Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ICT ve výuce chemie Volitelný modul PM. Hlavní tématické okruhy Kancelářský software pro učitele chemie Internet pro učitele chemie Výukové programy s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ICT ve výuce chemie Volitelný modul PM. Hlavní tématické okruhy Kancelářský software pro učitele chemie Internet pro učitele chemie Výukové programy s."— Transkript prezentace:

1 ICT ve výuce chemie Volitelný modul PM

2 Hlavní tématické okruhy Kancelářský software pro učitele chemie Internet pro učitele chemie Výukové programy s chemickou tematikou Modelování a simulace ve výuce chemie Počítačem podporovaný školní chemický experiment

3 Kancelářský software Balíky softwaru Microsoft Office Open Office 602 software Programy MS Office MS Word MS Excel MS Power Point MS Outlook MS Access

4 MS WORD Textové dokumenty, formuláře, tabulky, obrázky, hypertext Testy Vzorce

5 Grafický software Univerzální Malování ( Paint Brush) – rastrový, součást Windows Zoner Callisto – vektorový, český, snadno dostupný Zoner Media Explorer – úprava fotografií Corel Draw, Adobe Ilustrator – profesionální nástroje, poměrně drahé

6 Grafický software II. Speciální editory pro chemii – ISIS Draw, Chemsketch, Chemwin, PCSpartan

7 Tabulkové procesory  Tabulky  Grafy  Výpočty  Zpracování dat

8 Prezentace učiva Řada tzv. snímků (trochu to připomíná zpětný projektor, můžete ale použít různé materiály a efekty)

9 MS Outlook Nic nového – e-mailová komunikace Pomocí e-mailu se můžete i zapojit do některých diskusních skupin – ale o tom později

10 PŘESTÁVKA

11 Internet pro učitele chemie Vyhledávání informací Vyhledávání informacíChat Diskusní skupiny a fóra E – časopisy, knihy E - learning

12 Vyhledání informací Surfování Starting Point Pages (odkazy na zdroje) KatalogyVyhledávače Klíčová slova Věrohodnost informací

13 Chat On line komunikace Existují i poměrně seriózní místnosti, ale často je to dost drsné Jako zdroj informací většinou nic moc

14 Diskusní skupiny a fóra Diskuse na www stránkách (viz Česká škola) Speciální servery (Spolužáci, E-gram, Spomocník, Didaktikové chemie) Diskuse pomocí e-mailu (přihlášení) Zvlášť založená fóra na zvláštních serverech (Pandora)

15 E - časopisy Učitelské listy a jiné pedagogické časopisy Chemické časopisy Co dalšího dokážete najít

16 E - learning Servery určené pro výuku Servery určené pro výuku Elektronický kontakt s lektorem On – line zpracování úkolů Individuální práce Individuální práce

17 Výukové programy Rozdělení softwaru pro výuku chemie Rozdělení softwaru pro výuku chemie Použití programu ve výuce Použití programu ve výuce Hodnocení didaktického softwaru Hodnocení didaktického softwaru Získání výukových programů Získání výukových programů

18 Rozdělení softwaru Moore Prezentace učiva Prezentace učiva Řízení výuky (tutor) Řízení výuky (tutor) Generování testů Generování testů Jiné aplikace (nevýukové) Jiné aplikace (nevýukové) Kappenberg Výpočty Výuka Podpora experimentů Modelování a simulace

19 Použití programu ve výuce Ukázky výukových programů Ukázky výukových programů Vyzkoušení práce s programy Vyzkoušení práce s programy

20 Hodnocení didaktického softwaru Kritéria Kritéria 1. Motivace žáka 2. Uživatelský komfort 3. Názornost 4. Výukové cíle 5. Zpětná vazba 6. „Blbuvzdornost“ Dotazníky 1. Epasoft 2. BVF Evaluační web

21 Získání výukových programů Zakoupení (multi)licence Zakoupení (multi)licence Využití sharewarových nabídek Využití sharewarových nabídek Stažení freewaru z Internetu Stažení freewaru z Internetu Upgrade freewaru a sharewaru Upgrade freewaru a sharewaru

22 Modelování a simulace ve výuce chemie  Definice  Důvody použití  Modely molekul  Simulace pokusů a postupů  Ukázky a samostatná práce

23 Co je simulace ?  Simulace = experimentování s modelem vytvořeným simulačním programem počítače.  Pochopení podstaty fungování systému  Změna podmínek fungování systému  Náhrada nebezpečných nebo nerealizovatelných experimentů

24 Proč se požívá simulace ?  Umožňuje rychlou změnou vstupních podmínek provést řadu experimentů  Odstraňuje nestabilitu reálného experimentu  Umožňuje individuální provádění experimentů  Zabezpečuje okamžitou zpětnou vazbu  Zamezuje poškození experimentálního zařízení

25 Modely molekul

26 Vyzkoušíme si simulaci a modelování  http://www.modelscience.com/ slušný simulátor laboratorních prací (anglicky) http://www.modelscience.com/  http://www.molecules.org/ modelování struktur http://www.molecules.org/  http://www.uwsp.edu/chemistry/pdbs/ domovská stránka – modely molekul (A) http://www.uwsp.edu/chemistry/pdbs/  http://www.knowledgebydesign.com/tlmc/tl mc.html http://www.knowledgebydesign.com/tlmc/tl mc.html http://www.knowledgebydesign.com/tlmc/tl mc.html  http://scsg9.unige.ch/fln/eng/toc.html http://scsg9.unige.ch/fln/eng/toc.html  http://www.chem.iastate.edu/group/Green bowe/sections/projectfolder/simDownload/i ndex4.html http://www.chem.iastate.edu/group/Green bowe/sections/projectfolder/simDownload/i ndex4.html http://www.chem.iastate.edu/group/Green bowe/sections/projectfolder/simDownload/i ndex4.html

27 Počítačem podporovaný školní chemický experiment  Počítačové zpracování dat – modelování  Přímé spojení experimentu s počítačem  Řízení procesů pomocí počítače


Stáhnout ppt "ICT ve výuce chemie Volitelný modul PM. Hlavní tématické okruhy Kancelářský software pro učitele chemie Internet pro učitele chemie Výukové programy s."

Podobné prezentace


Reklamy Google