Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pravidla úspěšného firemního webu WebTop100 WebTop100 konference 2004 www.dobryweb.cz www.tuesday.cz www.ebiz.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pravidla úspěšného firemního webu WebTop100 WebTop100 konference 2004 www.dobryweb.cz www.tuesday.cz www.ebiz.cz."— Transkript prezentace:

1 Pravidla úspěšného firemního webu WebTop100 WebTop100 konference 2004 www.dobryweb.cz www.tuesday.cz www.ebiz.cz

2 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Hlavní kategorie hodnocení 1. Grafika grafické pojetí, kreativita, přehlednost 2. Informační hodnota bohatost, aktuálnost, kvalita obsahu 3. Použitelnost navigace, struktura, vyhledávač, mapa 4. Technické řešení - přístupnost alternativní prohlížeče, funkčnost bez JS 5. Marketingové nástroje registrace v katalozích, optimalizace

3 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Grafika - význam První dojem Pozornost Důvěra v profesionalitu Kvalitní design Nabídka informací (nezahltit) Dlouhodobá image firmy

4 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Grafika – čitelnost textu Velikost písma: >12px Typ písma: bezpatkové (Verdana) Kontrast: černý text na bílém Délka řádku: 10 – 12 slov (450px) Vertikální mezery: 1,5x velikosti písma Mezislovní mezery: defaultní Mezery mezi písmeny: defaultní Zvýraznění (, ): nepřesycenost

5 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Grafika – čitelnost bloků Délka odstavce: 5 – 7 řádků Mezery mezi odstavci Používat nadpisy a podnadpisy uvozující jednotlivé odstavce Okolní rušení textu: bannery, obrázky Možnost zvětšení a zmenšení velikosti písma klientem (velikost v relativních jednotkách)

6 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Grafika - jednota grafiky Celý web by měl mít jednotný styl Úvodní stránka – zvláštní význam Hlavní prvky (logo, vyhledávání) pořád na stejném místě Pamatovat na to, že návštěvník může pomocí vyhledávačů vstoupit nejen na úvodní stránku.

7 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Grafika - kreativita Spíše než na kreativitu klást důraz na efektivitu. Kreativita nesmí mást návštěvníka. Záleží na cílově skupině návštěvníka. Kreativitu použít na detaily.

8 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Informační hodnota Obecné posílení povědomí o značce, službě nebo produktu. Získání zpětné vazby (ankety) Poskytnutí všeobecných informací o firmě Nový prodejní kanál Nabídka vlastního produktu

9 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Info. hodnota - kontakty Zákazník musí mít možnost se na někoho obrátit. Adresa pro písemnou korespondenci Telefonní a faxové číslo Emailové adresy Kontaktní jména Odkaz na mapku na webu

10 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Info. hodnota - obsah Informace jsou to, proč návštěvník na stránky přišel. Stylistika: pravopis, překlepy Informace: úplné, přesné Fakta: ne reklamní texty Zkracujte texty o nevýznamné části (ne na úkor srozumitelnosti) Zbavte se poloviny slov na každé stránce a z té poloviny další poloviny.

11 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Info. hodnota - aktuálnost Aktualizovatelná data jsou důvodem pro návrat návštěvníka – pouto Vyhledávací roboti: čím častěji naleznou nové informace, tím častěji se budou vracet Nové informace jsou známkou toho, že firma žije.

12 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Info. hodnota – novinky Prostor, kde návštěvník najde hned nové zajímavé informace. Filtrovat nové informace – ne vše je pro novinky vhodné (přesycenost) Odstraňovat staré „novinky“ Umístění: úvodní stránka, speciální stránka (pro větší množství)

13 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Info. hodnota - vícejazyčnost Několik jazykových mutací Přiblížení se k zahraničnímu zákazníkovi Pokud není přímo mutace, měly by být alespoň obecné informace v angličtině či němčině. Přepínání mezi mutacemi: úvodní stránka, na každé stránce, cookies, IP

14 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Použitelnost - navigace Konzistence navigačního menu a prvků Stálé umístění hlavní navigace Logo jako odkaz na úvodní stránku Drobečková navigace (Úvod -> Kurzy -> Programování -> PHP): kde jsem Formulář pro vyhledávání

15 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Použitelnost - architektura Architektura webu je uložení, třídění a řazení informací za účelem rychlého a intuitivního nalezení. Pojmenování rubrik (sekcí) musí být jasné a výstižné. Hierarchické řazení stránek. Prolinkování v rámci rubrik a celého webu. Pravidlo 3 kliků při přesunu na stránku

