou v místě s velkým kontrastem Soudkovitost: Soudkovitost: vada vzniká při fotografování architektury a rovných hran vada vzniká při fotografování architektury a rovných hran Vinětace: Vinětace: je nestejnoměrná expozice v ploše je nestejnoměrná expozice v ploše obvykle vzniká při skenování obvykle vzniká při skenování Řádkový proklad: Řádkový proklad: digitální kamery a jiná videotechnika pracuje s prokládanými snímky (takové snímky obsahují pouze liché nebo pouze sudé řádky) digitální kamery a jiná videotechnika pracuje s prokládanými snímky (takové snímky obsahují pouze liché nebo pouze sudé řádky) obrázek složený z takových snímků lze upravit buď odstraněním poloviny řádků a jejich doplněním nebo jejich prohozením obrázek složený z takových snímků lze upravit buď odstraněním poloviny řádků a jejich doplněním nebo jejich prohozením

12 Fotografie na web fotka musí být ve formátu JPG fotka musí být ve formátu JPG nemá nepřekročit formát 300 pixelů krát 200 pixelů (ideální 220x165 při 40procentní kompresi JPG) nemá nepřekročit formát 300 pixelů krát 200 pixelů (ideální 220x165 při 40procentní kompresi JPG) neumisťovat příliš mnoho fotek, maximálně 6-8 nebo je rozdělit do více vzájemně propojených stránek neumisťovat příliš mnoho fotek, maximálně 6-8 nebo je rozdělit do více vzájemně propojených stránek některé způsoby zmenšování na http://www.digineff.cz některé způsoby zmenšování na http://www.digineff.cz


Stáhnout ppt "Úprava fotografie v ZME Mgr. Ivana Pechová. Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry."

Podobné prezentace


Reklamy Google