Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pravidla úspěšného firemního webu WebTop100 WebTop100 konference 2004 www.dobryweb.cz www.tuesday.cz www.ebiz.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pravidla úspěšného firemního webu WebTop100 WebTop100 konference 2004 www.dobryweb.cz www.tuesday.cz www.ebiz.cz."— Transkript prezentace:

1 Pravidla úspěšného firemního webu WebTop100 WebTop100 konference

2 Radek Řechka, Hlavní kategorie hodnocení 1. Grafika grafické pojetí, kreativita, přehlednost 2. Informační hodnota bohatost, aktuálnost, kvalita obsahu 3. Použitelnost navigace, struktura, vyhledávač, mapa 4. Technické řešení - přístupnost alternativní prohlížeče, funkčnost bez JS 5. Marketingové nástroje registrace v katalozích, optimalizace

3 Radek Řechka, Grafika - význam První dojem Pozornost Důvěra v profesionalitu Kvalitní design Nabídka informací (nezahltit) Dlouhodobá image firmy

4 Radek Řechka, Grafika – čitelnost textu Velikost písma: >12px Typ písma: bezpatkové (Verdana) Kontrast: černý text na bílém Délka řádku: 10 – 12 slov (450px) Vertikální mezery: 1,5x velikosti písma Mezislovní mezery: defaultní Mezery mezi písmeny: defaultní Zvýraznění (, ): nepřesycenost

5 Radek Řechka, Grafika – čitelnost bloků Délka odstavce: 5 – 7 řádků Mezery mezi odstavci Používat nadpisy a podnadpisy uvozující jednotlivé odstavce Okolní rušení textu: bannery, obrázky Možnost zvětšení a zmenšení velikosti písma klientem (velikost v relativních jednotkách)

6 Radek Řechka, Grafika - jednota grafiky Celý web by měl mít jednotný styl Úvodní stránka – zvláštní význam Hlavní prvky (logo, vyhledávání) pořád na stejném místě Pamatovat na to, že návštěvník může pomocí vyhledávačů vstoupit nejen na úvodní stránku.

7 Radek Řechka, Grafika - kreativita Spíše než na kreativitu klást důraz na efektivitu. Kreativita nesmí mást návštěvníka. Záleží na cílově skupině návštěvníka. Kreativitu použít na detaily.

8 Radek Řechka, Informační hodnota Obecné posílení povědomí o značce, službě nebo produktu. Získání zpětné vazby (ankety) Poskytnutí všeobecných informací o firmě Nový prodejní kanál Nabídka vlastního produktu

9 Radek Řechka, Info. hodnota - kontakty Zákazník musí mít možnost se na někoho obrátit. Adresa pro písemnou korespondenci Telefonní a faxové číslo ové adresy Kontaktní jména Odkaz na mapku na webu

10 Radek Řechka, Info. hodnota - obsah Informace jsou to, proč návštěvník na stránky přišel. Stylistika: pravopis, překlepy Informace: úplné, přesné Fakta: ne reklamní texty Zkracujte texty o nevýznamné části (ne na úkor srozumitelnosti) Zbavte se poloviny slov na každé stránce a z té poloviny další poloviny.

11 Radek Řechka, Info. hodnota - aktuálnost Aktualizovatelná data jsou důvodem pro návrat návštěvníka – pouto Vyhledávací roboti: čím častěji naleznou nové informace, tím častěji se budou vracet Nové informace jsou známkou toho, že firma žije.

12 Radek Řechka, Info. hodnota – novinky Prostor, kde návštěvník najde hned nové zajímavé informace. Filtrovat nové informace – ne vše je pro novinky vhodné (přesycenost) Odstraňovat staré „novinky“ Umístění: úvodní stránka, speciální stránka (pro větší množství)

13 Radek Řechka, Info. hodnota - vícejazyčnost Několik jazykových mutací Přiblížení se k zahraničnímu zákazníkovi Pokud není přímo mutace, měly by být alespoň obecné informace v angličtině či němčině. Přepínání mezi mutacemi: úvodní stránka, na každé stránce, cookies, IP

14 Radek Řechka, Použitelnost - navigace Konzistence navigačního menu a prvků Stálé umístění hlavní navigace Logo jako odkaz na úvodní stránku Drobečková navigace (Úvod -> Kurzy -> Programování -> PHP): kde jsem Formulář pro vyhledávání