16 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Použitelnost – vyhledávání Indexace: ukládání všech informací d dbf a následné vyhledávání. Fulltextové vyhledávání: vyhledává na všech stránkách v celém obsahu, příbuzná slova a fráze, skloňování Interní vyhledávač pomocí externího vyhledávače: google, www.jyxo.czwww.jyxo.cz Dostupné ze všech stránek ( v hlavička stránky) Mapa webu (v zápatí stránky)

17 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Použitelnost – velikost dat Datová náročnost musí být přizpůsobena na pomalé připojení. Načtení do 8 vteřin Postupné načítání a vykreslování Komprimace obrázků Velikost stránky max. 100kB

18 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Použitelnost – tisk stránky Počítat s verzí stránky pro tisk na tiskárně. Lze jednoduše vyřešit pomocí CSS. Vytisknutá stránka obsahuje jen informace. Ne hlavičku, patu, reklamy.

19 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Přístupnost (technologie) Nezávislost na JavaScriptu kontrola formulářů, dynamika stránky Nezávislost na Flashi zatraktivnění, vizuální představení výrobku, bonus (hry) Nezávislost na obrázcích pro textové browsery, hlasové čtečky, atribut ALT x TITLE (chyba IE)

20 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Přístupnost - prohlížeče Klasické PC prohlížeče WebTV Mobilní zařízení Braillský řádek Hlasová čtečka

21 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Přístupnost – návrh Beztabulkový layout Informace na stránce mají sestupnou tendenci. Tabulková data upravit pro linearizaci Využít různá CSS pro různá zařízení (monitor, tisk, čtečka, PDA) Testovat co v největší škále prohlížečů

22 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Přístupnost – názvy stránek Usnadní orientaci pro návštěvníka – co stránka obsahuje. TITLE má význam pro vyhledávače. Do názvu dát alespoň jedno klíčové slovo. Název stránky shodný s hlavním nadpisem. Název musí nalákat na kliknutí ve vyhledávačích, kde se zobrazí.

23 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Přístupnost – názvy stránek Příklad I. Název webu: Název aktuální stránky VŠMIE: Rekvalifikační kurzy Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky: Rekvalifikační kurzy Příklad II. Rekvalifikační kurzy | VŠMIE Příklad III. – s názvem podsekce Rekvalifikační kurzy (PHP) | VŠMIE

24 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Přístupnost – názvy stránek Název na úvodní stránce Název webu: Krátký popisek VŠMIE: Prostor pro vaše vzdělávání Do názvu nepatří: vypisování všech klíčových slov URL adresy 2 stránky nesmí mít stejný název

25 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Přístupnost - zvýrazňování Odkazy: podtržené a odlišnou barvou, změna barev na již použitých odkazech. Nadpisy: používat H1 – H6, hlavní nadpis je dominantní, délka max. 8 slov Podnadpisy: slouží k lepší orientaci a naředění dlouhého bloku textů

26 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Marketing - katalogy Registrace v katalozích www.seznam.cz www.centrum.cz www.atlas.cz www.caramba.cz (přebírá Quick) www.dmoz.org (google) regionální katalogy odborné katalogy www.seznam.cz www.centrum.cz www.atlas.cz www.caramba.cz www.dmoz.org

27 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Marketing – info v katalogu Adresa webu Název webu (titulek) název firmy, 1 až 2 klíčová slova Krátký popisek stručná nabídka

28 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Marketing - viditelnost Kdo není vidět, neexistuje. 80% návštěvníků přijde na náš web skrze katalogy Náklady jsou relativně nízké Vyplatí se optimalizovat

29 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Marketing -doména Vlastnit doménu s názvem své firmy je základ. www.vsmie.cz Doména s názvem výrobku, služby www.pocitacovaskola.cz www.itkurzy.cz www.pocitacovaskola.cz

30 20.12.2004Radek Řechka, radek.rechka@vsmie.cz Marketing–péče o zákazníka Důležitá je odezva na emailový dotaz. info@domena.cz Rychlost odpovědi do 24 hodin FAQ Nejspokojenější zákazník je obskakovaný zákazník.

31 Pravidla úspěšného firemního webu WebTop100 Radek ŘECHKA radek.rechka@vsmie.cz 20.12.2004


Stáhnout ppt "Pravidla úspěšného firemního webu WebTop100 WebTop100 konference 2004 www.dobryweb.cz www.tuesday.cz www.ebiz.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google