15 Radek Řechka, Použitelnost - architektura Architektura webu je uložení, třídění a řazení informací za účelem rychlého a intuitivního nalezení. Pojmenování rubrik (sekcí) musí být jasné a výstižné. Hierarchické řazení stránek. Prolinkování v rámci rubrik a celého webu. Pravidlo 3 kliků při přesunu na stránku

16 Radek Řechka, Použitelnost – vyhledávání Indexace: ukládání všech informací d dbf a následné vyhledávání. Fulltextové vyhledávání: vyhledává na všech stránkách v celém obsahu, příbuzná slova a fráze, skloňování Interní vyhledávač pomocí externího vyhledávače: google, Dostupné ze všech stránek ( v hlavička stránky) Mapa webu (v zápatí stránky)

17 Radek Řechka, Použitelnost – velikost dat Datová náročnost musí být přizpůsobena na pomalé připojení. Načtení do 8 vteřin Postupné načítání a vykreslování Komprimace obrázků Velikost stránky max. 100kB

18 Radek Řechka, Použitelnost – tisk stránky Počítat s verzí stránky pro tisk na tiskárně. Lze jednoduše vyřešit pomocí CSS. Vytisknutá stránka obsahuje jen informace. Ne hlavičku, patu, reklamy.

19 Radek Řechka, Přístupnost (technologie) Nezávislost na JavaScriptu kontrola formulářů, dynamika stránky Nezávislost na Flashi zatraktivnění, vizuální představení výrobku, bonus (hry) Nezávislost na obrázcích pro textové browsery, hlasové čtečky, atribut ALT x TITLE (chyba IE)

20 Radek Řechka, Přístupnost - prohlížeče Klasické PC prohlížeče WebTV Mobilní zařízení Braillský řádek Hlasová čtečka

21 Radek Řechka, Přístupnost – návrh Beztabulkový layout Informace na stránce mají sestupnou tendenci. Tabulková data upravit pro linearizaci Využít různá CSS pro různá zařízení (monitor, tisk, čtečka, PDA) Testovat co v největší škále prohlížečů

22 Radek Řechka, Přístupnost – názvy stránek Usnadní orientaci pro návštěvníka – co stránka obsahuje. TITLE má význam pro vyhledávače. Do názvu dát alespoň jedno klíčové slovo. Název stránky shodný s hlavním nadpisem. Název musí nalákat na kliknutí ve vyhledávačích, kde se zobrazí.

23 Radek Řechka, Přístupnost – názvy stránek Příklad I. Název webu: Název aktuální stránky VŠMIE: Rekvalifikační kurzy Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky: Rekvalifikační kurzy Příklad II. Rekvalifikační kurzy | VŠMIE Příklad III. – s názvem podsekce Rekvalifikační kurzy (PHP) | VŠMIE

24 Radek Řechka, Přístupnost – názvy stránek Název na úvodní stránce Název webu: Krátký popisek VŠMIE: Prostor pro vaše vzdělávání Do názvu nepatří: vypisování všech klíčových slov URL adresy 2 stránky nesmí mít stejný název

25 Radek Řechka, Přístupnost - zvýrazňování Odkazy: podtržené a odlišnou barvou, změna barev na již použitých odkazech. Nadpisy: používat H1 – H6, hlavní nadpis je dominantní, délka max. 8 slov Podnadpisy: slouží k lepší orientaci a naředění dlouhého bloku textů

26 Radek Řechka, Marketing - katalogy Registrace v katalozích (přebírá Quick) (google) regionální katalogy odborné katalogy

27 Radek Řechka, Marketing – info v katalogu Adresa webu Název webu (titulek) název firmy, 1 až 2 klíčová slova Krátký popisek stručná nabídka

28 Radek Řechka, Marketing - viditelnost Kdo není vidět, neexistuje. 80% návštěvníků přijde na náš web skrze katalogy Náklady jsou relativně nízké Vyplatí se optimalizovat

29 Radek Řechka, Marketing -doména Vlastnit doménu s názvem své firmy je základ. Doména s názvem výrobku, služby

30 Radek Řechka, Marketing–péče o zákazníka Důležitá je odezva na ový dotaz. Rychlost odpovědi do 24 hodin FAQ Nejspokojenější zákazník je obskakovaný zákazník.

31 Pravidla úspěšného firemního webu WebTop100 Radek ŘECHKA


Stáhnout ppt "Pravidla úspěšného firemního webu WebTop100 WebTop100 konference 2004 www.dobryweb.cz www.tuesday.cz www.ebiz.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google